Nyt Ohjelmointiputkan uusi ulkoasu on vihdoin saatu käyttökuntoon. Uusi ulkoasu toimii täydellisesti IE:llä, Netscape 6+:lla ja Mozillalla, sekä lähes täydellisesti Operalla ja vanhemmilla Netscapeilla.
Ulkoasuun on tullut uutta tyyliä ja fontti on vaihtunut Arialiin, muuten ei mitään suurempaa ole tapahtunut. Fonttia pystyy edelleen zoomailemaan selaimen asetuksista. Joitakin sivuja on myös samalla hieman paranneltu.
Jos fontit ym. näyttävät olevat hassusti, kannattaa tyhjentää selaimen välimuisti - vanhalla tyylitiedostolla on välillä taipumus jäädä kummittelemaan.
Ja kiitos tästä ulkoasusta kuuluu, kuten monet kerrat aiemmin, Lassi Eroselle.
Tässä uudessa ulkoasussa on onnistuttu pitämään edelleen se sama rauhallinen, mutta silti erittäin tyylikäs vaikutelma sivustosta. Sivuston rakennetta ei ole pahemmin muuteltu, ja se onkin hyvä, sillä näin tämä on parhain päin. Keep up the good work! :)
Joo-o, erittäin tyylikäs tämä ulkoasu on. Sivupalkki voisi tosin olla tasattu ihan oikeaan reunaan, näin tämä tuntuu vähän ahtaalta.
Joo ei voi muuta sano kuin että jopas on todella hieno ulkoasu. Fontti on nyt mielestäni paljon parempi kuin ennen ja muutenkin sivut ovat onnistunut säilyttämään oman rauhallisen tyylinsä. Hieno työtä.
Onhan tää ihan kiva...
nice
Niinkuin irkissä jo sanoin, "ihan jees"
tästä tulee joku mieleen mutta kun ei muista
Sivu hieman liian kapea 1024x768-tilassa, sillä silloin oikealle jää tyhjää tilaa. Se leveys kannattaisi varmaan säätä jotenkin prosentuaaliseksi. Sitten tuossa oikealla on tuo keskustelu/kysymys/koodivinkkipalkki ja nuo keskustelun raidat joissa lukee nimi ja lähetysaika, niiden väri on mielestäni suorastaan kauhea! Vaan tuo logo on hieno.
Onko Putkan slogan nykyään "Suomalainen ohjelmointisivusto"? Kuulostaa jokseenkin älyttömältä...
Jos tuota kauheta harmata (joka häiritsee minua erityisesti keskustelupalstalla, nuo alapalkit ja yläpalkit on hyvät) ei oteta lukuun, uusi ulkoasu on hieno!
muokkaus: unohdin sanoa, että nuo kyselyn siniset palkit eivät sovi ollenkaan harmaaseen taustaa. :(
Heti kun tulin tänne (min. sitten) sanoin ihan ääneen: "yss".. ;)
Itse asiassa tyylikkäät raamithan tämä on saanut.. toi slogan kyllä repii.. :( Teepä semmonen, kuin bittivuoto.net:issä.. automaattisesti arpoo jonkun lauseen siihen.. :) Se olisi loistava!
Arial kelpaa ihan hyvin putkasivun ulkoasuksi. :)
Ja sit vielä, että tuo <-Takaisin -linkki on liian suuri normaali-koollaan.. Ja että tuossa yläpalkissa vois olla muutakin kuin logo, slogan ja kirjautunut käyttäjä.. vaikkapa, että montako käyttäjää nyt on sisällä ..
Yleisilmeeltään tutun ammattimaista laatua. ;)
-----
add: Erittäin ikävä tämä Arial tosin on, kun hymiöt eivät enää näytä kuin litistyneiltä makkaroilta :)
logo on ihan hirveä, mutta muuten tämä kyllä on hieno
Ihan kivaa katseltavaa, logokin on ihan hieno... mielestäni noi harmaat kohdat sais olla vaaleemmalla harmaalla, mutta makunsa kaikilla. Ku tekstiä saa "hakea" sellai ettei se kunnolla erotu. Mut joo.. hyvää työtä.
Tosi kiva ulkoasu, varsinkin logo
ON ERROR GOTO OHJELMOINTIPUTKA
Paitsi yksi pieni väribugi on tyulla yläpalkissa, kun siinä lukee että Kirjautuneena: päläpälä... niin siinä on eri väri kuin siinä vierellä, se on aika paha...
edit: hmm, noi kooditagit ei taida toimi? vail aitoinko ne väärin?
edit: joo laitoin väärin, nyt toimii
edit: pitänee siihen laittaa noi enterit tai välit niin toimii joka sana...
edit: olis vaikkapa voinut tulla se mun projekti tänne uuden ulkoasun mukana, ei varmaan aita muu kuin odotella :/
Hehe, tulin just miettineeksi että miten tatun putkaohjelmoinnin käy kun ohjelmointiputkan ulkoasu on nyt erilainen... :D
Hyvä pointti saasta!
Ihan okei ulkoasu. Tulin muutama minuutti sitten ja järkytyin. Mutta nyt se alkaa näyttää ihan hyvältä. Silmät ja mieli tottuu.
~Sose~
Ihan Ok. Mutta tosiaan kuten on jo mainittu niin tuolla oikealla jää ikävästi tuota tilaa käyttämättä.
Suomalainen ohjelmointisivusto -teksti ei välttämättä tule kauan pysymään, mutta olkoon se nyt ensin, niin kauan kuin parempaakaan ei tule mieleen.
Nyt sivun leveys määräytyy näytön leveyden mukaan ja oikea palkki on aina oikean laidan tuntumassa. 800x600-resoluutioon sivu mahtuu juuri.
Ainakin profiilin muokkaussivulla on fontit väärin.
Linkkejä voisi muuttaa sillä tavalla että alleviivaus näkyisi vasta kun hiiren laittaa päälle tai jotain sellaista.
Edit: toi linkkijuttu.. ja fontit on väärin näköjään myös viestin muokkaussivulla.
Joo, nyt on parempi. Fontti on tosiaan väärin muokkaussivulla ja myöskin tuoss Takaisin-linkissä. Kuten Jamma sanoi, harmaata saisi vaalentaa. Nyt se on jotenkin likaisen värinen.
lainaus:
800x600-resoluutioon sivu mahtuu juuri.
Vanha ulkoasu toimi resoluutiolla 320x200.. Eh.. Jooh.. Kunhan vain testailin DLL - kutsuja tässä vähäsen aikoinaan ^_^
-Grey-
Yläpalkista jää liikaa tilaa käyttämättä, voisikohan laittaa takaisin etsi jutun. Keskustelualueella viestin tiedot voisi olla vaaleammalla taustalla. Suomalainen ohjelmointisivustoteksti vähän ärsyttää. Muuten on mennyt parempaan suuntaan.
lainaus:
lähes täydellisesti Operalla
Minusta se on täydellisesti, eikä vaan lähes :)
lainaus:
Suomalainen ohjelmointisivusto -teksti ei välttämättä tule kauan pysymään
voisit samalla poistaa tuon "on error goto" homman koska eihän tässä mitään virhettä tule :)
lainaus:
Suomalainen ohjelmointisivustoteksti vähän ärsyttää.
No mikäs siinä nyt niin kovasti ärsyttää? Totta joka sana, eikö?
Muutenkin muutokset ovat menneet parempaan suuntaan. Itse en noista väri-jutuista jaksa valittaa, pääasia on että värit eivät hypi silmille tai haittaa itse sisällön lukemista. Sisältöhän täällä taitaa kuitenkin tärkeintä olla. Entinen ulkoasu oli mielestäni ihan toimiva, kuten tämäkin.
Ja nyt kun ulkoasukin alkaa olla kunnossa, niin olisiko aika iskeä sivusto vähän tuhdimman letkun taakse? En tiedä muista, mutta itselläni ainakin sivut latautuvat tuskastuttavan hitaasti. Vai kuinka?
no mulla sivut latautuu ainakin tosi nopeesti.
projekteissa on vielä väärä fontti
tää ulkoasu on hieno. sopivan yksinkertanen ja toimiva. :)
edit :tää foorumi bugaa! katsokaa http://koti.mbnet.fi/knock/putka.jpg
lainaus:
Suomalainen ohjelmointisivustoteksti vähän ärsyttää.
Mikäli se ärsyttää, niin keksi uusi. Perustin jo uuden aiheen sloganille jossa on muutamia ehdotuksia: https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/1244-ohjelmointiputkan-slogan
lainaus:
edit :tää foorumi bugaa! katsokaa http://koti.mbnet.fi/knock/putka.jpg
ei tää foorumi bugaa vaan tää homma syöksee vaan välillä sorsia. lataappas se sivu uudestaan niin sit on kaikilla hauskaa :)
lainaus:
ei tää foorumi bugaa vaan tää homma syöksee vaan välillä sorsia. lataappas se sivu uudestaan niin sit on kaikilla hauskaa :)
juu... huomasin kyllä... mutta ei sen kyllä niitä sorsia pitäs siltikään pukata tollalailla esiin :)
Mielestäni ulkoasu on ihan hyvä (reso 1152*864) selain ie 6
Toi "Suomalainen ohjelmointisivusto" on ihan hyvä...
Aaarg! Tuo uusi logo on karmea. Ei sovi ohjelmointiputkan tyyliin. Se vanha, missä oli ykkösiä ja nollia oli paljon tyylikkäämpi.
vaar on oikeassa
lainaus:
Aaarg! Tuo uusi logo on karmea. Ei sovi ohjelmointiputkan tyyliin
Tähän vaikuttanee se että siinä on basiccia ;D. Minusta toi on hieno logo!
Edit: Mutta onhan basicit varmaan suosituin kieli putkassa...
lainaus:
voisit samalla poistaa tuon "on error goto" homman koska eihän tässä mitään virhettä tule :)
Se kuule varmaan meinaa sit'ä että jos sulle tulee virhe/ongelma mene ohjelmointiputkaan :D
lainaus:
lainaus:
Se kuule varmaan meinaa sit'ä että jos sulle tulee virhe/ongelma mene ohjelmointiputkaan :D
no joo joo :D
mut toi logo on kauhee. muuten tää uus leiska on ihan siisti
Joissain kohdissa fontti on häiritsevän iso... ja logokin vois olla pienempi.
Ja logo erottuu selkeästi muusta yläpalkista.
Yksinkertainen ulkoasu voittaa aina raskaat ja graafiset ulkoasut joissa yleensä sisältö on huonosti esillä. Logo sopii mielestäni oikein hyvästi tyyliin. Mikään ei kuitenkaan koskaan ole kaikkien mielestä hyvä.
Voisi melkein pistää viikon kysymykseksi ulkoasusta jotain mielipidettä, niin näkisi hieman tilastoja, että kuinka moni tästä pitää ja moniko ei.
lainaus:
lainaus:
Suomalainen ohjelmointisivusto -teksti ei välttämättä tule kauan pysymään
öSuomalainen ohjelmointisivustoö -teksti ei kyllä mielestäni ole mitenkään väärä eikä sitä mielestäni tarvitse mitenkään muuttaa. Eikös se kerro mitä tämä sivusto on. Eihän siihen tarvitse mitään turhia sepostuksia.
Logossa oleva "on error goto" ei myöskään minua mitenkään haittaa tarvitseeko sitä nyt tuota miettiä, että miksi siinä niin lukee, sen voisi vaikka ajatella huumorilla.
Tuolla toisella ulkoasupalstalla sanoin saman asian - poistetaan koko logo niin kaikki on tyytyväisiä - paitsi ne jotka pitävät siitä että siellä on logo.
Antti Laaksonen: Sinun olisi pitänyt tehdä vanha mainosmiehen kikka:
Teet kaksi leiskaa: hyvän ja huonon. Kukaan ei valita hyvästä vaan valitsevat sen mukisematta ja hylkäävät huonon.
Kun antaa vain yhden vaihtoehdon kaikilla on tapana löytää siitä vikaa, mutta kun antaa kaksi vaihtoehtoa löydetään ne viat huonosta eikä ryhdytä arvostelamaan hyvää.
On aina ikävää kun joku tekee hienon logon/layoutin, ties kuinka monta tuntia/minuuttia on mennyt siihen ja lopulta kaikki haukkuvat sen lyttyyn ihan että tulee *sanonko_mikä* olo.. Meidän tulisi aina, ja vain aina, kunnioittaa meitä ylempiä tahoja.. ties mitä on jäänyt kokematta ilman ohjelmointiputkaa..
Sanomaani sisältyy se, että pitäisi osata olla kiitollinen kaikesta, mikä ohjelmointiputkakin on tarjonnut meille. Olen tavannut paljon uusia ihmisiä/koodareita/pelaajia/käyttäjiä tämän saitin kautta.
Ja kuten on tavallista sanoa tässä vaiheessa viestiä - en tarkoita ketään täällä keskustelevista vaan yleispuheet tässä-, ja tuossa sloganista-ketjussa, ovat antaneet tämän maun suuhuni.. :( Minun puolestani keskustelu päättyy logosta, sloganista ja muusta nyt tähän.
Toi ulkoasu on todella hieno ja logo myös. Vois tehdä sellasen systeemin valittajille joka pitää vaan oleellisen sisällön ja poistaa kaikki muut nippeli hommat.
Tuossa viikon kysymyksessä voisi noiden "palkkien" väriä hieman muuttaa kun ei ne siitä mielestäni kovin hyvin erotu. Voisi olla vaikka samanvärisiä kuin tuo sivun yläosa jossa logokin sijaitsee.
No, ainakin ulkoasu voidaan katsoa onnistuneeksi, kun ainoa asia, mistä valitetaan on logo ja "slogan" :) Varmaan niihinkin tottuu parissa viikossa. Hyvä luettavuus ja selkeyshän ovat tällaisen sivuston ulkoasussa ensiarvoisen tärkeitä.
Joulun jälkeen uutta sisältöä on tullut vähän niukemmin, mutta lähiaikoina pitäisi tulla taas joukko uusia oppaita (jos jaksan kirjoittaa :). Peliohjelmointikilpailusta sen verran, että kilpailu tullaan todennäköisesti järjestämään erään toisen sivuston kanssa, jolloin osanottajamäärä on suurempi ja kunnon palkinnotkin tullevat kysymykseen. Mutta tästä lisää myöhemmin...
Hmm... Latautuu ehkä vähän hitaammin kun vanha, mutta ihan siistihän tämä on.
Mainio ulkoasu.
Ihan hyvä ulkoasu, vaikka luulinkin, ettei entisestä paljon pystyisi parantamaan...
Ainakin JPHP.net:in tekijä on tykännyt tästä ulkoasusta, kun on mennyt hieman rippaamaan Ohjelmointiputkaa ;)http://www.jphp.net/
lainaus:
Ainakin JPHP.net:in tekijä on tykännyt tästä ulkoasusta, kun on mennyt hieman rippaamaan Ohjelmointiputkaa ;)http://www.jphp.net/
Ai, että oikein ripattu :D Alkaa väkisinkin naurattamaan :)
Nykyinen JPHP:n ulkoasu on julkaistu 23-12-2002 ja Ohjelmointiputkan uusin 17-1-2003, joten miten voi olla mahdollista, että olisin ripannut tämän ulkoasun? x)
Jooh, ei tosiaan ole rippausta tapahtunut. Näkeehän sen pelkästään HTML-koodeja vertailemalla, vaikka julkaisuajat olisivatkin eri päin.
Pyydän syvästi anteeksi mikäli olen syyttänyt päättömiä syytöksiä, mutta:
A) Minun mielestäni Ohjelmointiputkan ja JPHP.net:in ulkoasut ovat hyvin saman kaltaisia, vain värit ovat hieman erilaisia ja joitakin pikku muunoksia tehty.
B) HTML - koodit minä ainakin teen aina itse (siis silloin kun minä rippaan ;D).
C) JPHP:n ulkoasu julkaistiin 23-12-2002, mutta kysynkin oliko ulkoasu silloin saman kaltainen? Ainahan on helppo mennä tekemään pikku muunoksia ulkoasuun... Mutta tästä herää myös se kysymys olisiko mahdollisesti Ohjelmointiputka ripannut JPHP.net:iä (ainakin päivämääriä kun katsotaan)? :) Mutta lisään tähän myös sen, että näin joskus JPHP:n aikaisempia ulkoasuja ja omasta mielestäni ne olivat varsin kamalia, ja nähtyäni tämän hetkisen JPHP.net:n ulkoasun voin sanoa vain sen, että olet kyllä edennyt huiman nopeaa vauhtia grafiikan ja HTML:n käytössä...
En siis syytä ketään, ja kaikki on vain spekulointia :), mutta mielestäni ulkoasuissa on erittäin paljon samaa näköä, ehkä liikaakin kun otetaan huomioon se, että kummatkin sivut keskittyvät jonkinlaiseen ohjelmointiin ja Miko on kuitenkin ollut Ohjelmointiputkan ensimmäisiä jäseniä, ja on siis tiennyt tämän kyseisen sivun.
Siis omasta mielestäni ulkoasuissa samaa ovat: väriliuka ylhäällä, värit (vain hieman muunneltuja), jonkin näköinen grafiikka ja asettelu.
Tässä epäselvässä viestissäni olen siis sitten erottanut tekstit tuollaisella katkoviivalla
Lisään vielä sen, että en todellakaan syylistä ketään (pahoittelen ylempänä olevaa tekstiä, josta asin niin ymmärtää, kuten olen asian kirjoittanutkin), vaan minun mielestä jonkin laista rippausta on tapahtunut, koska ulkoasut muistuttavat todella paljon toisiaan.
Olen jokseenkin samaa mieltä Quegin kanssa, mutta en kyllä kiellä sitäkään, etteikö tämä nykyinen ulkoasu olisi hieno. Tietenkin on helpompaa aloittaa sivuston tekeminen kun on jokin pohja, olen nimittäin itsekin katsellut jonkin verran muita sivustoja ja sitten ottanut jokaisesta jotakin hyviä piirteitä ja sitten niistä kaikista on syntynyt enemmän tai vähemmän hyviä sivupohjia...
lainaus:
C) JPHP:n ulkoasu julkaistiin 23-12-2002, mutta kysynkin oliko ulkoasu silloin saman kaltainen? Ainahan on helppo mennä tekemään pikku muunoksia ulkoasuun...
Heh... Muutoksia on tullut ainoastaan oikean navigoinnin väriin ja ylemmän navigoinnin linkkimäärään sitten alkuperäisen :) Ulkoasuun teen tosin pieniä muutoksia samalla, kun koodaan koko sivuston koodin uudestaan ;)
Edit: Unohtui mainita yksi muutos, joka on myös tapahtunut: dashed reunus on vaihdettu solid:iksi myöhemmässä vaiheessa :)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.