Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Pari kysymystä peleihin liittyen

Grey [30.10.2005 12:16:53]

#

Eli siis kysymyksiä noihin peleihin liittyen, kun Google ei meinaa tuottaa toimivia tuloksia. Minulla on tässä muutamia vanhoja pelejä, joissa on luonnollisesti ongelmia, kun käyttiksenä on Windows 2000. En tosin ala vaihtamaan käyttistäni mihinkään Windows 98:n tai XP:n, kun ensimmäinen menee solmuun hyvin äkkiä ja XP on vain sanalla sanoen kasa värillistä paskaa.

VDM-soundin kanssa olen kyllä pari peliä saanut toimimaan, ja DOSboxin alla jotkut pienemmät. Vaan ongelmapeliksi on osoittautuneet Blood ja Doom. Kummankin kanssa VDM-sound jää jumiin ja DOSbox on hitusen hidas. Joskin, Doomiin kyllä löysin vähän aika sitten Windows 95-version, eli kysymys kuuluu: mistä pahuksesta saan Bloodista vastaavan version? Entä sen Mapedit-ohjelmasta? Eritoten tärkeä on tuo karttaeditori, sillä satun nyt nauttimaan omien karttojen teosta.

Koskapa karttojen teko kiinnostaa minua, niin voisin esittää kysymykseksi vielä että mistä löytyy Quake II:n kelvollinen karttaeditori? Mieluummin ilmaisohjelma ilman aikarajaa. Kiva siihenkin olisi jotain kokeilla tehdä. Sen vertaa olen tykästynyt FPS-pelien karttojen tekoon. Rentouttavaa ja nautinnollista, mutta enpä ole viimeaikoina kovin rentona ollut.. hm..

-Grey-

p-p [30.10.2005 13:35:05]

#

Silloin kun minulla oli Win 2k, ja halusin pelata doomia ja muita dos pelejä, niin hankin DOSin (Ware :( ) ja asensin sen toiseksi käyttöjärjestelmäksi. Pelit toimivat hyvin.

Ja mitä tuohon kartta editoriin tulee, niin eikös Valve hammerilla saa tehtyä karttoja Q2... Asiasta en ole varma.

Pikaisen googlettamisen jälkeen löyty tälläinen sivu. Näyttäisi toimivan Q1, Q2, Hexen ja muissa samalla pelienginellä toimivissa peleissä.

Grey [30.10.2005 14:52:53]

#

p-p kirjoitti:

Silloin kun minulla oli Win 2k, ja halusin pelata doomia ja muita dos pelejä, niin hankin DOSin (Ware :( ) ja asensin sen toiseksi käyttöjärjestelmäksi. Pelit toimivat hyvin.

Kuules, jos minulle tuo ratkaisu kelpaisi, en todellakaan kysyisi, mutta jostain kumman syystä tuon ratkaisun olen todennut melko paskaksi. Tulee jatkuvaa buuttailua moisesta. Seikka joka ensinnäkin on todella ärsyttävää kun yhtäkkiä täytyykin mennä Windowsiin pariin hoitamaan juttuja, sitten takaisin Dosiin, Windowsiin, Dosiin, Windowsiin, Dosiin..

Sitä paitsi, jos luet viestin oikein tarkkaan, huomaat että olen ollut ainakin löytämääni Doomin windows-versioon selkeästi tyytyväinen. Kuullut että vastaava olisi Bloodiin, ja moneen muuhun vanhempaan peliin, vaan haku ei ole tuottanut tulosta. Enkä halusta viittä vuotta etsi, kuten kävi Ultima 5:n kun PC-versiota etsin..

p-p kirjoitti:

Ja mitä tuohon kartta editoriin tulee, niin eikös Valve hammerilla saa tehtyä karttoja Q2... Asiasta en ole varma.

Hm, jos VH on pätevä ja ilmainen, voisi moinen kiinnostaakin..

p-p kirjoitti:

Pikaisen googlettamisen jälkeen löyty tälläinen sivu. Näyttäisi toimivan Q1, Q2, Hexen ja muissa samalla pelienginellä toimivissa peleissä.

Tutkin tuota oikein Readmea lukemalla ja sain jopa toimimaan hyvin pienen kikkailun kautta, kunnes totesin että moisella ilmeni hiiren kanssa ongelmia ja eikä yhtäkään säätöä config-tiedostossa että olisi saanut hiiren toimimaan. Asia josta kai tekijälle pitäisi raportoida, mutta toisaalta.. enpä näe vaivaa kun ohjelman käyttöliittymä ei muutenkaan vakuuttanut. Laadukkaampiakin editoreja nähnyt ja käyttänyt..

Vaan linkkejä ja sellaisia otetaan edelleenkin vastaan. Tietenkin voisin varakoneista jotain virittää, mutta UPSit tuppaa olemaan kalliita. Verkkovirta kun sattuu olemaan hieman epävakaata täällä. Onneksi kuolonuhreina on ollut vain kymmenkunta hehkulamppua eikä sen kalliimpaa..

-Grey-

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta