Elikkäs olen tässä etsiskellyt kahta (mieluiten suomenkielistä) tutoraalia jotka ovat
1. wxWidgets Tutoraali
2. Peliohjelmointi c++:alla
En oikein hyviä löytänyt joten kysyn teiltä:
Olisiko kenelläkään tietoa hyvistä oppaista jotka koskisivat mainitsemiani aiheita??
Ei mitään absoluuttista totuutta peliohjelmoinnista ole olemassakaan. Sen voi tehdä vaikka kuinka monella tavalla. Perusteet löytyvät usein vaikkapa Tetriksen avulla. Tässä pääperiaate:
// Kaikille näkyvä muuttuja, joka kertoo, kauanko on kulunut int Kulunut_Aika; int main(int argc, char ** argv) { int Vanha_Aika, Uusi_Aika; Tee_Alustustoimenpiteet(); Uusi_Aika = Hae_Kellon_Aika() - 1; // "Ikuinen" silmukka while (true) { // Lasketaan kulunut aika Vanha_Aika = Uusi_Aika; Uusi_Aika = Hae_Kellon_Aika(); Kulunut_Aika = Uusi_Aika - Vanha_Aika; // Pelin toiminta Tee_Kaikki_Jutut(); // Piirretään kaikki kerralla. Piirra(); } Tee_Lopetustoimenpiteet(); return 0; } // Ja itse toiminnasta... // Tämä on vain PSEUDO-ESIMERKKI! Älä ota tätä kirjaimellisesti. void Tee_Kaikki_Jutut() { for (int i = 0; i < Ukkoja; i++) { // Kaikki siis suhteutetaan kuluneeseen aikaan, tähän tapaan. Ukot[i].Siirra(Ukot[i].Nopeus * Kulunut_Aika); } }
http://wiki.mureakuha.com/wiki/Johdanto_GUI-ohjelmointiin_wxWindows-kirjastolla
Tässä on kuhan opas suomeksi.
http://www.suomipelit.com/nayta_artikkeliosasto.
Tässä tämmöinenkin. Pari opasta, laadusta ei tietoa kuten ei ole myöskään kuhankaan opasta tullut kokeiltua.
Kiitos Molemmille.
Nyt tuli vielä yhden jutun tarve:
En saa asennettua tuota tuota wxWidgets:iä oikein joten tietäisikö kukaan wxWidgets asennusopasta VC++ 6.0:alle?
http://wiki.wxwidgets.org/wiki.pl?
Pikaisella googletuksella sain tuollaisen. Ei ole tietoa toimivuudesta =/
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.