Mistä muuten tulee a* -algoritmin nimi. Onko sen vain joku nimennyt, että a*. Ihan mielenkiinnosta kysyn, että jos olisi vaikka 29 dimensioon levinnyt neliö, jonka jokainen sivu pituus olisi yksi, niin löytäisikö a* lyhmmän reitin origosta 29-kuution kuutin kauimmpaiseen nurkkaan?
A* löytää mitä vain, kunhan koodaa sen oikein, eikä muisti lopu. :-) Jos tilanne on ratkaistavissa, A* löytää aina lyhimmän reitin ratkaisuun.
Muistelisin, että aluksi oli algoritmi, jota kutsuttiin vain A:ksi - tai sen nimi alkoi A:lla, tms. Sitten siihen tehtiin joku olennainen muutos - heuristiikan optimaalisuus? - ja syntyi A*. En löydä referenssiä tuosta, joten se on täysin ulkomuistista, joten saattaa olla täyttä puppua.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.