Hei.
Tässä SDL:än opiskelun ohessa olen myös opiskellut c++:an socket ohjelmointia. Olen yrittänyt luoda sockettia mutta Linkkeri antaa esim. seuraavanlaisia virheilmoituksia kun yritän ottaa käyttöön winsock 2.2:en:
Linking...
Main.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__WSACleanup@0
Main.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__WSAStartup@8
Mainittakoon vielä että includean koodian alussa winsock2.h nimisen tiedoston. Joten tarvitseeko minun lisätä vielä jotain koodiin?
Projektin asetuksiin linkkerin riviin -lwinsock, että tulee myös linkitettyä ne funktiot mukaan lopulliseen ohjelmaan. Tai jos käytät VC++:aa, niin Libraries -riville winsock.
Käytän VC++ 6.0.
Lisäsin libaries riville tuon winsock tekstin. Varmistan viel: se libaries rivihän on tämä: http://koti.mbnet.fi/lordniko/C .bmp ??
Nyt kun lisäsin tuon rivin linkkeri antaa vain yhen virheen, se on tälläne:
LINK : fatal error LNK1104: cannot open file "winsock.obj"
Olenko tehnyt kaiken oikein ja mitä pitäis tehä jotta ton sais toimimaan?
Varmaankin ihan oikea rivi, vaikkakin VC++7.1:ssä löytyy Project => Properties => Linker => Input => Additional Dependencies. Tiedoston nimi on nähtävästi kuitenkin Ws2_32.lib (hyvä, MS).
VC++:ssa toimii yleensä myös tällainen järjestely ihan koodin puolella (includen tapaan):
#pragma comment(lib : "Ws2_32.lib")
Itse suosin tuota pragmaa niin näkee ne helpommin ilman valikoissa pyörimistä.
Kiitos, Nyt toimii! :D
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.