Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointiputka: IP-osoiteet

Sivun loppuun

Darwen [15.08.2005 21:35:11]

#

Mistä mä saisin tietoon kaverin IP-osoitteen sitä kysymättä ?

Latska [15.08.2005 21:37:18]

#

Tietääkseni et mitenkään. Tee joku vakoiluohjelma ja ota sillä selvää. ;)

EDIT: Huomatkaa hymiö.

Gwaur [15.08.2005 21:40:28]

#

Mikäli kaverisi mesettää ja tiedät miten häneen voi ottaa messengerillä yhteyden, tietääkseni IP-osoitteen saa selville lähettämällä vastapuhujalle viestin: (!ip). Jos tämä ei kuitenkaan onnistu, saattaa kaveri ihmetellä. ;)

Darwen [15.08.2005 21:50:05]

#

Mun kaveri hakkeroitu mun sähkikseen ja teki mulle uuden nimimerkin.
Toi ei muute toiminu (!ip)
Sillä pystyy tekeen vaikka mitä jos osaa.

Heikki [15.08.2005 21:55:35]

#

Et tee kaverisi IP-osoittella kuitenkaan mitään erikoista, voit korkeintaan pingailla häntä ja jos sinulla on paljon parempi yhteys voit saada hänen yhteytensä tukkoon - ellei kaverisi koneella jokin ohjelma kuuntele jotain porttia.

Irkissä IP:n saa selville komennolla /dns nick (tai ainakin useimmissa clienteissä, en ole varma onko kovin standardi komento).

Blaze [15.08.2005 23:07:25]

#

Heikki kirjoitti:

Irkissä IP:n saa selville komennolla /dns nick

Reversen nyt jokatapauksessa saa selville whoisillä, ja jos nyt ihan välttämättä tarvitsee sen numeromuodossa, niin nslookup auttaa.

Ja muistetaanhan sitten, että kaikenlainen hakkerointi ja porttiskannaus on paitsi ilkeää, myös laitonta.

tgunner [15.08.2005 23:25:57]

#

...... kirjoitti:

Mun kaveri hakkeroitu mun sähkikseen ja teki mulle uuden nimimerkin.
Toi ei muute toiminu (!ip)
Sillä pystyy tekeen vaikka mitä jos osaa.

Hmm normaalisti tuollaiset 'hakkerointi' tapaukset ovat jotain missä kaverisi on arvannut salasanasi, tai olet mennyt hänen koneellaan webmailiisi ja jättänyt salasanan evästeisiin ynm. tapauksia. Nimittäin sähköpostin hakkeroiminen on aika vakava rikos sinäänsä, koska siinä hakkeroiva henkilö, rikkoo sähköposti-tilan antavaa yhtiötä, esim. MBnet, Yahoo ynm.
Joten en oikein usko, että kaverisi olisi lähtenyt yrittämään tätä, ja jos kuitenkin on, niin onnea hänelle, nimittäin kovinkaan moni ei tätä kehtaa tehdä.

LeX69 [16.08.2005 08:46:40]

#

Gwaur kirjoitti:

Mikäli kaverisi mesettää ja tiedät miten häneen voi ottaa messengerillä yhteyden, tietääkseni IP-osoitteen saa selville lähettämällä vastapuhujalle viestin: (!ip). Jos tämä ei kuitenkaan onnistu, saattaa kaveri ihmetellä. ;)

Sen, jonka IP:n haluat, sen täytyy itse sanoa (!IP) ISOLLA, jos hänellä on Messenger Plus! :o

squid [16.08.2005 11:34:59]

#

MSN Plus! sisältää myös komennon, jolla saa itse katottua kaverin IPn.....

KeKimmo [16.08.2005 12:03:30]

#

No eikös Messenger ota yhteyden suoraan kaverisi koneelle? Katsot vaan jollain ohjelmalla mihin se ottaa yhteyksiä ja tutkit nslookupilla mikä tuntuisi sopivalta.

Linkku [16.08.2005 16:17:10]

#

KeKimmo kirjoitti:

No eikös Messenger ota yhteyden suoraan kaverisi koneelle?

Ei.

exAtuu [16.08.2005 19:09:46]

#

Uusimmassa MSN Messengerissä on kyllä ominaisuus jolla voi estää suoran yhteyden, mutta se on vakiona pois päältä. Eli ellei jompikumpi ole estänyt suoraa yhteyttä, pitäisi IP:n tonkiminen olla mahdollista.

Ja niinkuin muutkin ovat sanoneet, et tee toisen IP:llä mitään, ellet hyödynnä jotain softaa kaverisi koneella. Pingaaminenkaan ei hyödytä mitään, ja siitäkin saat itse p*skat niskaasi kun ISP huomaa leikkisi.

EDIT: virhe

tomaattigeeni [23.08.2005 23:42:20]

#

Saahan sitä toista pingata, kuhan ei rasita kaistaa huomattavissa määrin.

Jos oikeasti on kiinnostunut ihmisten IP osoitteista, yksi mahdollinen tapa on laittaa väliaikanen weppiserveri pystyyn ja houkutella henkilö jonneki sivulle serverillä ja tonkia logeista IP.

teroky [26.08.2005 14:38:00]

#

Ja Porttiskannaus ei muuten ole laitonta.
Se on vähä niinku menis naapuriin koputtamaan onko ketää kotona.

AnttiJN [26.08.2005 15:07:00]

#

Vai ei ole laitonta
http://www.pjoy.fi/lehdet/0306pj.htm

Latska [26.08.2005 15:24:30]

#

Ei ainakaan silloin kun kysytään henkilöltä itseltään, että "Saako porttiskannata". Muuten se kai on.

Hinc [27.08.2005 17:12:39]

#

tässä teille miten saa msn:än kautta ip:n
cmd->netstat -n, sit lähetät mesen kautta kaverille tiedoston, sit ku se on lähetetty, cmd->netstat -n VOILA! sinne on ilmestynyt uus ip osote, joka on "kaverisi " ip.

ps. jos et lähetä tiedostoa, niin saat selville vain mese-serverin ip:n :D


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta