Niin sii muistaakseni olisin joskus lukenut ettei tuolla QB:n ilmaisella versiolla tehtyjä pelejä/ohjelmia pystyisi lähettää EXE:nä kaverille vaikka mesen kautta niin että se toimisi, olenko kuullut oikeita tietoja?
Mutta jos nyt jotain teidän niin eikö se pitäisi pystyä kierämään kertomalla kaverille osoite josta QB:n saa ja lähettää sitte bas tiedostona ja kertoa miten pitäis saada toimiin?
Olenko aivan hakoteillä?
En nyt ehkä ihan ymmärtänyt mitä haet takaa, mutta QBasicin ilmaisella versiolla ei voi tehdä exejä. Kuitenkin, jos lähetät bas-tiedoston kaverillesi ja tämä asentaa QBasicin ja ajaa bas-tiedoston siinä, kyllähän se toimii.
Mul siä kyllä lukee ainaski Run valikossa Make EXE file ja oon joskus tehnytkin. Se ei ainakaan toiminut eräällä kaverilla mutta silloin laitoi valinnasta että tarvitsee jonkun tiedoston (en muista nimeä) ja toinen joka oli yksin toimiva. Jos olen kääntänyt oikein...
ReEvolution kirjoitti:
Mul siä kyllä lukee ainaski Run valikossa Make EXE file ja oon joskus tehnytkin.
Johtopäätös: se ei sitten vissiin ole QBasicin ilmainen versio.
ReEvolution kirjoitti:
Mul siä kyllä lukee ainaski Run valikossa Make EXE file ja oon joskus tehnytkin. Se ei ainakaan toiminut eräällä kaverilla mutta silloin laitoi valinnasta että tarvitsee jonkun tiedoston (en muista nimeä) ja toinen joka oli yksin toimiva. Jos olen kääntänyt oikein...
Jos otit sen tiedoston tarvivan niin sun kaverillas ei tainnu olla sitä tiedostoa. Ota se yksin toimiva. Ite ohjelmatiedostosta tulee vähä isompi mut se ei tarvi sit sitä toista tiedostoa.
Aika pelottavaa huomata että yleisesti käyttämäni QBX on aikoinaan (kenties vieläkin) ollut maksullinen versio. Minä en sitten sanonut tuota. :)
Eihä mesellä pysty exejä lähettämään...
Kipperi kirjoitti:
Eihä mesellä pysty exejä lähettämään...
Voi, kunhan ensin tekee rekisteriin pieniä muutoksia..
-Grey-
Pystyy sillä, kun vaihtaa tiedostopäätteen. :)
Mese katsoo vain tiedoston nimeen eikä itse sisältöön.
Mä etin googlella n. 15+ min ilmaista QB-kääntäjää, mutten löytänyt. Mistä sen sitten saisi? Tai siis mistä te olette itse hakenut oman kääntäjänne?
flip92 kirjoitti:
Mä etin googlella n. 15+ min ilmaista QB-kääntäjää, mutten löytänyt.
Vain 15 minuuttia ja nyt jo luovutat? Kuules, itse etsin Ultiman viidettä osaa kaksi vuotta, kunnes löysin!
-Grey-
Jätä QB, ota FB. Siinä minun mielipide.
Oon mä ettinyt sitä jo aiemmkinkin, joten tiesin, ettei sitä löydy...
No ei sitä ilmaista QB-kääntäjää löydy, kun ei sellaista ole.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.