Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: PHP: Pelin teosta

CoDeR [20.09.2005 17:50:08]

#

elikkäs.... olen tässä alkamassa tekeään peliä (taas kerran XD), mutta tällä kertaa olen jo tehnyt juoni-, hahmo- ja muita suunnitelmia jo aika pitkälle. Ja kaikki onkin aika selvää paitsi tässä mainitsemani asiat:

1. eli osaan siis rakentaa kartan pienistä paloista, mutta kannattaako se kartta piirtää pictureboxiin vai esim suoraan formille?

2. ja sitten kun se kartta on piirretty niin sittenhän siinä pitäs liikutella niitä hahmoja sun muita siinä päällä? niin siihenkö kannattaa käyttää BitBlt:tä ? Jos niin, niin miten se sitten tapahtuu yhdistettynä tuohon kartanpiirto systeemiin?

3. ja kuvitellaan että meillä on nyt iso kartta (maailman kartta tms). Ja kun hahmo kulkee siinä kartalla, niin se karttahan on niin iso ettei sitä nyt kerralla voi kaikkea näyttää. Niin sitä "kameraa":han pitäs liikuttaa sen hahmon mukana, niin miten tämä kannattaisi tehdä? (piirtä lisää palikoita aina kun kameraa siirretään? ....)
Ja kannattaako ne kartat aina piirrellä samalle formille, vai kenties usealle ?

-

Kiitoksia jo etukäteen!

Blaze [20.09.2005 17:57:55]

#

CoDeR kirjoitti:

kannattaako se kartta piirtää pictureboxiin vai esim suoraan formille?

Aivan sama.

CoDeR kirjoitti:

2. ja sitten kun se kartta on piirretty niin sittenhän siinä pitäs liikutella niitä hahmoja sun muita siinä päällä? niin siihenkö kannattaa käyttää BitBlt:tä ?

Juu

CoDeR kirjoitti:

Jos niin, niin miten se sitten tapahtuu yhdistettynä tuohon kartanpiirto systeemiin?

https://www.ohjelmointiputka.net/oppaat/opas.php?tunnus=spriteo

CoDeR kirjoitti:

Niin sitä "kameraa":han pitäs liikuttaa sen hahmon mukana, niin miten tämä kannattaisi tehdä? (piirtä lisää palikoita aina kun kameraa siirretään? ....)

Juurikin näin. Piirretään vain se osa isosta kartasta, joka kulloinkin on näkyvissä.

CoDeR kirjoitti:

Ja kannattaako ne kartat aina piirrellä samalle formille, vai kenties usealle ?

Minä en näe mitään järkeä monen formin sotkimisessa asiaan.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta