Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Ideoita kiitos

Hinc [11.10.2005 21:31:28]

#

Elis.,.Oon koodaamassa omia ohjemointisivuja tartteisin vähän apuja.. kertokaas mitä sinne voi laittaa, mikä ihmisiä kiinnostaa tai muuta vastaavaa..olin aatellu et jos laittais vaik : koodit, oppaat, Foorumin, linkit..?? kertokaa ihmeessä jos tulee jotain muitakin ideoita sivuille

:kitos:

jgz [11.10.2005 22:28:26]

#

itse ainakin etsin ohjelmointiaiheisilta sivuilta apua ohjelmointi-ongelmiin, selailen foorumeita huvikseni ja välillä tutkin jotain lähdekoodeja, jos sattuu vahingossa joku mielenkiintoinen koodi kohdalle... päättele siitä sitten.

wwwapu [12.10.2005 11:42:16]

#

Sivustolle on todellista tarvetta, jos se pystyy tarjoamaan jotain semmoista, mitä muilla sivustoilla ei ole. Olkoonkin, että silloin keskittymisen omalla sivustolla voi joutua suuntaamaan johonkin marginaalisempaan toimintaan.

Mielenkiintoisia vihjeitä siitä, mitä reaalimaailmassa tarvitaan löytyy työvoimatoimistosta http://www.mol.fi/Tyovoimapalvelut/Paikat/2/5/2/
Hakuilmoitukset vilisevät toinen toistaan kummallisempia kirjainlyhenteitä ja nimiä joista liikkeelle lähtien voi päätyä vaikka minkälaiseen lopputulokseen.

Toinen milloin sivusto kannattaa ehdottomasti toteuttaa on, jos sivusto pystyy tarjoamaan saman mitä muilla on, mutta paremmin.

ajv [12.10.2005 12:58:35]

#

Kannattaa tosiaan miettiä tarkkaan, löytyykö rahkeita tehdä ohjelmointisivusto paremmin, kuin Ohjelmointiputka tai Mureakuha. Toki omaksi iloksi saa tehdä ja koodata vaikka mitä, mutta saattaa lopahtaa motivaatio aika piakkoin, kun kävijöitä sivuille ei löydykkään. Loppuunkulutettu mustavalkoinen lause: "Kehitetään niitä olemassaolevia, ennemin kuin tehdään sata uutta". Noh, pitää useasti kyllä paikkansa.

kayttaja-2791 [12.10.2005 13:12:32]

#

Riippuu ihan henkilöstä millaiset sivut. Muista ettei sivujen kävijämäärällä ole lopulta mitään merkitystä, väärän kohderyhmän kävijät käyvät vain 2sek kääntymässä sivulla ja toteavat mielessään että "roskaa". Sen sijaan jos sivut on tehty palvelemaan jotain tiettyä tarkoitusta (muuta kuin kävijämääriä) et ehkä saa lukumäärällisesti yhtä paljon kävijöitä, mutta kävijät sitten todella saavat sivulta jotain. Ja sehän se on internetin syvin tarkoitus, onhan?

Projektisivut ovat aina jees. Eli jos olet vaikka ohjelmoinut jotain koodia vaikka omaksi iloksesi, esittele sitä sivuilla (niin hyvin kuin pystyt, mieluiten tietenkin lähdekoodin kanssa ja haluamasi lisenssin, niin muutkin mahdollisesti voivat käyttää sitä). Yleensäkin kaikki se mitä olet itse tehnyt kiinnostaa lukijoita, ainakin minua.

Eli sisältöä vaan, ulkoasulla ei ole niinkään väliä kunhan se on mahdollisimman käytettävää (selkeää ja kevyttä).

En näe mitään syytä että sinun pitäisi tehdä toinen Ohjelmointiputka tai Mureakuha.

Hinc [12.10.2005 19:14:25]

#

en tietenkään ole tekemässä kopiota kyseisistä sivustoista.sen takia kysyinkin mitä voisi "lisätä" sivuille(en vieläkään tee kopiola :D) niin että se olisi mahd. hyöhyllinen.

hunajavohveli [12.10.2005 21:24:30]

#

Toista Ohjelmointiputkaa tai Mureakuhaa ei ainakaan minun mielestäni kannata ruveta tekemään. Esim. keskustelualueelle tai koodivinkeille tuskin tulisi juuri käyttöä. Sen sijaan voisit laittaa sivuille jotain itse tekemääsi, omia projektejasi ja ohjelmiasi. Sivuja ei kuitenkaan ehkä kannata alkaa tehdä, ennen kuin kasassa on jotain sisältöä niille pistettäväksi, muuten voi herkästi motivaatio loppua.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta