Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: firefox ja css

Sivun loppuun

jideko [13.09.2005 18:41:27]

#

Vieraskirjan kanssa on vähän ongelmia. Jokainen viesti on omassa taulukossa ja taulukon osat on määritelty classeilla.
olen pistänyt reunukset css:llä ja yhteen soluun myös sisennyksen.
Nyt kun yritän katsoa tuota firefoxilla niin se ei näytä mitään noista. IE:llä toimii aivan oikein.

tuossa on vielä osote:
http://jukka.sirkusfiasko.com/index.php?sivu­=kirja
ja css tiedosto osotteessa:
http://jukka.sirkusfiasko.com/vieraskirja/kirja.css

Ja olisko teillä muuten jotain sanottavaa sivuista. Esim jotain yleishyödyllisiä vinkkejä.

wwwapu [13.09.2005 19:22:45]

#

Kokeilepas laittaa tyyli linkeihin tyyppi ja ota turha title pois

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="vieraskirja/kirja.css">

Kanada erottuu sivuista kyllä. Ainoa, mikä pistää silmään, on "valikko" jolla on taustavärinä se ihmeellinen sininen, mistä tulee aina riitaa onko se sininen. Nimeä en nyt muista.

Koodauksesta sen verran, että & merkki pitäisi kirjoittaa urleissa jotta &amp;

[edit]
Ha haa, huono tuuri. Joululomalla kannattaa varmaan kantaa oikealla kielellä oleva näppäimistö mukaan, ettei joudu köyhäläisversiolla kirjoittelemaan[/edit]

jideko [13.09.2005 19:42:59]

#

nonniin. Toimii. Tai siis itse asiassa firefox meni vain sekaisin kun noissa oli tuo title määritelty.
Kiitoskia paljon.

itse oon ihan samaa mieltä tuosta valikon pohjaväristä. mutta kun en ole keksinyt siihen mitään parempaakaan. Olisiko ehdotuksia?

nuo ääkköset on kyllä aina ongelmana tuolla ulkomailla ollessa. velikin näyttää olevan niin laiska että ei jaksa kirjotella niitä &auml;eina.

Juice [13.09.2005 21:02:43]

#

jideko kirjoitti:

velikin näyttää olevan niin laiska että ei jaksa kirjotella niitä &auml;eina.

Editorilla vain replacella ä:t &auml;eiksi? Ei ole suuri vaiva.

jideko [13.09.2005 22:20:36]

#

siis veli on tällä hetkellä Kanadassa vaihtarina ja oon sille tehny sivuja.
Kanadalaisessa näppäimistössä ei oo ä:tä tai ö:tä, joten se kirjottelee ne tonne sivuille aana ja oona.
olishan se hienoa jos joku skripti osais vaihtaa oikeat aat ja oot äiksi ja öiksi. mutta kenties aika mahdotonta.

kayttaja-2791 [13.09.2005 23:03:54]

#

Sanopa että kokeilee kirjoittaessa painaa altin pohjaan ja näppäillä numeronäppäimistösta 132. Tai 142 tai 148 tai 153... Tai vaikka kirjoittaa tuplapisteen ja alt+231... :þ

tatkuu [14.09.2005 23:04:14]

#

Onnistuiskohan, jos veljesi laittaisi ensin kirjoittaessa ä:n ja ö:n paikalle jonkun erikoismerkin, joka ei esiinny muualla tekstissa. Sitten editorilla vain erikoismerkki ä:ksi ja toinen ö:ksi. ;) Ihan vaan päähänpisto...

panttu [14.09.2005 23:43:05]

#

Voihan sen näppäimistön asetukset sielläkin vaihtaa suomeksi tosin näppäinten pintaan painetut merkit eivät sitten pidä paikkaansa, mutta osaahan noi suomalaiset merkit varmaan ulkoa veljesi.

Aikoinaan, kun 8088 oli tykkipeli, niin silloin näppäimistöistä ei löytynyt noita ääkkösiä, mutta näppäimistön asetukseksi voi jo valita suomalaisen/ruotsalaisen näppäimistön, jossa oli ääkköset. Kun merkit ei pitänyt paikkaansa myi tietokoneiden myyjät kovaanhintaan tarroja joissa oli tarvittavat merkit, jotka sitten liimailtiin näppäimistöön kiinni.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta