Olisko jotain ideoita mitä voisi PHP:llä tehdä.
Äänestyskone :P
http://cgi.evtek.fi/~k0101030/aanestyskone/
Tuo on ensimmäisiä PHP-ohjelmiani vuodelta 2002 :)
Tee proxy joka muokkaa sivut mobiiliversioksi sopivaksi, niin ei tartte itse sellaista värkätä :) Operan proxy olisi muuten hyvä mutta se toimii vain Opera-minillä itsellään. Googlen kännykkä-proxy on aika köykäinen, sillä ei esimerkiksi saa koko sivua näkymään mitenkään.
Ei mobiililaitteissa näkyvien sivujen tekoon mitään php-skriptoja tarvita, standardinmukaista (X)Html:ää vain ja ulkoasu hyvin erillään sisällöstä CSS:ää hyödyntäen niin 'mobiiliversion' tekoon riittää uuden stylesheetin väkertäminen. Sivujen toimivuus ilman stylesheet-tukea pitäisi olla jo muutenkin itsestäänselvä asia.
juha127: Minä itse ainakin tykkäsin GD-kirjaston parissa puuhaamisesta, olipa se sitten täyttä leikkimistä tai ihan hyödyllistä puuhaa :) Kokeile sinäkin kuvien piirtelyä sillä, siinä saa perspektiiviä siitä mihin kaikkeen php pystyy.
Tempfile kirjoitti:
Ei mobiililaitteissa näkyvien sivujen tekoon mitään php-skriptoja tarvita, standardinmukaista (X)Html:ää vain ja ulkoasu hyvin erillään sisällöstä CSS:ää hyödyntäen niin 'mobiiliversion' tekoon riittää uuden stylesheetin väkertäminen. Sivujen toimivuus ilman stylesheet-tukea pitäisi olla jo muutenkin itsestäänselvä asia.
juha127: Minä itse ainakin tykkäsin GD-kirjaston parissa puuhaamisesta, olipa se sitten täyttä leikkimistä tai ihan hyödyllistä puuhaa :) Kokeile sinäkin kuvien piirtelyä sillä, siinä saa perspektiiviä siitä mihin kaikkeen php pystyy.
Näin täydellisessä maailmassa. Valitettavasti tableja on vielä vaikka missä, vaikkapa täällä. Samoin kuvat pitäisi skaalata mobiilinäytölle optimaaliseksi ettei kaistaa ja tehoa kulu kännystä turhaan...
Jos haluaa jotain tekemistä niin parasta on varmasti liittyä johonkin projektiin, siitä saa kivasti motivaatiota kun tekee jotain "suurempaa". Itse liityin aikoinaan Wings2-projektiin, joka innoitti opettelemaan ohjelmointia ensin PHP:llä, ja myöhemmin vielä LUA:lla.
JTS kirjoitti:
Tee proxy joka muokkaa sivut mobiiliversioksi sopivaksi...
Ja onko tämä nyt sitten aloittelijalle hyvä php-harjoitus...?
Jaa-a. En tiedä kyseisen henkilön tietotaitoa PHP:stä, oletin että tässä vain haettiin ideoita mitä hyödyllistä PHP:llä voisi tehdä. Mielestäni tuo on hyödyllisempi ainakin kuin tehdä taas yksi vieraskirja tai edes foorumi. Ts. itse olen sellaista kaivannut, joten kysyntää ainakin on :)
Mutta jos on aloittelija niin kaiketi nuo vieraskirjat, äänestykset, metapallot ym. ovat ihan hyviä harjoituksia.
No en ny ihan aloittelija oo mut tuota JTS ehdotusta en kyl osaa tehdä.
Ideoita löytyy yleensä keskustelualueilta, mitä muut ovat tekemässä, tai mitä he tarvitsevat.
Esimerkiksi Mureakuhassa joku tarvitsee funktiota joka hakee annetusta hakemistosta ja alihakemistoista kaikki kuvat:
http://mureakuha.com/keskustelut/2?10360
Eiks mitää muut???
Kai kaikil muilki o yht huono mielikuvitus ku mul...
Tee skripti, joka muodostaa kuvasi kirjaimista. Malli:
http://users.evtek.fi/~k0101030/
Sitten kun haaste loppuu kesken, niin muutat tuon siten, että tietty väri vastaa tiettyä kirjainta, eli skripti tuottaa ihan tavallista ascii-taidetta.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.