Moi,
oon uuno näissä ohjelmointiasioissa ja siksi pyytäisinkin kauniisti, josko joku vois minua avustaa.
Tiedän ettei pidetä kun suoraa koodia pyydellään, mut kun kaikkien ammattitaito ei riitä suoranaiseen koodaamiseen, niin aattelin nyt kuiten yrittää....
Tarvitsisin koodin varustepörssin tekoon eli seuran jäsenet vois ilmottaa pelivarusteitaan myyntiin/vaihtoon/ostoon.
Ei rekisteröitymisiä eikä MySqllää. Asiakas vois täyttää tiedot tuotteestaan mitä haluu esim myydä, täyttää yhteystiedot ja valita kauan ilmoitus on voimassa. Tai sitten niin että asiakas lähettää mulle tiedot maililla ja minä adminina voin vain lisätä ja poistaa ilmoituksia.
Jos koodintekijä haluu niin omat tietonsa voi näkyvälle paikalle sivulle laittaa. Sivujen käyttö on n. 50 000 käyntiä vuodessa, siis hyvä markkinarako ;-)
Tietty joku koodi, jota voin itse muokkailla mikäli osaan käy myös....
Toivottavasti joku auttais, sillä seura varustepörssin haluais mut ite en sitä näillä taidoilla osaa tehdä.
Tuosta viritelmästä on ainakin helppo tehdä tuollainen systeemi:
http://kasetti.propelli.cop.fi/fi/koodivinkit.
Idea on juuri sama.
edit. Tuon ilmoituksen voimassaolon tutkiminen lisää tuohon omaan töherrykseeni hieman kierrettä.
ihan nyt vaan tuli mieleen, että eikö kannattaisi tuohon joku käyttäjät homma lisätä, niin ilmoitusta voisi muokata esim. on myyty/poistaa se tai muokata hintoja jne... niin ja mikä seura mahtaa olla kysessä?
Juu, tiedän vaan kokemuksesta että mikään foorumikaan ei näillä sivuilla toiminut, kun rekisteröitymistä vierastetaan, niin varustepörssi jossa ois käyttäjät erikseen, niin se ei toimis.
Seura on jääkiekon suomisarjassa pelaava lapin ylpeys ;-)
no mutta jos jokaiselle tehtäis valmiiksi tunnus niin silloin ei tarvitsisi rekisteröityä, ja käyttäjät voivat vaihtaa salasana mieleisekseen....
Niin no kylhän se niinkin kävis. Ois kuitenkin tässä paikassa paras et MAHDOLLISIMMAN yksinkertaien kaikin puolin....ja vieläkö koodin sais niin hyvä ;-)
En usko että joku tekee/antaa semmosta niin paljon vaadittua koodia ilmaiseksi.Mun mielestä on huonoa pyydellä toisilta kokonainen sivu ja kerätä maine.Lisäksi ehkä jonkun laista koodia voi pyytää mutta ei mitään noin isoa.Tämä on vain mielipiteeni mutta pidän tätä tosiasiana.
Niinhän totesinkin ettei se ole välttämättä fiksuin juttu pyydellä suoraa koodia, mutta mielestäni on myös kunnioitettavaa myöntää ettei itse moiseen kykene, vaan nöyränä pyytää apua...
Toisekseen kyllä mainitsin että varustepörssin sivuille voi laittaa näkyvästi esiin tekijän tiedot (esim alaosaan kuten useissa valmiissa ilmaisissa foorumeissakin on).
Mielestäni myöskään heti maksun vaatiminen koodin teosta ei aina ole fiksuin tapa markkinoida itseään, vaan kyllä "puskaradio" on varsin hyvä ja nöyrä tapa tuoda itseään pikkuhiljaa esiin. Maksun myötä myös vastuu koodin 100% toiminnasta kaikissa olosuhteissa on huomattavasti suurempi.
Lisäksi myös luulen että asian osaavalta ei vaadita kovinkaan suuria ponnistuksia, jos esim jostain jo valmiista koodinpätkästään virittää mahdolisimman yksinkertaisen varustepörssikoodin.
Viel haluaisin muistuttaa että sivujen käyttökapasiteetti on myös iso 50 000 vuodessa, joten ilmaista näkyvyyttä saa aika tehokkaasti, kannattee siis ehkä osaavan vielä harkita koodin tekoa :-)
Varsinkin kun tällaista ei oikein mistään ilmaisena suomenkielisenä valmiiksiladattavana löydy, kuten muita koodeja. Tältä pohjalta aateltuna uskon että tässä ois osaavalle koodaajalle hyvä markkinarako lyödä itseään esille, sillä suomessa on varmaan tuhansia seuroja jotka tällaisesa oisivat kiinnostuneita....
No joo... voisin kyllä ihan huvin vuoksi tehdä tuon....
jos kiinnostaa niin meseni on samppa1121@hotmail.com
Eikös tälläkin sivustolla ollut valmis koodinpätkä, mm. jokin shoutboxi, joka varmaankin soveltuu tähän tarkoitukseen.
Eli on vain tekstikenttä johon voi kirjoittaa viestin ja antaa nimensä.
Toimii ilman rekisteröintiä.
Pikku vinkki näin ammattikooderin näkökulmasta, kun olen myös yhdistysten ja niiden kotisivujen toimintaan perehtynyt.
Eli ei se vielä mitään, että tekee koodin, sehän on itse asiassa pieni osa sitä kokonaisuutta. Lisäksi tulee monenmoisten asioiden viilaus kohdalleen, joka vie kuukausikaupalla, eli en ainakaan itse alkaisi viettämään aikaa projektin parissa, josta ei saa kuin mainosta omalle nimelleen. Tietenkin ihmiset voivat tehdä hyväntekeväisyyttä seurojen hyväksi ja olen itsekin sitä harrastanut.
Kyseessä on kuitenkin projekti, johon kannattaa huomioida sellainen asia kuin ylläpito. Ilman ylläpitosopimusta koodi tulee vanhenemaan ja muuttumaan huonoksi käyttää jopa alle vuoden aikana, jolloin käyttäjille jääkin ohjelmoijan työstä huono kuva, vaikka syy ei ole suinkaan ohjelmoijan.
Suosittelen kyseisen sivun koodia haluavaa miettimään tarkasti, miten ja minkälaisen toteutukseen haluaa sivuilleen. Kaiken kaikkiaan ohjelman toiminta EI ole riippuvainen ohjelman hyvästä koodista tai pelkästään ohjelmoijan taidoista, vaan erittäin pitkälti palvelimen tarjoamista palveluista, jotka muuttuvat useita kertoja vuodessa. Niinpä, loppujen lopuksi, ylläpito pitää löytää jostakin TAI opetella itse koodaamaan edes perusjutut, jos aikoo saada toimivan ohjelman sivustolleen.
Asia on valitettavasti nykyaikana näin.
Eikö seuralla ole pistää alle 10€ kuussa sellaiseen webhotellin tarjoajaan, joka tarjoaa kunnollisen tilan ja CPanelin yhteydessä olevaan Fantastic laajennukseen, johon kuuluu useita käteviä valmiita PHP ohjelmia. Mukaanlukien myös kauppapaikka scritejä, joiden päivittäminen Fantasticin kautta on vielä helppoakin eikä vaadi ohjelmoijan lahjoja/taitoja.
Lisäksi käyttäjien rekisteröintiä suosittelen, koska muuten sivuillasi myydään Big men pillereitä ja naisten käytettyjä alushousuja ja kaikki kaikenlisäksi englanniksi about muutaan tuhanteen kertaan. Kiitos mainos bottien.
Viimmeisin vaihtoehto olisi tehdä myynti listat esim wordillä, jota ylläpitäjä muokkaa saatujen emailia perusteellaan. Tällöin ei tarvitse rekisteröityä ja homma toimii vaikkakin hitaammin ja vaatii töitä jonkun verran, kun joutuu itse päivittämään myyntiilmoitukset ja lähettämään ilmoitukset palvelimelle.
Ongelma ohi. Tein vieraskirjapohjasta perusjutun, ainaki sillä pääse alkuun. Tuohon ku sais vielä eriteltynä omiksi osioiksi Myynti, Osto ja Vaihto. Mutta olkoon nyt noin...
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.