Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: C++: GLFW ja SDL

Touho [05.11.2005 01:14:46]

#

Onko GLFW yhteensopiva SDL:n kanssa?
En löytänyt GLFW:n sivuilta mitään tietoa sen liittämisesta SDL:ään. Olen tähän mennessä käytänyt vain GLFW:n helppoja ikkunantekosysteemejä, mutta NeHe:n oppaassa on tämä vaikeampi systeemi.

TeeVee [05.11.2005 09:07:24]

#

Mihin itseasiassa tarvitset sitä? SDL:hän omaa funktiot ja tekniikat openGL ikkunan avaamiseen. Olen kokeillut tätä ja minulla on (toivon mukaan) omia koodeja vielä tietokoneella, jos löydän ne niin voin laittaa ne jakoon putkaan. Koodinpätkäni varmasti muistuttavat ohjeiden tapoja avata ikkuna, mutta yritän kommentoida suomeksi ne. (ohjelmat ovat n. 1 vuoden vanhoja :D, joten toivottavasti ne vielä jossain sokkelossa on)

EDIT: Eipä löytynyt :/
Mihin tarvitset GLFW:tä?

Touho [05.11.2005 10:16:21]

#

En tutkiskellut tuota koodia vielä tarpeeks. Nyt hoksasin tuon systeemin.
Käyttääkö tuo ohjelma näyttiksen prosessoria, jos piirretään pelkällä SDL:llä?

EDIT: Jos mulla on MSVC++ 6.0 projekti auki ja avaan jonkun toisen projektin, se vanha menee pois ja uus tulee sen tilalle. Miten saan monta projektia samaan aikaan päälle?

TeeVee [05.11.2005 22:26:11]

#

Avaa toinen MSVC++ 6.0 auki, jos tietokoneesi tehot riittävät, mitä koodia et tutkiskellut tarpeeksi? Varmaan joku kovempi kooderi tietää tuohon kysymykseesi vastauksen...

Metabolix [06.11.2005 09:40:37]

#

NeHen oppaitahan ei ole pakko käyttää suoraan sellaisenaan, eikä itse OpenGL:ään liittyvissä asioissa ole mitään, mikä pakottaisi käyttämään jotakin tiettyä ikkunanluontitapaa.

SDL pääsääntöisesti ei käytä näytönohjaimen prosessoria. Muistia kyllä mahdollisesti, jos valitsee SDL_HWSURFACE. Silloin taas ei kannata mennä tökkimään pikseleitä yksitellen, koska se on toivottoman hidasta, kun kuva on näytönohjaimen muistissa.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta