Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Ongelmia Debianin asennuksessa

Minä [14.09.2005 16:13:10]

#

Asentelin tuota Debian 3.1 -käyttistä mutta siinä tuli pieniä ongelmia. Grub latautuu ja se alkaa starttaamaan käyttistä, mutta sitten jumiutuu seuraavaan kohtaan:

PCI: No IRQ known for interrupt pin A of device 01.03.1. Please try using pci=biosirq

Tuo tulostuu viimeiseksi kahteen kertaan niin, että nuo numerot 01.03.1. vaihtui joksikin toiseksi.

Ei starttaa myöskään vikasietotilaan. Mites jatkaa? Uudelleen asennus ei auttanut.

Käytössä Intelin prossalla varustettu läppäri. Paketit oli i386. Se on ymmärtääkseni ihan oikea? :)

KeKimmo [14.09.2005 16:42:26]

#

Minä kirjoitti:

Please try using pci=biosirq

Mitäpä jos noudattaisit tuota?

Minä [14.09.2005 18:40:12]

#

Niinpä niin.. Halvaantunut ankkakin tajuaa sen verran. Mitä tarkotta käytännössä? :P

Blaze [15.09.2005 08:28:08]

#

pci=biosirq on kernelin parametri, joka kirjoitetaan Grub:n asetustiedostoon (minulla /boot/grub/grub.conf) kernel-rivin loppuun.

En tiedä Debianista tarkemmin, mutta jos tuon muokkaamiseen ei muita keinoja ole, ainakin voit bootata jollain LiveCD:llä (Knoppix, Gentoo...) ja suorittaa muokkaamisen sieltä.

Heikki [15.09.2005 08:30:42]

#

Grubissahan noita voi muokata ihan lennossa. Muistaakseni e:tä painamalla käynnistysvalikossa pääsee muokkaamaan parametreja (ja kaikkia muitakin käynnistystietoja). Tämä ei tosin tallenna muutoksia, mutta saat järjestelmän käyntiin (tuo kirjoitetaan kernel /vmlinuz-2.x.x root=/hdxy tyylisen rivin perään).

_Pete_ [15.09.2005 10:12:04]

#

Minä kirjoitti:

Asentelin tuota Debian 3.1 -käyttistä mutta siinä tuli pieniä ongelmia. Grub latautuu ja se alkaa starttaamaan käyttistä, mutta sitten jumiutuu seuraavaan kohtaan:

PCI: No IRQ known for interrupt pin A of device 01.03.1. Please try using pci=biosirq

Tuo tulostuu viimeiseksi kahteen kertaan niin, että nuo numerot 01.03.1. vaihtui joksikin toiseksi.

Ei starttaa myöskään vikasietotilaan. Mites jatkaa? Uudelleen asennus ei auttanut.

Käytössä Intelin prossalla varustettu läppäri. Paketit oli i386. Se on ymmärtääkseni ihan oikea? :)

Kannattaa tutustua myös Ubuntu linuxiin, joka käsitykseni mukaan tukee paremmin erikoista HW:tä eli juurikin läppäreitä.

Minä [15.09.2005 10:51:48]

#

Minulla (K)Ubuntu oli ennen mutta halusin sitten kokeilla tuota aitoa ja alkuperäistä Debiania nyt kun siitä tuli uusi julkaisukin.

Minäpä kokeilen tuota!

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta