Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Win XP hidastuu...

Sivun loppuun

juha127 [07.10.2005 19:44:38]

#

Mikähän mahtaisi olla kun Win Xp:ni on koko ajan vaan hidastunut olisiko jotain tiedostoja joita pitäisi poistaa tai jotain muuta. Huomasin tuon kun pelasin yhtä peli niin se on alkanut toimimaan koko ajan hitaammin joskus se toimi vielä parhaimmilla järjestelmä vaatimuksilla hyvin ja nyt tökii melkein huonoimilla. Mitä pitäisi tehdä(jos joku tietää)?

rndprogy [07.10.2005 21:32:17]

#

Windows XP:n nopeuttamisen Kolme kovaa koota (Huom! toimii myös muissa windowsiessa :P)
Katso viruksentorjuntaohjelmalla virukset koneeltasi.
Kokeile levyn eheyttämistä. Windows-koneiden vakiotyökalu.
Keksi itse lisää.
:P

Meitsi [07.10.2005 21:35:10]

#

Lataa Spybot & AdAware & MsAntispyware. Tutki niillä kolmella koneesi.
Eheytä / skandiskaa kovosi.
Windowsin levyn siivous.
Turhat prosessit veke (ota käynnistyksestä pois).
Peliin ja Windowsiin päivitykset.
Uusimmat ajurit.
Putsaa konees kotelo pölystä (ei kuumene).

juha127 [08.10.2005 11:29:15]

#

Latasin tuon Spybotin ja ajoin sen.
Kuumeneminen ei ole ongelma sillä koneen max. lämpötila on ollut 100% suorituksella +30C.

Meitsi [08.10.2005 13:03:05]

#

lainaus:

koneen max. lämpötila on ollut 100% suorituksella +30C.

Ööh, tuo ei paljoa kerro. Meinasitko kotelon sisälämpötilaa?
Mulla on esim. kotelo 28c, prossu jotain 56c(100%), näyttis jotain 69c. Noilla lämmöillä toimii, mutta kovassa rasituksessa joskus epäilen että alkaa ylikuumeta kun joskus vähän pelit kaatuilee ilman syytä.

mikeful [08.10.2005 14:14:59]

#

Itsellä auttoi kummasti kun veti levyn sileäksi ja asensi kaiken uudestaan...

Meitsi [08.10.2005 14:20:12]

#

Ainii listasta unohtui RegCleaner. Sillä ylimääräiset pois.

juha127 [08.10.2005 18:57:21]

#

Meitsi kirjoitti:

Ööh, tuo ei paljoa kerro. Meinasitko kotelon sisälämpötilaa?
Mulla on esim. kotelo 28c, prossu jotain 56c(100%), näyttis jotain 69c. Noilla lämmöillä toimii, mutta kovassa rasituksessa joskus epäilen että alkaa ylikuumeta kun joskus vähän pelit kaatuilee ilman syytä.

Siis prosessorin max lämpötila. Eikä koneesta myöskään löydy muuta tuuletinta kuin virtalähteen ja prosessirin.

Tumpelo [09.10.2005 19:05:41]

#

Hanki Easycleaner.

panttu [09.10.2005 21:55:48]

#

Windowsin hidastumisen seuraukset joita itse olen todennut.
SP2:n on varmaankin suurimpia syitä XP:n hidastumiselle. Samoin suurinosa muistakin päivityksistä kai korjaa jonkun aukon, mutta hidastaa konetta samalla aina. Joskus auttaa, kun poistaa palautus mahdollisuudet, niin saa osan menetetystä tehosta takaisin.

Toinen on uudet virustutkat. Vanhat versiot huomattavasti kevyempiä.

Rekisteri kaiketi sitten suurin hidastaja vanhetessa, mutta sille ei toimivaa ja varmaa tapaa olekkaan korjata. Yleensä nuo automaattiset ohjelmat hajottaa tarpeellisia ohjelmiakin. Eräs tapa on luoda uusi käyttäjä tunnus koneelle, mutta tällöin saattaa joitakin ohjelmia joutua korjaus asentamaan uudelle käyttäjälle.

Sitten myös windows työpöytä järjestelmän voi vaihtaa kevyempään joitakin vaihtoehtoja löytyy netistä ilmaiseksi.

Sitten vielä jos palomuuri joutuu suuren määrän portti scannauksia estää, niin kannattaa hankkia rautapohjainen palomuuri lisäksi.

Deewiant [09.10.2005 22:02:30]

#

panttu kirjoitti:

Rekisteri kaiketi sitten suurin hidastaja vanhetessa, mutta sille ei toimivaa ja varmaa tapaa olekkaan korjata. Yleensä nuo automaattiset ohjelmat hajottaa tarpeellisia ohjelmiakin.

NTREGOPT on ajamisen arvoinen nopeuttajaohjelma, joka vain defragmenttaa rekisterin sen sijaan, että poistaisi sieltä mitään, joten ohjelmien toimintaan se ei vaikuta.

juha127 [10.10.2005 09:36:13]

#

Ja myös nuo Spybot ja AdAware vievät koneen tehoja älyttömästi. Minulla meni pelkän nettiselaimen avaamiseen 1 min kun koneellani olivat nuo.

Meitsi [10.10.2005 11:15:51]

#

Jaa-a, Spybot ja Ad-aware eivät ole tarkoitettu jätettäväksi taustalle auki. Ne vain skannaavat. Ne eivät vaikuta koneesi nopeuteen ollenkaan huonompaan päin, nopeuttavat vain kun poistavat spywaren. Ainoa mitä ne vievät on levytila, sitäkin vähän.

juha127 [10.10.2005 17:02:00]

#

Mutta se tietysti on totta että tuo viruksen torjunta ohjelma vie tehoja koneelta ja myös windowsin päivitykset. Mutta jos niitä taas ei olisi hidastaisi konetta haittaohjelmat ja muut...


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta