Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Sivut googlella löytyviksi

Sivun loppuun

juha127 [17.11.2005 20:00:42]

#

Miten saan sivuni näkymään googlella. Olen lisännyt sivuni monta kertaa googleen sen lisäys jutun avulla ja vaikka Googlebot/2.1 ja Mediapartners-Google/2.1 ovat käyneet sivuillani eikä sivut siltikään näy googlessa. Täytyykö vain odottaa vielä?

efteri [17.11.2005 20:55:51]

#

http://www.google.fi/intl/fi/add_url.html

Antti Laaksonen [17.11.2005 21:13:29]

#

Vitsi taisi olla siinä, että juha127 on jo koettanut lisätä sivunsa useita kertoja tuon lomakkeen kautta. Jos sivut ovat olleet toiminnassa vasta muutaman kuukauden, ei ole syytä huoleen. Googlen robotin päätyminen sivuille on ainakin hyvä merkki.

Merri [17.11.2005 21:47:52]

#

Tuota noin... jos sen tekee monesti, se katsotaan spammaamiseksi ja sivujen mukaanotto viivästyy tai ne jätetään huomiotta kokonaan. Itse en ole vuosiin lisännyt sivujani Googleen addurlin kautta, koska Google kyllä löytää sivut ajallaan (omalla kohdallani usein peräti parin päivän sisään). Jos saat linkin sivuillesi jollekin sopivalle sivulle, niin varmasti Google jossain vaiheessa kahlaa oikeaan paikkaan, kunhan sitä ei yritä pakottaa.

ajv [17.11.2005 23:06:51]

#

Niin Googlehan rankkaa nuo sivut sen mukaan kuinka paljon niille on linkitetty ja jos sivulle ei johda linkkejä muilta sivuilta, niin sen on paha niitä listata.

Sinänsä aivan perseestä tuo systeemi, sillä tein tuossa keväällä täysin informaatiopohjaiset sivut joilla oikeasti oli suurta yhteisöä koskettavaa tietoa eräästä projektista. Googlella sinne sivuille ei löydä vieläkään (josta olen saanut palautetta), käsittääkseni sen takia, koska sinne ei ole linkitetty muualta.

lapm [18.11.2005 22:49:30]

#

Itse olen tainnut kerran lisätä sivuni googleen ja nykyään se käykin noin kerran viikossa kurkkaamassa, ja tuntuu googlen kautta levinneen myös msn search, yahoo, ask jeeves, jne...

panttu [18.11.2005 23:12:05]

#

Google aika laiskasti käsittelee tuntemattomampia suomalaisia sivuja. Esim. MBNETin tilaajien sivut päätyy googleen, vaikka ei kerrokkaan ja ovat yleensä tulosten kärkipäässä, kun taas omalla domain nimella olevien sivujen saattaminen google hakujen kärkeen on tuskallista. Toki maksulliset mainokset parantaa haun tulosta merkittävästi.

Mainosta sivuasi foorumeissa netissä niitä google yleensä tutkii ja näin ollen pisteitäkin google antaa sivuillesi. Tosin suurin osa foorumeista kieltää moisen toiminnan, että kannattaa lukee foorumeiden FAQ ennen mainostamista.

Latska [19.11.2005 06:58:07]

#

Muutamilla foorumeilla on ihan oma osio mainostukselle. Esimerkkinä siilisoftwaren- ja omien sivujeni foorumi.

EDIT: Pääsimpä mainostamaan. ;)
EDIT2: Ja google löysi sivut parissa viikossa ilman mainostustakin.

juha127 [19.11.2005 09:59:21]

#

No täytynee vaan odotella että sivut tulevat googleen, mutta se ihmetyttää miksi Yahaan haku kone löytää edellisen sivuston joka on eri osoitteessa ja eikä sitä ole edes käytetty montaa kertaa eikä linkitetty mihinkään???

TeeVee [19.11.2005 12:28:36]

#

Omat sivuni tulivat Googlen tietoisuuteen jo viikossa.

Paras ja röyhkein tapa saada sivut Googleen on laittaa linkki kotisivuillesi esim, foorumin automaattiseen allekirjoitukseen. Vieraskirjoihin ynm! Itsekin röyhkeästi rekisteröidyin Muroon ja kirjoitin kymmenen viestiä (aivan turhia), jotta sivut tulisi näkyviksi, onnistui :DD

juha127 [19.11.2005 15:01:52]

#

TeeVee kirjoitti:

Paras ja röyhkein tapa saada sivut Googleen on laittaa linkki kotisivuillesi esim, foorumin automaattiseen allekirjoitukseen. Vieraskirjoihin ynm! Itsekin röyhkeästi rekisteröidyin Muroon ja kirjoitin kymmenen viestiä (aivan turhia), jotta sivut tulisi näkyviksi, onnistui :DD

Saattaapi olla...

Meitsi [20.11.2005 17:12:21]

#

Mäkin olen muutaman kerran kirjoitellut tänne juttuja joissa on kotisivuilleni linkki ja googlella löytyvät kivasti ;)


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta