Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Käyttäjähallinta?

anjoekon [22.09.2005 19:22:35]

#

Tietäisikö joku jonkun toimivan avoimen koodin käyttäjähallinnan, mitä saisi vapaasti käyttää? Kielenä php ja mielellään mahdollisuus "puukottaa" koodi helposti itselle sopivaksi. Näitä on varmaan tehty niin paljon, ettei jaksaisi itse alkaa koodaamaan alusta lähtien... Mielellään itse keskittyisi sisältöpuolen juttuihin.

Tarvittavia ominaisuuksia ainakin:
- eri tasoisia oikeuksia eri käyttäjille, vähintään 3 tasoa, ylin taso esim. varmistaa keskimmäisen tason lisäykset sivustolle ja alin taso on vain katseluoikeuksilla
- eri sivuilla eri "salaustasot", ts. jollakin sivulla kaiken tasoiset käyttäjät näkevät saman näkymän, toisella sivulla näkymä riippuu oikeuksista jne.
- statistiikka, eli tallentaa käyttäjän tekemiset mahdollisimman tarkasti ja näistä voidaan tehdä koosteita yms.
- muut perussetit, eli kunnon tietoturva salauksineen, rekisteröityminen, kirjautuminen, salasanan vaihto, ulkoasun muokkaaminen itselle mukavaksi yms.

Elikkä löytyskö suunnilleen tällasta pakettia vai alanko vääntään itse? ;-)

leftover [23.09.2005 09:05:28]

#

Ala vääntämään itse. Voi olla että jossain PHP-nukessa tulisi tuon tapainen käyttäjähallinta mukana mutta vähän epäilen että kukaan olisi tehnyt noin spesifistä koodia ilmaiseksi jakoon...

ajv [23.09.2005 09:38:24]

#

anjoekon kirjoitti:

- statistiikka, eli tallentaa käyttäjän tekemiset mahdollisimman tarkasti ja näistä voidaan tehdä koosteita yms.

Mietippä uusiksi tuo lause. Miten joku ulkopuolinen käyttäjähallintasysteemi voi tallentaa tietoja sinun kotskaportaalisi käyttäjien tekemisistä?

Kuten leftover sanoi, itse vaan koodia vääntämään. Tuollaista systeemiä vain on mahdoton tehdä yleispäteväksi - kuten kirjautumissysteemejä yleensäkkin. Voit toki käyttää jotain pohjaa, josta lähdet muokkaamaan itselle sopivaa. Itse kun tekee, niin tulee varmasti sellainen kuin haluaa :)

Sami [23.09.2005 10:02:05]

#

Jos päätarkoituksena on saada vain sisäänkirjautuminen, tietoa näytettyä vain tietyille käyttäjille ja lisäksi sitä sun tätä pikkuhärpäkettä, niin jostain valmiista keskusteluforumisoftasta voisit saada hieman virittelemällä jotain tuon suuntaista.

lahtis [23.09.2005 15:19:44]

#

tai cutenewsin systeemistä.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta