Mitenkä voi tehdä esim. Labeliin sellaisen systeemin, että siihen piirtyy timerin arvo sitä mukaan kun käynnistetty timeri laskee?
Esim. kun tuossa on Timer1, jonka interval on 5000, niin se pitäisi tuo interval saada labeliin piirtymään sitä mukaan kun se laskee nollaan.
tee toinen timeri jolla päivität sen kokoajan
päivität timer1 sen alussa ajan jonnekki
ja timer2sessa haet eron DateDiff
DateDiff(DateInterval.Second, Now, [edellinen], FirstDayOfWeek.System, FirstWeekOfYear.System)
palauttaa longin
Jos tuo aika ei nyt ihan millisekunnin tarkkuudella tarttee olla esim. peli jossa pitää jotain näppäillä tuossa ajassa, niin silloin voisi tehdä staattisen muuttujan johon tallentaa ajan. 5.000 ja jota pienennetään 20ms välein 0.02:lla ja kirjoitetaan muuttujan arvo labeliin. Kyseinen koodi on siis siinä Timerin tapahtumassa, jota kutsuttiin 20ms välein ja sitten kun muuttujan arvo on nolla niin tehdään jotain muuta.
Now.Subtract([edellinen]).TotalSeconds toimis vissiin myös (palauttaa doublen) toi toiseen timeriin :)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.