Iltaa :)
Onko kukaan tutustunut wxWidgets ja openGL yhdistelmään? Mietein vain, että onko kyseisellä yhdistelmällä mahdollista ohjelmoida niin, että wxWidget ikkunassa olisi esim. 300x200px "aukko", johon voisi piirtää openGL:n avulla?
En juuri kyseisestä yhdistelmästä tiedä, kuinka se tapahtuu, mutta kyllähän se periaatteessa on mahdollista. Yleensähän tuo tapahtuu luomalla uusi kontrolli, jonka "ikkunaan" piirretään. Jos et kuitenkaan onnistu pystyttämään GL:ää sellaiseen, niin ainahan voit käyttää temppuja. Täytät Stencil Bufferin reunat jollakin ja laitat päälle testauksen, joka estää piirtämisen sinne päälle. Tai sitten vastaava Depth Bufferille.
Oletko ohjelmoinut paljonkin wxWidgetsillä?
Ajattelin vain, että datatähtikisan jälkeen alkaisin opettelemaan tuota tekniikkaa, koska tuolla saisi ihan kohtalaisen mukavan pelin tehtyä :)
Mihin varsinaisesti tarvitset wxWidgetsiä, jos käytät SDL:ää? Minä ainakin tekisin tarvittavat kontrollit itse GL:llä, niin tulisi hienompaa jälkeä.
En ole juuri Hello Worldia enempää wx:ää käyttänyt, mutta jokseenkin näin sen pitäisi kaiketi toimia (en nyt jaksanut tapella linkkerin kanssa wgl-funktioista, niin en saanut testattua :)
http://wiki.wxwidgets.org/wiki.pl?WxGLCanvas
En välttämättä käytä SDL:ää. Minua vain kiinnosti wxWidgetsin openGL mahdollisuudet ja muutenkin yleensä. Hyötyohjelmien esim, tekstieditorien ohjelmointi on oma taiteenlajinsa ja pelien omansa.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.