Heh..... nyt aloittelen viestejä jos toistakin ja varmaan kokoajan idioottimaisempia, mutta kun kiinostaa tietää!!!!!!
Eli kysymys!
Mikä on isoin ohjelmointiprojektisi, jota olet ohjelmoinut?
Ja plussana millä!
Minun vastaus on varmaan jokin niistä GUI/CLI/FAKE OS/SHELL ohjelmista tai kaikki...... ja ne on tehty q(uick)basicilla ja VBDOS:lla
Tekstinkäsittelyohjelma, tosin huono sellainen, mutta jatkan sitä yhä. Tarkoitus on saada kaikenlaiset fontit, oikoluvut yms. kesäksi. Ohjelmointikieli on QB. Koodirivejä siinä on jo n. 1500, mutta siistimällä sen saisi noin tuhanteen koodiriviin. Mukana piirto-ohjelma yms. GPLää.
Isoin ohjelmointiprojektini... hmm.... skede manageri... qb:llä...
lainaus:
Tekstinkäsittelyohjelma, tosin huono sellainen, mutta jatkan sitä yhä. Tarkoitus on saada kaikenlaiset fontit, oikoluvut yms. kesäksi. Ohjelmointikieli on QB. Koodirivejä siinä on jo n. 1500, mutta siistimällä sen saisi noin tuhanteen koodiriviin. Mukana piirto-ohjelma yms. GPLää.
Voisiko tuosta saada jotain screenshotteja, kun alkoi vähän kiinnostamaankin...
lainaus:
Mikä on isoin ohjelmointiprojektisi, jota olet ohjelmoinut?
Taitaapi olla Ajopäiväkirja joka on niitä harvoja projekteja joita olen saanut edes jotenkin valmiiksi http://www.saunalahti.fi/~trinit/tero_pietila/
lainaus:
Ja plussana millä!
Visual Basic 6.0
Ohjelmointiputka on ehkä isoin projekti, jos se nyt ohjelmoinniksi lasketaan (HTML&PHP&MySQL). Ja toinen perinteistä ohjelmointia edustava iso projekti on Oppia ikä kaikki -peli osoitteessa http://koti.mbnet.fi/vsuora/oik/ (VB).
KimmoKM, kuinka ajattelit tehdä toimivan oikoluvun tekstinkäsittelyohjelmaasi?
Suurin projektini jonka olen aloittanut on peli, työnimeltään "life". Lifen alunperin aloitin QBasicilla, mutta tajusin että se oli aivan liian laaja QBasiciin. Siirryin VB:llä tekemään, mutta tajusin että se on aivan liian laaja Visual Basiciinkin. Josko sitä joskus jatkan niin siirrän sen sitten C++ puolelle ja teen siellä valmiiksi. Tämä on siis suurin projekti, mutta koska se on niin hel*etin suuri projekti, niin se tuskin tulee näkemään päivänvaloa ainakaan seuraavaan 10-30 vuoteen.
Jos taas kysytään suurinta projektia mitä olen tekemässä aktiivisesti, niin liekö se tällä hetkellä tuo GIB.. VB
Jos ihan totta kiinnostaa, http://personal.inet.fi/perhe/merikivi/write.zip
buginen on, eikä ihan uusin versio. Varsinkin kun kadotin (tuhosin) uusimman version :(.
Nyt olen säätämässä varmaan tähän mennessä hyödyllisintä ohjelmaani, graafista laskinta Linuxille (X windows system) tarkotus olis saada kaikki tilavuus, pinta-ala, potenssi, neliöjuuri etc.etc. laskut mukaan.
Nyt jonkinlainen yksinkertanen versio valmis joka osaa laskea yhteen, vähennys, kerto, ja jakolaskut kokonaisluvuilla (ei vielä negatiivisillä) eli aika yksinkertainen, käyttöliittymältään Windowssin Calcin tapainen.
Teen C++:lla ja Xlib rajapinnalla.
Screenshotti laskimesta tähän mennessä:
http://kuohulahti.ath.cx/~jussi/hmm/
ja desimaalilukujakaan se ei toistaiseksi ymmärrä.
Heh.. toi tomaattigeenin laskin on (ei pahalla) hiukka väritön.. :)
Itselläni suurin projekti on tainnut olla CarMania, aikojen suurin ja mahtavin kiihdytysmanagerointi/ajopeli.. plussana seeplusplussana.. :)
Ainiin, ja unohtui QBasic-aikoina CarCAD, tietokoneavusteinen grafiikanmallinnusohjelmisto. Se oli silloin ennen..
hienoltahan toi tomageenin syteemi näyttää..
ehkä isoin projekti on kanssa skede manageri
Tohon tomaattigeenin laskimeen haluaa lähdekoodit. Voisi tutkia kuinka sinä toteutat moisen.
Mi-minähän sanoin tuon ihan vitsillä vaan, elkee pahastuko (tomaattigeeni varsinkin)..
lainaus:
Mi-minähän sanoin tuon ihan vitsillä vaan, elkee pahastuko (tomaattigeeni varsinkin)..
Älähän nyt. Jokainen, kenellä on sydän paikallaan ymmärtää tuon.
lainaus:
Tohon tomaattigeenin laskimeen haluaa lähdekoodit. Voisi tutkia kuinka sinä toteutat moisen.
Ohjelma julkaistaan vapailla lähdekoodeilla, nyt jonkinlainen alpha-versio valmiina mutta se ei taida tulla vielä ulos, koska se on varsin buginen.
Olen tekemässä TCOTTHM (The Curse Of The ThreeHeaded Monkey)-nimistä peliä. Se ei ole vielä valmis, mutta tulee joskus. Se on peli, missä on kaikenlaisia pelityylejä, mm. tasohyppelyä, tietovisaa, urheilua... Pääpahis on nimeltään Noita. Ja sokerine pohjalla, teen sen VBasicilla :)
lainaus:
niin se tuskin tulee näkemään päivänvaloa ainakaan seuraavaan 10-30 vuoteen.
Täytyy sanoa, että on vähän turhan kunnianhimoinen projekti. Sanotaan näin suoraan, että en usko, että teet sitä koskaan valmiiksi, ja heität sen roskiin viimeistään vuoden päästä, ainakaan itselläni ei mitenkään voisi kärsivällisyys voisi tuollaiseen kestää.
just. unohdin mainita oman isoimman projektini. Varmaankin tuo Röökimato, joka on projektit osiossakin. En yleensäkään ole aloittanut vielä mitään kovin suurta, opettelen ennemmin ihan kunnolla ohjelmoimaan.
lainaus:
En yleensäkään ole aloittanut vielä mitään kovin suurta, opettelen ennemmin ihan kunnolla ohjelmoimaan.
Pelejä/projekteja tekemällähän oppii parhaiten ohjelmoimaan. Itselläni ainakin kiinnostus soodaukseen pysyy paremmin, jos on joku tavoite, joka pitää saada, sitten kun se on saavutettu, myös ohjelmointitaidot ovat luultavasti nousseet.
No sitähän minä lähinnä tarkoitinkin :). Kokemuksen kautta minä sitä ohjelmointitaitoani parannankin, mutta en aloita mitään turhan suurta, sillä kun projekti on vielä kesken, oppii uusia, parempia ohjelmointitapoja plus muuta, ja huomaakin, että projektissa olisi voinut tehdä jonkun asian paremmalla tavalla.
Ainakin itselleni ohjelmoinnin porkkanaksi riittää kyllä pelkkä 'haluan saada tuon teknisesti/algoritmisesti/matemaattisesti vaativan tehtävän suoritetuksi'. En tunne yletöntä tarvetta luoda suuria produktiota kuten pelejä ja demoja. Tykkään yksittäisistä efekteistä, jotka voi sitten koota demoksi.
En ole koskaan aloittanut mitään suuria projekteja enkä myöskään ole siten mitään saanutkaan aikaiseksi.. :)
lainaus:
Täytyy sanoa, että on vähän turhan kunnianhimoinen projekti. Sanotaan näin suoraan, että en usko, että teet sitä koskaan valmiiksi, ja heität sen roskiin viimeistään vuoden päästä, ainakaan itselläni ei mitenkään voisi kärsivällisyys voisi tuollaiseen kestää.
En minä sitä roskiin heitä. Kyllä se varmaan jää tekemättä, mutta kyllä se kytee suunnittelupöydällä silti, että josko sen kuitenkin tekisi. Hylkäämään en sitä kuitenkaan ala. Suunnittelupöydältä voin vaikka testamentata sen jälkipolville, jotka tekee sen paremmalla teknologialla valmiiksi. Luulen kyllä että jos teen sen elinaikanani, niin se EI tule näkemään koko laajuutta mitä olen sille suunnitellut, ei todellakaan. Ehkä promillen tuhannesosan koko alkuperäisestä ideasta. Siitäkin huolimatta tämä peli tulisi olemaan suurin yksittäinen projekti jota maa päällään kantaa. Hyvin epätodennäköistä tämä on siis, olet oikeassa.
PHP:llä Foorumi joka löytyy osoitteesta: http://mbnet.fi/siirappi/sb/system
Suurin projektini on Zombi Productionssin Kuski (http://zombiproductions.cjb.net -> tulossa). Toivottavasti se tulis joskus valmiiksi :D
En ehkä käyttäisi kummastakaan projektistani nimikettä ohjelmointi, jotka nyt ovat ensisijaisina projekteina minulla. Toinen on "Outworld", peli, jota ei ole tehty ohjelmoimalla, vielä. Ja eikä toinenkaan liity mitenkään ohjelmointiin. Se kun on kirja :-)
Hetkinen, taitaa olla minulla olla kolmas projekti, joka liittyy ohjelmointiin, ja se on GUI/CLI - projektini. Olen saanut aikaan jo esim. ulkonäön siihen. Ei hassumpi tekstipohjainen GUI, vaikka itse sanonkin :-)
-Grey-
Mä olen jo "kyllästynyt", kun en ole saanut aikaan kunnollista ikkunallista GUI:ta.
Yksinkertaisesti en osaa tehdä sillaista ikkunaa, jossa voisisi olla tekstiä enemmän kuin sopii, mutta niin, että tuota scrollbaria käyttäen näkis loputkin. Tuo on ollut ongelmana enkä oikein ole keksinyt tapoja käytellä muidenkaan noita valmiita GUI-ohjelmia ja niiden koodeja, kun en saa toimimaan, kun valittelevat milloin mistäkin tai ovat kesken tai toimimattomia koodeja.
Tekstipohjaisia minä osaan tehdä vaikka muille jakaa, mutta tuo ei nyt kovin jännää ole.
Visual Basicilla taitaa nyt valmistua mun suurin projekti, joka liittyy hieman tuohon GUI hommaan. Eli olen tekemässä ohjelmaa, joka tulisi jättämään windowsin allensa käyttäen tietenkin windowsia ja sen ominaisuuksia, mutta ulkoasu olisi tuo mun ohjelma ja sen jutut.
Tehän tiedätte sen jutun, kun win95 on tavallaan vain graafinen ulkoasu dossille niin samaa tapaa käyttäen windowsille teen :)
Nyt ohjelmassa on jo työpöytä, johon saa laitettua kuvakkeita, asetukset (voi vaihtaa hiiren kursorin tai taustakuvan), äänet ja kaikkea tuollaista pientä.
Jos joskus kuitenkin oppisi tekemään sillaisen scroll systeemin Qbasicilla tai jostain saisisi valmiin toimivan systeemin niin voisisi jopa yrittää sitten tehdä ihan ikkunallista GUI:ta. Itseasiassa mulla on jo sillainen valikkohomma ihan toimiva siinä, mutta siihen se on jäänyt.
Aiotko sä juhaz tosiaan tehdä uuden 'shellin' Windowsille? Siis kun normaalisti windowsin shellinä häärii explorer.exe.. niin WIndozen käynnistyessä ei explorer.exe ilmestykään työpöytineen, vaan joku omasi? System.ini -tiedostosta löydät tälläisen rivin =
shell=explorer.exe
Jos vaihdat sen rivin vaikka:
shell=sol.exe
-riviksi, ja boottaat koneen, ymmärrät selitykseni..
jotain tuonnepäin.
Win9x on paaaljon paaaljon enemmän kuin graafinen ulkoasu DOS:ille, vaikka eräät toista väittävätkin. Et kai QB:llä mitään explorerin korviketta ole väsäämässä?
lainaus:
Win9x on paaaljon paaaljon enemmän kuin graafinen ulkoasu DOS:ille, vaikka eräät toista väittävätkin. Et kai QB:llä mitään explorerin korviketta ole väsäämässä?
Eihän juhaz QB:stä puhunut vaan VB:stä ;)Katso vaikka:
lainaus:
Visual Basicilla taitaa nyt valmistua mun suurin projekti, joka liittyy hieman tuohon GUI hommaan. Eli olen tekemässä ohjelmaa, joka tulisi jättämään windowsin allensa käyttäen tietenkin windowsia ja sen ominaisuuksia, mutta ulkoasu olisi tuo mun ohjelma ja sen jutut.
Anteeksi suuresti.. vielä kerkeäisi muokata viestiä.. heh ;) Joo, tosiaan lukaisin vain tuon alimman kappaleen jossa mainittiin QB.. onnea vaan juhaz:n projektille.
lainaus:
Anteeksi suuresti.. vielä kerkeäisi muokata viestiä.. heh ;) Joo, tosiaan lukaisin vain tuon alimman kappaleen jossa mainittiin QB.. onnea vaan juhaz:n projektille.
Eipä kai se mitään... ;) ..ihmeen helposti tuota shelliä pystyy vaihtamaan, jos progurun selitys pitää paikkansa. :/
lainaus:
ihmeen helposti tuota shelliä pystyy vaihtamaan, jos progurun selitys pitää paikkansa
pitäähän se paikkansa....
lainaus:
..ihmeen helposti tuota shelliä pystyy vaihtamaan, jos progurun selitys pitää paikkansa. :/
Pitäähän se toki.. jos kokeilee laittaa sol.exe explorerin tilalle, niin kannattaa olla boottikorppu olemassa, ja dos-taidot hanskassa ;P
Jos explooderin korvikkeet kiinnostavat niin LiteStep on tietääkseni ihan mielenkiintoinen vaihtoehto: http://www.beyondconvention.net/ohussain/
Litestep on mielenkiintoinen, olen sitä itsekin joskus käyttänyt ja omia teemojakin tehnyt, aika helppo tehdä...
lainaus:
lainaus:
..ihmeen helposti tuota shelliä pystyy vaihtamaan, jos progurun selitys pitää paikkansa. :/
Pitäähän se toki.. jos kokeilee laittaa sol.exe explorerin tilalle, niin kannattaa olla boottikorppu olemassa, ja dos-taidot hanskassa ;P
Riittääkös muuten se, että jos ohjelmaan laittaa vaikka napin, joka avaa tuon system.ini tiedoston niin, kun sinne muokkaa tuon exploler.exe tai mitälie takaisin ja buuttaa koneen?
ps: Olen pahoillani keskustelun nostamisen takaisin henkiin
Suurin projekti PäksMäks2 peli + Kenttä editori. Merkkigrafiikalla tehty PacMan klooni. mm.6-pelimoodia...=)
n.98%valmiina.
Turbo Pascalilla
spirit, pistä ihmeessä ohjelmointiputkan projekteihin se pelisi...
lainaus:
spirit, pistä ihmeessä ohjelmointiputkan projekteihin se pelisi...
Hyvä idea, tuleepahan edes joku projekti joskus valmiiksi.. ;-)
lainaus:
Suurin projekti PäksMäks2 peli + Kenttä editori. Merkkigrafiikalla tehty PacMan klooni. mm.6-pelimoodia...=)
n.98%valmiina.
Turbo Pascalilla
Laita vaan projekteihin.
No empä tiiä. Se on kohta jo valmiskii...
empä tiiä...enpä oon tehny muuta kuin tekstiseikkailuita...
kerran tein kuvan PSET (148, 123) 14 tyylilla ja siihen meni kauan....
Mitähän tää nyt tarkoittaa :
Warning: mysql_result(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /www/int2000/a/8694/html/keskustelu/funktiot.php on line 68
luki tän topicin yläpuolella...
Minun isoin on php vieraskirja, jota tein n. 2 tuntia kahden päivän yhteenlaskuajalla. Eli eipä ole mitään isoa ohjelmoitu.
No kun täällä suurinta projektia kysellään ni http://www.winos.cjb.net , eli siis käyttöjärjestelmä. Vielä on Kernel3 keskun jotenka ole vielä ihan GUI:hin asti päässy, mutta ku toi tosta kehittyy ni saa ton kunnol. Noi kuvat mitä on ni ne graaffisemmat o vaan sunnitelmii, koska "integroitu" Kernel3/GUI (vain osittain hoitaa ikkunoinnin) sotki aikaisemmin tyhjänkin ikkunan reunat minne sattuu, mutta nytten kun graffat ladataan dat tiedostoista niin toimii tai ainakin pitäisi. Vastaa siinä mielessä ulkoisesti aika pitkälle Win9x, että aluksi käynnistyy FreeDOS mikä sitten käynnistelee kerneli(n/t) (Winos sisältää 3 erillistä kerneliä 3:mas sisältää, myös osittain GUI:n grafiikka toiminnot, eli varsinainen GUI vain hoitaa työpöydän ja semmoiset välttämättömyydet) kun se vaihe on tehty käynnistyy GUI.
Tähän mennessä ohjelmointu varmaan n. 2 vuotta. Muuten 4, mutta on tullut pari ekaa hylättyä kun olivat niin surkeita systeemejä, mutta nytkun on enemmän "taitoa" niin vedetään tämä nyt loppuun :-), koska tässä ei ole mitään sellaisia vikoja kuin vanhoissa niin tätä enää tartte alusta lähte sillo ees ossannu ohjelmoida varmaa ;-)
Ehkäpä TWedit, tekstinkäsittely ohjelma Javalla...
http://koti.mbnet.fi/jok88/treitaweb/lataukset.
Suurin projekti jota olen tehnyt... varmaan älykoti projekti Home System (jota vieläkin teen).
Ohjelmointikielinä C(pääyksikkö) ja VB,QB,C(PC)
Pääyksikön koodi ja kytkentä on valmis... pitäisi jaksaa suunnitella viimeisen päälle ohjelma tuolle pc:lle... nyt se on ollut huonon suunnittelun tuloksena vain kummallinen viritelmä.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.