Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: IP-sotkija

Sivun loppuun

ville-v [25.11.2005 16:51:07]

#

Mistä saan ilmaisen ohjelman, joka muuttaa ip-osoitteeni (tai jotain muuta vastaavaa)?

EDIT: Tarkoitan siis jotain ohjelmaa, *joka toimii irssin kanssa*

Heikki [25.11.2005 17:32:19]

#

En tiedä mitä tarkoittaa "toimiminen irssin aknssa", mutta koneesi IP-osoitetta et yleensä voi vaihtaa. Ainakaan en ole itse törmännyt vielä liittymään, jossa IP-osoitteen saisi päättää itse (lähiverkossa toki onnistuu).

EgE915 [25.11.2005 18:02:27]

#

mäkään en ymmärtäny tota *irssin kanssa*, Mutta jos haluat piilottaa oikean IP osoitteesi, googleta jtn. "ip-transformer", "ip mask" jne... ja sit sieltä lisää. jos vaan haluat surffata netissä, ja et halua jättäväsi sivustojen lokiin merkintöjä, (siis omia ip osoitteitasi) voisit harkita käyttäväsi proxy:a. hyvä, ilmainen sellainen löytyy osoitteesta http://www.megaproxy.com.

Blaze [25.11.2005 20:13:02]

#

Jaa, Ville yrittää kiertää banneja :)

exAtuu [26.11.2005 12:37:02]

#

Nyt kannattaa muistaa se, että IP-osoite on se tieto, jolla saadaan tiettyyn koneeseen otettua yhteys verkossa. Näin ollen myös IRC-palvelin vaatii tietoonsa IP:si. Tästä taas pääsemme tilanteeseen, jossa IP:tä ei vaan pysty vaihtamaan, ainakaan dynaamisesti. Vaikka löytäisit jonkun ilmaispalvelun jonka maskin läpi pääsisit irkkaamaan, voidaan tämäkin palvelu bännätä ja taas joutuisit yhdistämään uudelleen uuden palvelun kanssa. Vastaus siis on ei, et pysty kiertämään bännejä :)

Pöytälamppu [26.11.2005 13:22:09]

#

Afterdawnista löytyi yksi opas.

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/257982

Huom. En ole itse kokeillut

KeKimmo [26.11.2005 13:29:07]

#

Kannattaa sitten ottaa huomioon, että bannien kiertäminen tavalla tai toisella johtaa yleensä vain pidempiin banneihin.

Draiz [27.11.2005 21:57:34]

#

...Vai mahtaakohan hän tarkoittaa v-hostia? :P

Gwaur [28.11.2005 02:07:59]

#

Ja jo bannin kiertämisen yrittäminen on tyhmempää kuin itse banniin johtava toiminta.

Heikki [28.11.2005 07:02:49]

#

Draiz kirjoitti:

...Vai mahtaakohan hän tarkoittaa v-hostia? :P

Jos vhosteista tosiaan oli kysymys, niin homma hoituu IPv6-yhteyksillä. Linuxille opas löytyy Linux.fi-wikistä. Eiköhän tuon tunnelin pysty Windowssillekkin jotenkin asentamaan...

Itse asiassa IPv6-tunnelilla onnistuu tuo ip:n vaihtelukin, ainakin itselläni xs26:n tunneli antaa käyttööni osoiteavaruuden, joka on laajempi kuin koko IPv4:n osoiteavaruus. Tästä avaruudesta voin sitten valita osoitteen/osoitteet, jotka viittaavat koneelleni. Linuxille tämä hoituu yllä olevan oppaan neuvoilla.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta