Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Windows "vähän" bugittaa

Jyri [19.11.2005 16:20:47]

#

Päädyin tässä kahden onnellisen Linux vuoden jälkeen säätämään tädin Windows XP:tä. No shit! Eli ongelmani (siis tädin ongelma :P) on Windowsin ja oikeastaan kaikkien ohjelmien vakaus. Aina joskus, noin viiden minuutin käytön jälkeen tulee ilmoitus "Kaikki ohjelmat on sammutettava.." ja bla bla... ja sitten kaikki ohjelmat sammuu. Paitsi se huonoin, eli Windows. Ongelmana on myös se, että aina jokatoisella bootilla FireFox ja ThunderBird toimivat, joka toisella ei. Olen asentanut nyt tämän Winukan 3 kertaa uudestaan ja formatoinut koko konee joka kerta, mutta samat ongelmat jatkuvat. Osaisiko joku neuvoa tässä asiassa?

juha127 [19.11.2005 16:49:42]

#

Onko kaikki tarpeeliset päivitykset asennettu?
SP1 alkaen...

Heikki [19.11.2005 18:30:49]

#

Kuulostaa kyllä siltä, että joko jokin laite voisi olla rikki tai sitten ajuri vanha ja buginen. Aja kaikki päivitykset ja hae uudet ajurit kaikkeen mahdolliseen.

Aja myös kaikki perustarkistukset: antivirus, adwaren yms. roskan poisto ja kovon tarkistus.

Jyri [19.11.2005 18:58:38]

#

Joo, tosiaan täytyy koittaa tuota ajuripäivitystä. Kiitos vinkistä. Kaikki, virukset ja hakkerit, olen tarkistanut, eli se on kunnossa.

tgunner [19.11.2005 18:58:57]

#

Minun kaverillani oli samanlainen ongelma, kun hän pyysi minua n.2 vuotta sitten korjaamaan konettaan. Kävi ilmi, että oli RAM-muistipalikasta hajonnut kulma omituisesti, heti kun osti uuden niin ei tehnyt tuota :).

Muttei tämä kuitenkaan tarkoita sitä, että se olisi nyt kyseessä.

Heikki [19.11.2005 19:45:11]

#

Muisti on tosiaan yksi mahdollisuus, kannattaa tarkistaa se.

Muistin eheyden voi testata memtest86-nimisellä ohjelmalla. Tämä tosin ei ole tavallinen ohjelma, vaan siihen on bootattava koneen käynnistysvaiheessa. Ohjelma löytyy monen LiveLinuxin käynnistysvalikosta.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta