Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: "Kuinkas tässä nyt näin kävi?"-tapaukset

Sivun loppuun

Grey [07.09.2005 00:44:24]

#

Päätin uteliaisuuttani tässä aloittaa aiheen johon voinee kertoa kaikenlaisia kummallisia sattumia ja mokia mitä olette tietokoneiden kanssa saaneet aikaan. Siis, sellaisia niin kummallisia ettei moisia voisi uskoa tapahtuvan, mutta tapahtuipa silti.

Itse tänään css:llä väsäsin linkkinappuloita ja testailin moisia tavallisesti eri selaimilla, kunnes tuli IE:n vuoro. Pahus! Ne linkkinappulat alkoivat karata kun koetin viedä hiirenosoittimen niiden päälle X-D Pikkubugi, hoitui kun laitoin clearin sinne floatin kaveriksi. Hauska tosin :-D

-Grey-

nomic [07.09.2005 02:35:22]

#

Joskus etsin vikaa koneesta varmaan 15min kun ei ääni tullut ulos.
Laitoin musaa soimaan, hiljaista on... Biisi pyörii mukavasti ja äänikortin kontrollipaneelista katottuna, ääni liikkuu ykköskanavassa. Vaihtelen äänen ulostulo-kanavaa, boottailen konetta, kokeilen eri ohjelmilla soittaa biisejä jne... Kunnes lopulta tarkistin vielä, että rca-piuhat menee varmasti vahvariin.
Kuinkas ollakkaan, vahvari ei ollut päällä. *^___^*

KimmoKM [07.09.2005 11:10:55]

#

Minä olin kerran poistamassa jotain saastaa tmp:stä ja laitoin huoletta "rm -rf *". Sitten kun siihen oli jo kulunut 15s niin ihmettelin, että mikä siinä noin kestää. Olin tehnyt kyseisen komennon kotihakemistossa enkä ~/tmp:ssä.. Ja vaikak ehdin pysäyttää niin kaikki tärkeä meni. Arr. Arr.

Heikki [07.09.2005 12:02:43]

#

Itsellänikin on tuollainen rm -fr vahinko käynyt: piti poistaa joku /usr/jotain/salaa hakemisto, kirjoitin rm -fr /u [tab] ja sitten jostain syystä entteriä perään, jokusen sekunnin ihmettelin että meneeköhän tämä nyt ihan oikein kunnes tajusin mitä tuli tehtyä ja ctrl+c. Se järjestelmä ei kuitenkaan ollut oikein käyttökelpoinen enää :)

Muuta ei nyt heti tule mieleen...

tsuriga [07.09.2005 12:06:09]

#

Olin tottunut käyttämään EasyCleaneria joka valikoi automaagisesti turhat tiedostot ja ne sai sitten poistettua napista klikkaamalla. Kokeilinpa sitten samaa RegCleanerilla kohdassa "Käynnistys" ja ihmettelin pitkään, että mikä on kun työkalupalkista oli hävinnyt niin moni kuvake. Hyvin pyöri kone kuitenkin. Lisäksi joskus onnistuin uutena XP:n käyttäjänä valitsemaan Audio-kansion, klikkaamaan shift+delete ja vieläpä olevinaan myös enteriä lähes samalla hetkellä, kun tarkoituksena oli poistaa jokin turha tekstitiedosto. En todellakaan hyväksynyt tiedostojen poistoa, mutta XP ilmeisesti teki sen puolestani.

Meitsi [07.09.2005 15:16:59]

#

Koulussa oltiin atk-luokassa ja joku meidänluokkalainen valitti että "ei toimi!!". Menin katsomaan mikä oli ongelmana ja huomasin että kone oli todella jumissa joten pistinpä virtanappia pohjaan jotta sammuu. Valitettavasti en huomannut katsoa että oliko oikea kone. Viereinen näyttö meni pimeäksi ja siinä paikalla istuva tyyppi alkoi vähän hiiltyä joten hipsin vaivihkaa pois... Ensikerralla pitää vähän katsoa ettei väärää konetta sammuta. :P

CyantLeap [07.09.2005 15:53:02]

#

Olin säätänyt konetta jonkin aikaa, ja kun avasin sitten koneeni sen jälkeen, ihmettelin KB Pianoa soittaessani ettää miksiköhän ei ääntä tule ulos.. tarkistin kaikki pianon asetukset sekä väänsin volumea.. boottasin koneen pari kertaa ja kun aloin jo harmistua ohjelman toimimattomuudesta ajattelin että jotain sille olisi tehtävä.. Sammutin sen ja vedin sen pöydän alta esiin... Kaijuttimiin menevä plugi oli irti!

Meitsi [07.09.2005 19:38:50]

#

Vielä tuli tämmöinen mieleen (tästä on jonkun aikaa jo):

ATK luokassa yritin kirjoittaa numeronäppäimistöllä ja ei toiminut. Huikkasin maikalle että näppis on varmaan risa. Maikka huomautti että NumLock ei ole päällä...

tkarkkainen [07.09.2005 20:50:28]

#

Tökkäsin kuulokkeet äänikorttin vihreään liittimeen kiinni, ja ihmettelin kun mitään ei kuulu mistään. Säätelin softan asetuksia ja kokeilin eri softia. Kun lopulta vilkaisin uudestaan koneen taakse, huomasin punavihersokeuden tehneen jälleen kerran tepposet: kuulokkeet olivatkin kiinni punaisessa mikkiliitännässä.

Gwaur [07.09.2005 21:09:21]

#

Kun ennen formatointia luulin jo polttaneeni kaikki tärkeät tiedostot DVD:eille, huomasin liian myöhään, että ai pahus, unohdin ne 120 matkakuvaa. Muuten ei haittaisi paljoa, mutta kun kyseinen matka oli pikkusiskojen ensimmäinen laivamatka ja todennäköisesti isoäitini viimeinen. Toivottavasti ei ollut viimeinen, jotta voisin ottaa niitä kuvia "takaisin".

jgz [07.09.2005 23:44:31]

#

pakko avautua tähän vähän... Olin joskus muutama vuosi sitten eräässä pc-liikkeessä töissä muutaman kuukauden ja sitten eräs nainen toi sinne koneensa korjattavaksi ja sanoi, että hän haluasi päästä koneella nettiin, että pistäkääs se sellaseen kuntoon. No siinä sitten asenneltiin käyttis siihen ja päivitettiin siihen uusin nettiselain jne... sitten tämä kyseinen nainen tuli nuotamaan koneensa ja kysyi mitä sille teimme ja kerroin. Seuraavaksi nainen otti koneen käsiinsä ja alkoi kääntelmään sitä ja katsoi meitä kummasti ja kysyi, että voitko näyttää mihinkä te sen nettiselaimen pistitte. Alkoipa siinä sitten naurattamaan sen verran pahasti, että piti vetäytyä takavasemmalle. Loistavaa asiakaspalvelua...

Sharph [08.09.2005 06:58:48]

#

KimmoKM kirjoitti:

Minä olin kerran poistamassa jotain saastaa tmp:stä ja laitoin huoletta "rm -rf *". Sitten kun siihen oli jo kulunut 15s niin ihmettelin, että mikä siinä noin kestää. Olin tehnyt kyseisen komennon kotihakemistossa enkä ~/tmp:ssä.. Ja vaikak ehdin pysäyttää niin kaikki tärkeä meni. Arr. Arr.

Mulla on käynyt sama moka :|

Sitten assyiltä '04 tulee mieleen tällainen, joka siis ei ihan oma moka, mutta siis huomattiin että kaviaarilla ei toiminut netti. Tarkistettiin kaikki muu ennen ohjauspaneelia, jossa verkkokortti oli kytketty pois käytöstä :D
Melkein sama toistui assy'05:sella, kun kaviaari oli tällä kertaa läppärin kanssa. Muuten homma meni samalla tavalla, kaviaari tarkisti viime kerrasta viisastuneena myös sen ohjauspaneelin. Ongelma olikin lopulta sellainen, että läppärin kytkin, josta laitetaan WLANi päälle, oli väärässä asennossa.

leftover [08.09.2005 14:30:48]

#

Kyllähän tuota on tullut mokailtua koneiden kanssa, klassiset ääni ei kuulu, kone auki ja kaikki tarkistukseen kunnes huomaa plugin unohtuneen, hutidellejä ja vahinkoformatointeja, mutta kaveri on tähän mennessä pistänyt parhaimman:

Kaveri oli päivittämässä koneeseensa uutta prossua, ja soitti minulle kun kone ei käynnistynyt. Kyseli sitten kaikenlaista ja lopuksi kysyi "Johtuisiko vika prosessorien eri volttivaatimuksista?". Totesin että tuskin, jos prossu on mennyt kantaan kiltisti, kyllä sen pitäisi toimia. Käskin tarkistamaan johdot vielä kerran ja kokeilemaan uudestaan.

Hetken kuluttua kaveri soittaa paniikissa "Mun kone räjähti!". Kun kysyin mitä hän teki, tulee vaan vastauksena: "Ajattelin että se vika on kuitenkin volteissa, väänsin sitten virtalähteen takaa punasen vivun eri asentoon. Sitten huomasin että olin unohtanut kytkeä jatkoroikan jossa kone oli kiinni seinään. Laitoin sen kiinni ja kone räjähti". Kerroin kaverille että saattaa olla edessä koko koneen hankinta jos virtalähde ei ole pysäyttänyt 110V asetuksella ollessaan jännitepiikkiä koneelle. Oli kaverilla käynyt kuitenkin tuuri ja virta oli pysähtynyt katkaisijassa olleeseen sulakkeeseen, ei ollut ehtinyt tulla muuta vahinkoa kuin sulanut katkaisija ja levinnyt virtalähde.

Blaze [08.09.2005 17:54:21]

#

Toi on jo aika tyly :)

Kaveri onnistu kerran flashmaan biosin zippipaketilla, oli unohtanu purkaa pakatun biosfileen :) No eihän siinä, liikkeeseen ja puhumaan itselleen takuuseen uus emo.

juha127 [08.09.2005 18:28:26]

#

Kävi niin että Win Xp:ni kaatui järjestelmä ehdotti tiettyjen tiedostojen korjaamista asennus levyn avulla.
Mutta ei siellä levyllä mitään ollu. Eiku vaa asentaa windows uudellee. En formatoinu levyä siksi että voisin vielä kopioda tärkeät tiedostot talteen omista kansioista. Kun katoin Omia tiedostoja "hyvä kaikki on tallessa" ja kun aloin kopioimaan tiedostoja huomasin, että jokaisen tiedoston koko oli 0kt eli tiedotot oli mutta tyhjiä. :'(

wwwapu [08.09.2005 20:07:21]

#

Vanhaan hyvään aikaan 90-luvun alussa oli sellainen ihme kuin DOS (olisiko ollut 5) ja siinä kätevä apuohjelma dosshell. Eräänlainen graafinen kansiopuu, jossa muistaakseni pääsi hiiren kanssa valikoimaan ja operoimaan kansioita ja tiedostoja.
Demonstroin innoissani, kuinka helppoa on tyhjentää koko kansio ja sen sisältämät tiedostot kertapainalluksella. Harmitti kun huomasi, että tyhjennetty kansio oli c:\

zhoop [08.09.2005 20:54:32]

#

Mitään kovin pahaa ei ole päässyt tapahtumaan, mutta silloin joskus kun olin täysi amatööri tietokoneiden kanssa (siis etten osannut käyttää konetta juuri lainkaan) kaiuttimen piuhat asentelin väärään kohtaan ja ihmettelin monta viikkoa kun äänet ei toimineet ja sit kävin kysymässä apua liikkeestä josta kone ostettiin. Ja kaiuttimen piuha oli väärässäreiässä...

Latska [13.09.2005 19:23:08]

#

Asensin joskus Kompuutteri Kaikille -lehden cd:ltä semmoisen "poista tilaa vievät kaksoiskappaleet" -ohjelman. Ajelin sitä kaverini kanssa vanhalla koneellani ja ihmettelin, että miten niitä nyt on niin kamalasti siunaantunut. (Kuusi gigaa kahdeksan gigan levyltä tarkalleen ottaen.) Ja poistimme sitten kaikki uskotellen, että "kyllä tää varmaan totta on kun tämä kerran niin sanoo". Seuraavan buutin yhteydessä tuli "pieni" yllätys kun kone valitti puuttuvista tiedostoista. En ole toista kertaa semmoista asentanut. Jäi kamalat traumat.

neau33 [15.09.2005 14:46:32]

#

Sattuipa kerran niin, että koneeni lensi vahingossa ikkunasta ulos...kunnes tajusin, että voíhan ****u, siinä meni 3 vuotta koodia hukkaan...

tejeez [15.09.2005 15:33:51]

#

lueskelin vastauksia ja näköjään aika yleisiä nuo että laitetaan kaiuttimet tms. väärään liittimeen tai unohdetaan laittaa.

Nojoo, iteki oon jotain sähläillyt.
kerran laitoin prosessorin vahingossa väärinpäin. Joo, se meni ihan kiltisti siihen. Käynnistin koneen ja ihmettelin hetken että miksei tapahdu mitään. Otin prossun pois ja kannassa oli silleen jännästi yhdessä kohdassa joku kummallinen jälki tullut ^^
Tosin kokeilin kuitenkin vielä laittaa sen oikein päin ja käynnistää - oho - sehän toimi vielä.

Lisään ehkä jos tulee jotain muuta mieleen.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta