Olen tehnyt toimintapelin Javalla. Minulla vain on seuraava ongelma, joka tosin esiintyy hyvin harvoin, mikä myös vaikeuttaa virheen löytämistä. Siis, alus tökkii joskus harvoin, noin kerran pari pelin aikana. Alus jää paikoilleen, vaikka hiiren nuoli näytöllä liikkuu. Näyttäisi, että ohjelma ei jostain syystä lue aina koordinantteja, vaan olettaa aluksen todellakin olevan eri paikassa, kun mitä hiiren nuoli on. Olen kokeillut laittaa aluksen piirronkin MouseMoved luokkaan, missä luen x ja y koordinantit. Ei auta. Ja vika esiintyy niin harvoin ja lyhytaikaisesti, että sitä on vaikea löytää. Virhe kuitenkin kerkeää yleensä tulla. Missähän voisi olla vika? Voiko tai täytyykö hiiriluokkaa joskus "uudelleenkäynnistää", kuten piirtämistä käskyllä Repaint(). Mainittakoon vielä, että olen laittanut aluksen piirron myös samaan silmukkaan missä muita kuvioita liikutetaan, ja muut kuviot liikkuvat, mutta alus tökkää.
Ilmeisesti nuo perus hiiri ja näppäintoiminnot ei sovi oikein pelaamiseen, tätä varten on kehitytty huomattavasti tehokkaampia luokkia, jota "keskutelee" suoraan raudan kanssa. SDL:n rajapinnat on olemassa myös javalle.
http://jsdl.sourceforge.net/
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.