Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Mikä ohjelmointikieleksi?

Finkar [05.10.2005 11:35:55]

#

Olen koodaillut PHP:llä nettipeliä ja haluaisin nyt tehdä erillisen .exe ohjelman pelin eri lukuarvojen testausta varten. Esim. miten hinnan nostaminen vaikuttaa asiaan A ja B. Mikä olisi ohjelmointikieli, jolla pystyisi kätevästi tekemään ko. ohjelman? Tarkoituksena olisi, että ko. ohjelmaan voisi syöttää arvoja kenttiin ja sitten ohjelma piirtäisi erivärisiä käyriä funktioiden ja annettujen arvojen perusteella...

Metabolix [05.10.2005 11:59:00]

#

No tuo selostus ohjelman toiminnasta ei oikein kertonut mitään. Miten tämä nyt esimerkiksi liittyi tuohon PHP-ohjelmaan?

Kannattaa varmaan kuitenkin valita jokin, jolla saa helposti piirreltyä. Miksipä ei vaikkapa PHP:n GTK-paketti? Tai sitten jokin .NET-kieli, VB, tai jokin Borlandin drag'n'drop-työkalu.

Finkar [05.10.2005 12:07:06]

#

Se PHP-ohjelma ei liity tuohon ohjelmaan mitenkään..Tarkoituksena olisi ainoastaan testata itse pelissä käytettävien laskukaavojen sun muiden toimivuutta tässä uudessa ohjelmassa.

tgunner [05.10.2005 12:28:02]

#

No jos sinulla on kerran kokemusta PHP-ohjelmoinnista, niin varmaan sopiva kieli tuohon, olisi C(++).

Se on suht'koht samantyylinen kieli, eli PHP-Ohjelmoijana sinun pitäisi hahmottaa se jotenkin edes.

Metabolix [05.10.2005 13:35:45]

#

No mutta jos vain kaavoista on kysymys, niin nehän kääntää helposti kielelle kuin kielelle. Varmaankin tässä on enemmän kysymys siitä, millä saa tulokset helpoiten graafiseen muotoon.

Oletko tullut ajatelleeksi, että voit käyttää PHP:ssä GD-kirjastoa piirtelyyn ja laittaa omalle palvelimelle pienen HTML-sivun, jolla saat testailtua tuota? Niin minä tekisin.

tgunner [05.10.2005 14:31:16]

#

Metabolix kirjoitti:

Oletko tullut ajatelleeksi, että voit käyttää PHP:ssä GD-kirjastoa piirtelyyn ja laittaa omalle palvelimelle pienen HTML-sivun, jolla saat testailtua tuota? Niin minä tekisin.

Toi on hyvä idea.

Finkar [05.10.2005 14:53:33]

#

Metabolix kirjoitti:

No mutta jos vain kaavoista on kysymys, niin nehän kääntää helposti kielelle kuin kielelle. Varmaankin tässä on enemmän kysymys siitä, millä saa tulokset helpoiten graafiseen muotoon.

Oletko tullut ajatelleeksi, että voit käyttää PHP:ssä GD-kirjastoa piirtelyyn ja laittaa omalle palvelimelle pienen HTML-sivun, jolla saat testailtua tuota? Niin minä tekisin.

Juuri tätä hain....olen toki PHP:lläkin piirrellyt, mutta ajattelin, että mikäli joku muu kieli mahdollistaisi näiden kuvaajien sun muiden piirtämisen ilman suurempia vehkeilyjä, niin olisin ollut siitä kiinnostunut...

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta