Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: iso-tiedosto auki

Sivun loppuun

leisku [16.10.2005 10:07:34]

#

Moikka!

Milläköhän ohjelmalla saan cd-levyltä imagetiedoston avattua? Windows XP onpi tässä koneessa..

Kiitos jo etukäteen!

/Matilda

Heikki [16.10.2005 10:16:38]

#

Siis... haluatko tehdä CD-levystä imagetiedoston? Tämä onnistuu esimerkiksi Clone CD:llä. Jos taas haluat käyttää imagea niin että se näyttää tavalliselta CD-asemalta, tämä onnistuu Daemon toolsilla.

Atte [16.10.2005 10:20:27]

#

Virtual Daemon Manager hoitaa avaamisen hyvin ja ilmaiseksi.

Kunhan et vaan tee laittomuuksia...

leisku [16.10.2005 10:38:56]

#

Moi!

Joo, ajattelin tosiaan kysyä varmuuden vuoksi täälläkin, kun aina välillä Google tarjoilee "hieman" epäilyttävän oloisia ohjelmia, joita ei tosiaan uskalla asentaa omalle koneelle.

Tarkoittaako toi mounting an image iso-tiedoston kirjoittamista, ja unmounting purkamista? (Daemon tools) Pitänee varmaan kokeilla.

Törmäsin myös ohjelmaan nimeltä WinImage, joka mainittiin experts exchangessa.

Eiköhän tää tästä. Enhän mä edes keksi mitä laitonta näillä nyt voisi tehdä, että ei hätää. :)

/Matilda

Meitsi [16.10.2005 11:56:15]

#

Mounting iso image tarkoittaa ett ohjelma kysyy sinulta, minkä iso tiedoston haluat laittaa "virtuaaliseksi cd-asemaksi". Unmount tarkoittaa samaa kuin "ottaisit cd:n pois tuosta asemasta", eli voit esim. vaihtaa sitä iso tiedostoa jos on monta levykuvaa.


Muok.: Ja edelleen jäi pikkuisen epäselväksi että haluatko siis cd:stä iso-tiedoston, vai haluatko että iso tiedosto toimisi virtuaaliasemana?

leisku [16.10.2005 12:31:43]

#

Ahaa.. Eli mulla oli iso-tiedosto cd:llä, jonka halusin avata ja purkaa sisällön kovalevylle. Tämä onnistuikin jo. Mulle toi virtuaalinen cd-asema-juttu oli ihan uutta tietoa, mielenkiintoista toki. Kiitos hyvistä vinkeistä! :)

Lebe80 [16.10.2005 13:58:45]

#

HAH! Järkeä laittaa iso-tiedosto cd:lle!

Iso -tiedostohan pitäisi polttaa imagena, jolloin se automaattisesti "purkaa" tiedostot cd:lle.
Iso -tiedostojahan on tarkoitus tallentaa kovalevylle, jolloin koko cd/dvd yms. olisi valmiina yhtenä tiedostona polttoa varten.

ville-v [16.10.2005 16:23:58]

#

Seuraavaksi se väittää, että cd on kaverin polttama :D

miiro [16.10.2005 17:10:26]

#

Lebe80 kirjoitti:

HAH! Järkeä laittaa iso-tiedosto cd:lle!

Iso -tiedostohan pitäisi polttaa imagena, jolloin se automaattisesti "purkaa" tiedostot cd:lle.
Iso -tiedostojahan on tarkoitus tallentaa kovalevylle, jolloin koko cd/dvd yms. olisi valmiina yhtenä tiedostona polttoa varten.

Iso-tiedoston polttaminen cdlle on ainakin mun mielestä aika fiksua varmuuskopioinnin kannalta.

Lebe80 [16.10.2005 19:13:23]

#

ööö, eikös se olis silti järkevämpää polttaa se ison sisältö, jolloin cd:llä ei olisi yksi iso-tiedosto, vaan suoraan ajettava cd. Silloin varmuuskopiota ei tarvitsisi aina "purkaa" virtuaaliasemasoftilla.

Kopiohan olisi silti täysin identtinen vaikka sen voisikin ajaa "normaalin" cd:n tapaan (koska se olisi normaali cd).

Eli iso -tiedostot pelkästään kovalevylle, jotta niistä on jotain hyötyä.

Metabolix [16.10.2005 19:27:33]

#

No mutta jos vaikka varmuuskopioi monta pientä levyä samalle CD:lle. Jotain Gentoo-boottilevyjä.

leisku [21.10.2005 10:34:28]

#

No, kyseessä oli dvd-levy pikemminkin kuin cd. CD:lle noin iso tiedosto ei olisi mahtunut mitenkään, ja polttavaa dvd-asemaa mulla ei itselläni ole. Olisi ehkä pitänyt mainita.. mutta sain kyllä silti hyviä vastauksia!

Sain tosiaan kaveriltani isoja tiedostoja tällä tavalla käärittynä, oli se nyt sitten fiksua tai ei. Pääasia että sain ne nyt auki, tavalla tai toisella, varsinkin kun kyse oli kertaluontoisesta jutusta.

Kiitos kuitenkin keskustelusta teille. :)


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta