Vanhasta web-hotellista on muisti loppu. Sinne lähetettävien tiedostojen koko on aina nolla. Etsin ilmaisia palvelimia, jotka valitettavasti ovat huonoja mutta saavat luvan kelvata. Löysin itse palvelimet:
http://serveri.0lx.net
http://www.host1free.com/
Otin vaan Googlen antamat tulokset, enkä kyllä yhtään katsonut mitä se antoi, mutta tässä olisi:
Lisää tuloksia hakusanalla "free web hosting".
P.S. Muisti on eri asia kuin (sivu)tila. Alla oleva esimerkki havainnoillistaa paremmin:
Minulla on huoneessa paljon tilaa vrt. Minulla on huoneessa paljon muistia
Muistia on hyvin monenlaista ja muisti voidaan käsittää myös usealla eri tavalla.
Onko esim CD-levyt muistia?
CD-ROM = Compact Disc Read-only memory
Eli näyttäisi nekin olevan muistia :)
Kannattaa tarkistaa webhotellien luotettavuus vaikkapa Web Of Trustista. Ainakin tuo 000webhosting näyttää olevan huijausta.
https://www.ohjelmointiputka.net/oppaat/opas.
Viuhkalle annan täydet 10 pistettä (muista ei ole kokemusta). Muistikaan ei lopu kesken :)
reino kirjoitti:
Kannattaa tarkistaa webhotellien luotettavuus vaikkapa Web Of Trustista. Ainakin tuo 000webhosting näyttää olevan huijausta.
Mikä 000webhosting? 000webhost.com on luotettava kuin kivi: kun hosti ei maksa mitään, rahoja on vaikea varastaa.
Viuhkassa on se huono puoli, että vaativat koko nimen ja puhelinnumeron sivutilan saamiseen. Perusteluna tähän on se, että mahdolliset väärinkäytökset on helpompi selvittää. Luonnollisestihan riittäisi IP-osoitteen tallennus, ja poliisi saisi väärinkäyttötapauksissa helposti henkilöllisyyden selvitettyä. Mikä tekee asiasta vielä kummemman, Viuhka.fin ylläpitäjä Mikko Uusitalo ei ilmoita omaa puhelinnumeroaan.
Olli kirjoitti:
Viuhkassa on se huono puoli, että vaativat koko nimen ja puhelinnumeron sivutilan saamiseen. Perusteluna tähän on se, että mahdolliset väärinkäytökset on helpompi selvittää. Luonnollisestihan riittäisi IP-osoitteen tallennus, ja poliisi saisi väärinkäyttötapauksissa helposti henkilöllisyyden selvitettyä. Mikä tekee asiasta vielä kummemman, Viuhka.fin ylläpitäjä Mikko Uusitalo ei ilmoita omaa puhelinnumeroaan.
Poliisi ei ainakaan tällä hetkellä saa helpolla lupaa tutkia tuollaista, vaan se vaatii oikeuden määräyksen ja mitä olen ymmärtänyt, se ei kyllä tule aina.
Toisaalta ymmärrän Viuhkan ylläpitäjää puhelinnumeron salaamisessa, en minäkään haluaisi jokaista aloittelevaa sivuston ylläpitäjää soittelemaan miksi sivusto ei toimi ja tee mitä halutaan.
ErroR++:n kannattaisi harkita muun keskustelun lukemsita ennen vastaamista.
Muutenkin, se että Viuhkan ylläpitäjän numero ei näy tuolla sivulla ei edes tarkoita että hän sen haluaisi erityisesti salata -> hän ei vaan halua laittaa sitä yleiseen jakoon.
Ei kai niitä Viuhkalle tietonsa ilmoittaneidenkaan tietoja laiteta minnekään www-sivulle kaikkien pällisteltäväksi?
Sen lisäksi että poliisi ei välttämättä saa oikeudelta lupaa selvittää IP-osoitteen omistajaa, on olemassa tekniikoita joiden johdosta se ei välttämättä siltikään onnistuisi.
Toisekseen väärinkäyttö ja sen selvittäminen voi tarkoittaa myös muuta kuin poliisiasiaa. Esimerkiksi jos joku sivusto käyttää liikaa resursseja voisi ylläpitäjä haluta olla yhteydessä sivuston omistajaan toimenpiteistä sopimiseksi. Onko Olli tosissaan sitä mieltä että Viuhkan pitäisi tuossa tapauksessa tehdä siitä poliisiasia?
Sinänsä minulla ei ole mielipidettä Viuhkan toiminnasta tai puhelinnumerokäytännöistä, kunhan nyt kommentoin mielestäni erikoisia argumentteja.
Itse en ainakaan haluaisi yhteydenottoja puhelimitse nykyisen tietotekniikan aikana, ainakaan sivutilaan liittyen. Mielestäni ko. asia pitäisi hoitaa sähköpostilla, ja jos resurssien käyttö ei tulisi kuriin, tunnuksen sulkeminen aluksi väliaikaisesti, sitten pysyvästi.
No tämähän nyt on aika paljon käyttäjästä kiinni mistä tykkää.
Itse jos laittaisin vähänkin tärkeämmät sivut jonnekin, niin mieluummin toivoisin ylläpitäjän soittavan minulle ja selvittävän tilanteen saman tien puhelimessa niin että jatkotoimenpiteistä voidaan sopia kuin esim. pistävän sivuni kiinni siihen asti kunnes saamme asian selvitettyä ja jatkotoimenpiteet sovittua sähköpostilla. Voisi mennä päivästä kuukauteen ennen kuin edes luen viestiä, jos olisin sinne antanut harrastesähköpostiosoitteeni.
Toki olemme lienee yhtä mieltä siitä, että Viuhka ei nykyisellään sovi ihmisille, joille puhelimen käyttö tuottaa vaikeuksia.
Ylläpitäjä ei varmaan myöskään halua itsestään selvistä asioista sähköpostispämmiä, kun sivulta löytyy ohjeita palveluiden käyttämiseen.
Macro kirjoitti:
Ylläpitäjä ei varmaan myöskään halua itsestään selvistä asioista sähköpostispämmiä, kun sivulta löytyy ohjeita palveluiden käyttämiseen.
Sähköpostiosoitehan sieltä jo löytyy, ja uskon että kysymyksiä ylläpitäjälle kyllä tulee.
Grez kirjoitti:
Itse jos laittaisin vähänkin tärkeämmät sivut jonnekin, niin mieluummin toivoisin ylläpitäjän soittavan minulle ja selvittävän tilanteen saman tien puhelimessa niin että jatkotoimenpiteistä voidaan sopia kuin esim. pistävän sivuni kiinni siihen asti kunnes saamme asian selvitettyä ja jatkotoimenpiteet sovittua sähköpostilla. Voisi mennä päivästä kuukauteen ennen kuin edes luen viestiä, jos olisin sinne antanut harrastesähköpostiosoitteeni.
Itse en kovin tärkeitä sivuja ilmaispalvelimelle sijoittaisi. Ja vaikka sijoittaisinkin, laittaisin sellaisen sähköpostin, jota luen päivittäin.
Grez kirjoitti:
Toki olemme lienee yhtä mieltä siitä, että Viuhka ei nykyisellään sovi ihmisille, joille puhelimen käyttö tuottaa vaikeuksia.
Ei puhelimen käytön välttämättä yleisesti tarvitse tuottaa vaikeutta. Joillakin vaan saattaa olla pari muuta hiukkasen kiireellisempää asiaa hoidettavana kuin kuunnella ilmaissivutilan ylläpitäjän soittelevan "sivustosi käyttävän liikaa resursseja." Epäilen myös sitä, ehtiikö tuo ylläpitäjä tosissaan soitella käyttäjille? Hänen asemassaan itse laittaisin sähköpostia ja jos siihen ei vastattaisi, niin tunnus kiinni väliaikaisesti.
Vaikea kuvitella että kellään on niin kiire että minuutin puhelu esimerkiksi kerran kolmessa vuodessa sekoittaisi pakan. Ja ainahan siihen voi jättää vastaamatta jos on juuri sillä hetkellä hirveä kiire. Ylläpitäjä lähettänee sitten sähköpostia jos ei saa kiinni puhelimella.
Kyllä sanoisin että puhelimen käytössä on vaikeuksia, jos jo mahdollisuus että joku "ei-niin-tärkeä" saattaa joskus soittaa tuottaa tuskaa.
Riippuu tietysti asiasta, mutta jos on sellainen juttu johon ei ole valmista pohjaa, niin ylläpitäjällekin lienee nopeampaa soittaa kuin alkaa rustailemaan sähköpostia.
Ajatteleppas, Olli, kuinka kauan enemmän sulla menee lukea sähköposti ja vastata siihen, kuin puhua minuutti puhelimessa.
Itse suosin sähköpostia. Silloin voi vastata kun siltä tuntuu/ehtii, eikä lähettäjällekkään jää huono mieli kun löisin luuria korvaan jos ei ehdi vastaamaan.
Mielestäni ylläpitäjällä kannattaisi olla valmiiksi sähköpostit kirjoitettuna tuollaisia tilanteita varten. Kaikista parasta tietenkin olisi että liikaa resursseja käytettäessä käyttäjälle lähtisi automaattisesti sähköposti, joka kertoisi asian.
Eiköhän se hoidakin 99% asioista eli kaikki rutiinijutut sähköpostilla. Puhelin on lienee erikoistilanteita varten.
Puhelinnumeroa ei tarvinnut syöttää lomakkeeseen silloin, kun itse ko. lomakkeen täytin. Mikolla on varmasti ollut hyvä syy lisätä puhelinnumero yhdeksi kentäksi.
Grez kirjoitti:
Viuhka ei nykyisellään sovi ihmisille, joille puhelimen käyttö tuottaa vaikeuksia.
En jaksa edes yrittää kaivaa netistä yhtään maksullista hotellia, joka ei vaatisi puhelinnumeroa. Jos itse pystyttäisin sellaisen ja olisin siellä täyspäiväisesti töissä, soittaisin mielelläni erikoisemman tilanteen tullen. Puhelinhan on bisneksen vakiintunut käytäntö.
Olli kirjoitti:
Joillakin vaan saattaa olla pari muuta hiukkasen kiireellisempää asiaa hoidettavana kuin kuunnella ilmaissivutilan ylläpitäjän soittelevan "sivustosi käyttävän liikaa resursseja." Epäilen myös sitä, ehtiikö tuo ylläpitäjä tosissaan soitella käyttäjille?
Mitähän skriptiä ihmiset yleensä pyörittävät palvelimellaan, jos eivät ole itse kiinnostuneita siitä vaikka se syö paljon resursseja? Tulee yhtäkkiä mieleen vain cron-for-looppi, joka on vahingossa jäänyt päälle. :)
Jos soittotarvetta ilmaantuu kerran kuukaudessa tai kahdessa, luulisi riittävän aikaa.
Edit. Niin, ja topiciin takaisin mennäkseni, Viuhka täyttää keskustelun perusteella TVdatan toiveet kahteen kertaan.
Maksullinen hotelli onkin aivan eri asia. Luottaisiin sellaiseen paljon enemmän kuin pieneen ilmaispalvelun tarjoajaan, joka kyselee puhelinnumeroa sellaisia asioita varten, jotka ainakin minä voisin selvittää hyvin sähköpostillakin.
Itse olen aivan toista maata, johtunee kai OpenSource-"paidastani". Ilmainen tai pieni eivät herättäisi minussa mitään epäilyksiä varsinkaan, jos siihen lisätään vielä joustavuus. :)
Jos minun pitäisi lähteä hakemaan täysin luotettavaa hotellia, alkaisin katsella niitä vähän kalliimpia, kuten Rackspaceä, jotka pyörivät varmasti 24/7, enkä mitään "vähän sinne päin" olevaa hotellia.
PS. Ohjelmointiputkakin on maksullisessa hotellissa, ja aina välillä kuuluu kitinää. Hae vaikka hakusanalla Louhi, tai sen eri taivutusmuodoilla, niin pitäisi löytyä.
www.zoner.fi
+ asiakaspalvelu
+ laatu
+ suomalainen yritys
Olli kirjoitti:
Maksullinen hotelli onkin aivan eri asia. Luottaisiin sellaiseen paljon enemmän kuin pieneen ilmaispalvelun tarjoajaan, joka kyselee puhelinnumeroa sellaisia asioita varten, jotka ainakin minä voisin selvittää hyvin sähköpostillakin.
En lukenut aikaisempia viestejä, mutta olisiko puhelinnumero enemmänkin vähentämään "väärinkäyttöä", kun semmoisen hankkimiseen käyttäjä joutuu tuhlaamaan euron jos toisenkin ilmaisen kahden minuutin spämmilaatikon sijaan.
Tai sitten heittää tuohon puhelinnumerokenttään jonkun random-numeron. En usko, että ylläpitäjä ehtii kaikkia numeroida käydä läpi ovatko käytössä/tai rekisteröijän hallussa. Käsittääkseni tässä ei ole kaiken lisäksi edes mitään laitonta.
Joo, laita Ollin numero siihen.
On aika pelleilyä valittaa epäilyttävästä palveluntarjoajasta, jos itse on niin epäluotettava asiakas, ettei voi puhelinnumeroaan antaa. Kelvollinen henkilötieto on aika mitätön hinta webhotellista. Palvelun ylläpito ei ole täydellisen yksinkertaista eikä varsinkaan ilmaista, joten asiakkaan sietäisi vain olla kiitollinen siitä, että edes jotain tarjotaan. Jos ei kelpaa, perusta itse ilmaisempi. Jos on tarkoitus tehdä oikea sivusto, kannattaa maksaa ne vaivaiset pari kymppiä vuodessa kunnollisesta palvelusta.
Kummallista on kyllä, että webhotellista joutuu "maksamaan" puhelinnumerolla. Esimerkiksi jouluserverin aikaan tai nykyään Arkussa puhelinnumeroa ei tarvitse syöttää. Ja aivan hyvin viimeksi mainittu menestyy käsittääkseni edelleenkin.
Itse olen käyttänyt Viuhkan sivutilaa ja shelliä jo useamman vuoden, eikä Mikko ole ottanut yhteyttä puhelimella kertaakaan. Kun on ollut ongelmatilanteita, ne on hoidettu sähköpostilla.
Ei sieltä heti hyökkää kymmentä puhelinmyyjää vaikka sen numeron antaakin.
Herra Siili kirjoitti:
Kun on ollut ongelmatilanteita, ne on hoidettu sähköpostilla.
Niinpä, miksi puhelinnumero sitten edes kerätään? Ehkä ns. "vakavampia" ongelmatilanteita/väärinkäytöksiä varten?
Olli kirjoitti:
-- Ehkä ns. "vakavampia" ongelmatilanteita/väärinkäytöksiä varten?
Luultavasti juuri näin. En aio yrittää tietomurtoa vain nähdäkseni, ottaako Mikko sen jälkeen puhelimella yhteyttä.
Tosin tietomurtotapauksessa asiaa alkaisi tutkia poliisi (IP-osoitteen perusteella henkilöllisyys selville) ja tuskinpa kukaan tietomurtoa yrittävä laittaisi oikeita tietojaan tuohon.
Lebe80 kirjoitti:
...
En lukenut aikaisempia viestejä, mutta olisiko puhelinnumero enemmänkin vähentämään "väärinkäyttöä", kun semmoisen hankkimiseen käyttäjä joutuu tuhlaamaan euron jos toisenkin ilmaisen kahden minuutin spämmilaatikon sijaan.
Kaikuuko täällä,
Väärinkäytön riski vähenee, kun puhelinnumeroa varten käyttäjä on joutunut käyttämään rahaa (vaikka kyseessä olisikin halpa prepaid-liittymä).
Eri asia, jos riittäisi pelkkä sähköpostiosoite, jonka voi luoda parissa minuutissa, ja jonka salasana unohtuu sillä sekunnilla kun palvelu tulee käyttöön.
Lisäys:
Olli kirjoitti:
Tosin tietomurtotapauksessa asiaa alkaisi tutkia poliisi (IP-osoitteen perusteella henkilöllisyys selville) ja tuskinpa kukaan tietomurtoa yrittävä laittaisi oikeita tietojaan tuohon.
Tuskin tietomurtoon asti tarvitsee mennä, kun joku voi tehdä ihan laillisiakin sivuja, joista on muille enemmänkin kiusaa.
Ei takuuta, tukea tai kuluttajansuojaa, mutta voittoa 20€ vuodessa. Se kannattaa.
qeijo kirjoitti:
Ei takuuta, tukea tai kuluttajansuojaa, mutta voittoa 20€ vuodessa. Se kannattaa.
Toisaalta, se tekee 20 000 euron säästön tuhannessa vuodessa!! Sillähän saa jo uuden auton!
Wippiesiltä sai joskus 500mb ilmaista tilaa mutta se suljettiin. Minulla on kuitenkin vielä sivut jotka rekisteröin silloin joskus.
reino kirjoitti:
.. mutta se suljettiin.
näin.
Ei kukaan voi olla oikeasti niin pihi, ettei viitsi sijoittaa esim. 30€ euroa vuodessa webhotelliin (esim. Suncomet .com domainin kanssa). Pari euroa kuukaudessa ei takuulla kaada kenenkään taloutta ja on melko pieni hinta harrastuksesta (ja varsinkin jos kyseessä ei ole harrastus, vaan vaikkapa yrityksen nettisivut).
Toisaalta nyt kun katsoin AP:n profiilin, niin nelosluokkalaisella ei välttämättä satu olemaan kolmea kymppiä takataskussa. Ikäiseksesi (tai oikeastaan minkä tahansa ikäiseksi) nettisivusi näyttää hyvältä ja siellä on jopa oikeaa asiaakin. Häntä koipien välissä vanhemmilta pyytämään vähän euroja harrastuksen tukemiseen!
Jos jatkat samaan malliin niin tulet takuulla työllistymään alalla ja 30€ on halpa hinta siitä!
Painakaa nimeäni ja katsokaa ikääni höperöt pöperöt.
Tein tilin zymikiin. Miten saan selville palvelimen ip-osoitteen?
Ne vähät jotka ovat täällä, yritän käydä kännykällä aamulla.
TVdata kirjoitti:
Miten saan selville palvelimen ip-osoitteen?
Miksi tieto on olennainen?
No anyways, vaikka nslookup komennolla, tyyliin:
nslookup www.ohjelmointiputka.net
Non-authoritative answer:
Name: www.ohjelmointiputka.net
Address: 77.240.19.4
Olennainen siksi että ftp-ohjelman pitää tietää minne tiedostot laittaa.
Voit laittaa ftp ohjelmalle suoraan sivusi osoitteen.
EDIT: Minkälaisen osoitteen tuolta zymicistä saa?
TVdata kirjoitti:
Olennainen siksi että ftp-ohjelman pitää tietää minne tiedostot laittaa.
En silti näe miten se on olennainen. En mene www-sivuillekaan IP-osoitteella enkä lähetä sähköpostia IP-osoitteella, joten miksi käyttäisin FTP-clienttia IP-osoitteella.
Eli siis oikeastaan ihmettelin, että miksi haluat selvittää IP-osoitteen manuaalisesti, kun käytännössä kaikki ohjelmat osaa hoitaa sen selvittämisen automaattisesti.
Ups, en luonut sivustoa vaan vain tilin. Siksi en saanut tietää ftp-ohjelmaan tarvittavia tietoja.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.