Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: PHP: shell scripti ja php

eTe [18.09.2005 23:00:32]

#

Sry, ku en keksiny informatiivisempaa otsikkoa.

Oon tekemässä sellasta php ja shell scripti yhdistelmää joka tekis servulle: 1) uuden käyttäjän 2) tekee kotihakemistoon kansion "www" 4) lisää apacheen aliaksen www-kansioon 5) luo mysql käyttäjätunnuksen

Shell scriptistä on sen verran kysyttävää, että kuinka sillä voi luoda mysql käyttäjän? Muut tehtävät oon sillä saanu kirjotettuu.

PHP:stä sen verran, että manuaalista kattelin, että exec():llä saa(?) pyöräytettyä sen scriptin, mutta miten saisin tuotua siihen 2 muuttujaa mukaan jokka olis sit niinku $käyttäjä ja $passu. Shell scriptis mul on sillee et read:lla luetaan aluks ne kaks muuttujaa.

Vinkkejä kaivataan, thx!

_Pete_ [19.09.2005 10:54:23]

#

eTe kirjoitti:

Sry, ku en keksiny informatiivisempaa otsikkoa.

Oon tekemässä sellasta php ja shell scripti yhdistelmää joka tekis servulle: 1) uuden käyttäjän 2) tekee kotihakemistoon kansion "www" 4) lisää apacheen aliaksen www-kansioon 5) luo mysql käyttäjätunnuksen

Shell scriptistä on sen verran kysyttävää, että kuinka sillä voi luoda mysql käyttäjän? Muut tehtävät oon sillä saanu kirjotettuu.

PHP:stä sen verran, että manuaalista kattelin, että exec():llä saa(?) pyöräytettyä sen scriptin, mutta miten saisin tuotua siihen 2 muuttujaa mukaan jokka olis sit niinku $käyttäjä ja $passu. Shell scriptis mul on sillee et read:lla luetaan aluks ne kaks muuttujaa.

Vinkkejä kaivataan, thx!

Eikö toimi tällainen:

exec("script $käyttäjä $passu");

Sitten scriptissä luet nuo parametrit, siten kun on määritelty kielessä, jolla scripti on toteutettu.

eTe [19.09.2005 16:10:37]

#

Juu, tuo toimii. Bash:lla teen tuota shell scriptiä. Mitenkäs sen sais tajuaan et vastaanottaa nuo parametrit? Entä se mysli accon luonti? Kannattasko sekin php:llä tehä vai shell scriptil?

Blaze [19.09.2005 17:40:36]

#

$1, $2 jne.

exAtuu [20.09.2005 07:31:57]

#

MySQL-käyttäjän luontihan tapahtuu myslin sisällä itsessään, joten PHP voisi olla järkevin ratkaisu tuota varten.

renni [23.09.2005 22:47:36]

#

Ohimennen mainittava että shell-skripejä voi tehdä myös PHP:llä. :)

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta