Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: WLAN yhteysongelma

panttu [11.11.2005 20:48:17]

#

Olen yrittänyt uutta kannettavaa tietokonetta liittää WLAN verkkooni, mutta se ei onnistu. XyXEL ohjeiden mukaan olen määrittänyt koneen IP:ksi 192.168.1.35 peitteeksi tuleekin automaattisesti 255.255.255.0 ja yhdysk. 192.168.1.1. ja DNS kohtiin en ole laittanut mitään. Seuraavaksi olen etsinyt verkon ja antanut sen avaimen, jonka jälkeen kone väittää verkon, että Sinulla on yhteys tähän verkkoon. Voit katkaista yhteyden tähän verkkoon napsauttamalla Katkaise yhteys. Eli kaiken pitäisi kaiketi olla kunnossa, mutta eipähän toimi kuitenkaan. Tämän jälkee on laitettu myös ohjeiden mukaisesti Automaattinen verkonhaku päälle kuten muissakin koneissa on nyt, mutta nyt tulee teksti yhteykuvakkeen päälle yhteys vajaa tai puuttuva liitettävyys eikä toimi edelleenkään kuten oli arvattavassika virhe ilmoituksesta. Eli mitä tehdään, että saa toimimaan.

MAC suojaukset on pois päältä.
FireWall yhtä ohjausta lukuun ottamatta alkuperäisenä.
Eli nyt verkossa on LAN kone ja kaksi WLAN konetta joista toinen toimii ja toinen ei toimi.

Uudessa kannettavassa on sisäinen Broadcom 802.11g
ja WLAN adsl modeemina XyEXLin Prestige 660+HW-61 ja uusimmat ajurit päivitetty

panttu [12.11.2005 13:18:15]

#

Sain tuon verkon nyt toimimaan, mutta salaamattoma toki MAC Filterit vähän suojaa verkkoa, mutta olisihan tuo tärkeää saada tuo salauskin toimimaan. Jostain syystä kun tein uuden salasanan tuolle, niin vanhakin WLAN lopetti toimimisen, vaikka kerroin sille uuden salasanan. Eli sekin alkoi kärsiä samasta ongelmasta. Kokeilin usealla salasanalla ja aina sama.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta