Terve
Tarttisin seuraavanlaisen systeemin:
Jos uutiset sivu on osoite muotoa jotain.fi/index.php?sivu=uutiset, ja siinä sivulla on rivissä linkkejä näihin päivityksiin/uutiseiin mitä siinä mainitaan.
Jos klickkaa esimerkiksi uutista nro. 1, osoite muuttuu jotain.fi/index.php?sivu=uutiset&uutisen_nimi.
En tiedä kuka tajusi, mutta tarkoituksena olisi että uutiset sivulla (index.php?sivu=uutiset) on linkki eri uutisiin, ja kun klickkaa jotain, osoite muuttuu index.php?sivu=uutiset&uutisen_nimi
(Alkaa kohta jo hävettää tää kyseleminen :()
No mikäs tuossa on ongelmana?
<a href="?sivu=uutiset&uutisen_nimi">linkin teksti</a>
No ohhoh! Olen minäkin nyt aika tyhmä. En ajatellut sitä sillä tavalla, että sen voisi tehdä linkkinä pelkästään :D
Linkin &-merkki täytyy kirjoittaa muodossa &, eli "?sivu=uutiset&uutisen_nimi". Muunnoksen voi tehdä myös PHP:n htmlspecialchars-funktiolla.
Itse olen käyttänyt vain & -merkkiä suoraan ja ie7 ja FF toimineet.
peg kirjoitti:
&-merkki tarkoittaa html:ssä entiteetin alkua, siksi sitä ei speksien mukaan voi käyttää noin. Käytännössä toiminee kuitenkin kaikissa selaimissa (mutta en silti suosittele käyttämään sitä).
ajv kirjoitti:
peg kirjoitti:
&-merkki tarkoittaa html:ssä entiteetin alkua, siksi sitä ei speksien mukaan voi käyttää noin. Käytännössä toiminee kuitenkin kaikissa selaimissa (mutta en silti suosittele käyttämään sitä).
Totta, validaattorikin siitä vikisee, joten parempi vain merkitä se entiteettinä.
peg kirjoitti:
ajv kirjoitti:
Käytännössä toiminee kuitenkin kaikissa selaimissa (mutta en silti suosittele käyttämään sitä).
Esimerkiksi <a href="?text=moi×=3"> lähettää käyttäjän luultavasti sivulle ?text=moi×=3, mikä ei varmaankaan ole tarkoitus. Tuo siis "toimii" vain silloin, kun selain ei tunnista seuraavaa tekstiä entiteetiksi.
joo siis metabolixin korjaus oli hyvä, tietenkin täytyy olla &
Huomasin ton tossa itekkin, kun kirjoittalin sitä.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.