<?php $tt = fopen("chat.txt", "a"); $nick = $_POST['nick']; $viesti = $_POST['teksti']; fwrite($tt, "$nick kirjoitti: "); fwrite($tt, "$viesti \r"); fclose($tt); } ?>
Elikkä tuossa on koodi ja ongelmana on se, että joka kerta kun joku menee tuolle kyseiselle chat.php sivulle, chatlaatikkoon tulee tuo "kirjoitti:" teksti. Kokeilin korjata asiaa muuttamalla koodin:
<?php $tt = fopen("chat.txt", "a"); $nick = $_POST['nick']; $viesti = $_POST['teksti']; if (!isset($nick)) OR (!isset($viesti)) { echo "Nimi tai viesti unohtui?"; } else { fwrite($tt, "$nick kirjoitti: "); fwrite($tt, "$viesti \r"); fclose($tt); } ?>
Sitten jälkeen alkoi erroria tulla (Parse error: parse error, unexpected T_LOGICAL_OR in /mounted-storage/home/sub005/sc10601/hostit/santtu/Jokkis Airsoft/chat.php on line 27) eli rivi
Osaisikos joku antaa neuvoja miten saisin tämän kuntoon?
Enkä haluaisi mielellään mitään kamalan monimutkaisia neuvoja, koska olen aloittelija PHP:ssä.
Kiitos jo etukäteen!
EDIT: Ai niin! Tuohan on netissä osoitteessa http://santtu.moldoreld.com/Jokkis Airsoft/chat.php
Muotoon:
Ilmeisesti sähläsit sulkujen kanssa.Elikkäs mikään ei saa olla sulkujen ulkopuolella, kuten tuo "OR" oli.
Joo niinpäs näytti käyvän. Kiitos avusta, nyt toimii niinkuin pitäisikin :)
Ja sitten on vielä toinen ongelma, tuo rivinvaihto. Kokeilin \n ja \r, mutta kumpikaan ei toiminut.. Kuten näkyy ekasta koodista, siellä on \r viestin kirjoituksen perässä. Mistä johtuu ettei rivi vaihdu?
Rivi ei vaihdu, kun tulostat nuo näytölle, vai kun katselet tiedostoa jollain tekstieditorilla?
Includasin chat.txt:n (jossa viestit ovat) chat.php sivulle, ja sivulla kaikki viestit ovat vain toistensa perässä
HTML tunnistaa rivivaihdoksi ainoastaan "<br>":n.
fwrite($tt, "$viesti");
Mitenkä tuohon nyt lisään sen <BR>?
fwrite($tt, $viesti . "<br>");
Edit: Tai ei sitä välttämättä kannata tiedostoon lisätä. Minä tekisin niin, että lisään "<br>":n rivien perään vasta siinä vaiheessa, kun tulostan rivit tiedostosta.