Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB6: QB ohjelmasta näytönsäästäjä

Sivun loppuun

TETRIS [30.11.2002 17:26:05]

#

Eli olen väsännyt tollasen aika ruman QB "animaation" josta haluaisin tehdä näytönsäästäjän eli olisikos se mitenkään mahdollista esim. millään ohjelmalla?

Vilikki [30.11.2002 17:46:11]

#

käännä exe:ksi ja uudelleennimeä scr:ksi

progo [30.11.2002 18:56:43]

#

Pitää osata pari parametria, joita windows lähe(n)telee.. lue http://koti.mbnet.fi/miksus/VB-opas/Muut oppaat/Naytonsaastajat/scr1.php .. vaikka tuo onkin VB:lle, mutta sieltä selviää kaikkea haaskaa.. :)

TETRIS [30.11.2002 20:36:06]

#

En oo vielä kokeillu mutta kiitos.

snakari [30.11.2002 20:55:10]

#

ittellekkin tulee kayttoo.. muttei taalla madeiralla

Gevil [30.11.2002 21:12:37]

#

Hmm..tiesittekö muutes nykyajan(suht uusilla)näytöt ei kaipaa mitään näytönsäästäjiä. Näytönsäästäjistä ei ole mitään hyötyä niille, haittaa pikemminkin, koska se kuluttaa energiaa enemmän. Et käyttäkää ennemminkin vaikka virransäästöä tai ilman näytönsäästäjää kokonaan. Tosin jos nyt haluaa energialla mässäillä(ei ole väliksi jos luonto pillaantuu ja rahat kärsii), niin silloinhan sitä käytetäänkin kosmeettisista syistä. Vanhoilla näytöillä sitten eri juttu..

Grey [30.11.2002 22:04:21]

#

Oli koneessa näytönsäästäjä, tai virransäästö. Ja oli näyttö kuinka uusi tahansa, tai peräti TFT, kuvan palaminen kiinni onnistuu suhteellisen helpolla tapaa. Esim. vanha, nykyään jo raato, kannettavani, jonka ylälaitaan paloi sellainen hassu viiva. Kiitokset runsaalle netin käytölle. Jos ihmettelette miksi sellainen viiva tuli siihen, niin vilkaiskaa tuota ikkunan otsikkoriviä, jos omaatte Windowsin, niin heti alapuolella näette sen viivan, mikä minulla paloi TFT - näyttöön. Hauskaa.

Niin, ja käytän näytönsäästäjää, koska energiasäästöstä on minulla huonoja kokemuksia. Jumii, ja sitä paitsi näytönsäästäjä menee pois ruudulta vähän nopeammin, että sitä on kivempi katsella. Ja käytän ainakin itse esim. 3D labyrintissa omia tekstuurejani. Joskin, tämä on vain minun mielipiteeni ja kokemukseni, että siitä ei liiemmin kannata välittää.

-Grey-

Antti Laaksonen [30.11.2002 22:20:52]

#

Näytönsäästäjä on siis pelkkä uudelleennimetty exe-tiedosto, jolle annetaan eri tilanteita vastaavia parametreja. Ja QBasicissahan parametrit luetaan kuten VB:ssä koodivinkin https://www.ohjelmointiputka.net/koodivinkit/23422-qb-komentoriviparametrit mukaisesti.

Vilikki [30.11.2002 22:22:07]

#

lainaus:

Pitää osata pari parametria, joita windows lähe(n)telee..

miten muuten qb:ssä pystyy saamaan ne parametrit?

Sose [01.12.2002 17:06:04]

#

Tuo progurun antama osoite toimii ja on muuten ihan OK, mutta siellä on linkki, josta pitäisi saada VB projekti ja itse näytönsäästäjä, mutta ei löydy sitä filua...
~Sose~
Ps. Tietenkään ei ole progurun vika, jos hän ei ylläpidä sivuja.

progo [01.12.2002 19:35:53]

#

lainaus:

Tuo progurun antama osoite toimii ja on muuten ihan OK, mutta siellä on linkki, josta pitäisi saada VB projekti ja itse näytönsäästäjä, mutta ei löydy sitä filua...

Valita Miksu Softwarelle siitä linkistä..

lainaus:

Ps. Tietenkään ei ole progurun vika, jos hän ei ylläpidä sivuja.

Hyvin arvattu :)

snakari [05.12.2002 18:47:08]

#

en uutta aihetta viittiny alottaa joten pistän tähän.
eli miten sen näytönsäästäjän saa valittua näytönsäästäjäks?
eli pistän saastaja.scr tiedoston c:\winnt kansioon, miten saan sitten pistettyä sen näytönsäästäjäksi?

Antti Laaksonen [05.12.2002 21:36:42]

#

Control Panelista se säädetään, niin kuin moni muukin asia. Helpoiten pääset oikeaan paikkaan klikkaamalla hiiren oikealla näppäimellä työpöydän tyhjästä kohdasta ja valitsemalla alimman kohdan ilmestyvästä valikosta (Properties). Sitten Screen Saver -välilehti niin sieltä se löytyy.

snakari [06.12.2002 11:25:40]

#

no sillain mää teenkin muttei löydy. siis tein homman qbllä

progo [06.12.2002 12:22:58]

#

Silloin ainoa ratkaisu on, että jossain on virhettä! :) Ja sitten se VB-projektin nimi on sen säästäjän nimi, muistaakseni.. siellähän se oppaassa lukee..

snakari [06.12.2002 13:05:31]

#

niin eli qbllä teen. pitääkö pistää jotain parametrejä tai jotai?

Antti Laaksonen [06.12.2002 17:01:17]

#

Kokeilepa klikata näytönsäästäjän nimeä Windows Explorerissa vasemmalla hiiren painikkeella, ja valita kolmas kohta ylhäältä Install. Tällöin näytönsäästäjän pitäisi ilmestyä listalle ja aktivoitua automaattisesti.

Näytönsäästäjistä voisin kyllä jonakin päivänä myös kirjoittaa oppaan, esimerkiksi esikatselun tekeminen ei aivan itsestäänselvä asia ole.

snakari [06.12.2002 20:23:16]

#

kirjoita vain. qblle ja vblle
en saanu toimiin, eli oikeella painoin sitä ja sit "Asenna" avautu ohjaus paneeli mutta mitään uutta näytönsäästäjää sielä ei ollu

snakari [06.12.2002 20:58:50]

#

eikun onnistuhan se, mutta luetteloon se ei tullu.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta