Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Hakukoneprojekti

Sivun loppuun

juhaz [11.08.2005 05:21:07]

#

Olisiko kukaan valmis tekemään minulle 5euron palkkiosta tälläistä projektia?

Eli pitäisi kehittää hakukone näillä ominaisuuksilla:

* Käyttäjällä mahdollista lisätä hakukoneeseen omat sivunsa ja heti, kun käyttäjä on klikannut lähetä niin hakukone laittaa sivut niin, että se pitäisi löytyä kaikilla niillä hakutuloksilla, joita käyttäjä asetti ja jos hakusanat tai ylipäätänsä jokin tekstilaatikoista on tyhjänä niin se ilmoittaa, että se pitää täyttää asiaan kuuluvalla tekstillä ennenkuin voi lähettää.
Siinä samalla missä käyttäjä kirjoittaa hakusanat, sivun otsikon ja osoitteen niin pitäisi olla mahdollisuus kirjoittaa lyhyt tietopätkä sivuista. Tämän jälkeen hakukone tallentaa sivun johonkin kaikkine tietoineen, josta se sitten löytyy, kun käyttäjä kirjoittaa jonkin haun hakukoneella. Jos samasta hakusanasta löytyy useampi tulos niin hakukone näyttää kaikki.

* Jos käyttäjä hakee hakukoneella jotain ja klikkaa jotain sivua niin sivulle voisi tulla yksi piste lisää, joka nostaa sivua tuloksissa sillein, että mitä enemmän klikkauskia sitä ylempänä sivu on, kun käyttäjä hakee jotain ja näkee hakutuloksia. (Ei välttämätön) Tällöin tosin pitää estää hakukoneen huijaus eli se, että käyttäjä lisää itse niitä pisteitä tajuttomasti, jolloin hakukone näyttää sivun ensinmäisenä.

* Hakukoneen pitäisi näyttää erillisellä sivulla vaikkapa 15 uusinta hakukoneeseen lisättyä sivua.

* Sen pitäisi pitää jotain pientä tietoa siitä, että mitä hakuja käyttäjät tekevät.

* Helppokäyttöinen. Ulkoasultaan hyvin vastaavanlainen esimerkiksi googlen ja nykyisen hakukoneeni kanssa ( http://juhak.no-ip.info/search/ )

Eli ihan tavanomainen hakukone. Itselläni on sivuillani nyt hakukone, josta löytyy jo noin 50 sivua, mutta itse hakukone on hyvin alkeellinen ja siinä on paljon ongelmia. Yksi niistä ongelmista on se, että minä joudun itse lisäämään erikseen kaikki sivut, jotka hakukoneessa vieraileva käyttäjä lähettää enkä enään jaksa tätä, kun sivuja tulee nykyään varsin runsaasti viikottain, joten se alkaa tulemaan hieman työlääksi ja aikaa turhan paljon vieväksi projektiksi.

Olisin valmis maksamaan tälläisestä projektista ainakin sen 5euroa. Jos on kiinnostuneita niin ottaa yhteyttä täällä foorumilla tai sitten sähköpostiin juha.kaskiharju@netsonic.fi

Ja jos ihmetyttää se, että miksi minä en itse koodaa niin minä olen todella aloittelija PHP:ssä ja osaan korkeintaan ihan alkeet ja hieman muokata valmista koodia, mutta mitään kokonaisia valmiita tuotteita en todellakaan osaa kehittää.

Lebe80 [11.08.2005 12:39:43]

#

Jos vaan jatkat sitä php:n opettelua, niin tulet huomaamaan, että hyödyt itsekin enemmän niin, kuin vaan tarjoamalla "palkkiota" (oikein päätä huimaa vieläkin)...

tiedoston avaus (tarvitset sitä, jotta voit tallentaa/ladata linkkejä)
https://www.php.net/manual/en/function.fopen.php

strpos (hakuun, jotta voit löytää samanlaisia merkkijonoja)
https://www.php.net/manual/en/function.strpos.php
sekä
similar text (pisteytys hakuihin)
https://www.php.net/manual/en/function.similar-text.php

Jokaisen linkin alla oli myös lisää linkkejä tarvittaviin funktioihin.

Eikä tarvitse kiittää, saat pitää sen 5 euroas vaikka tämä viesti tulikin maksamaan _ainakin_ niin paljon työnantajalleni.

nipasenmaki [11.08.2005 13:13:29]

#

Grafiikka tarvitset, vaikket sitä kysynytkään. Näyttää aika tylsältä tuollaisenaan. En kyllä itekkään osaa kuin alkeet, joten en voi auttaa, mutta halukas olisin.

Olli Vanhoja [11.08.2005 13:24:28]

#

50€ vois harkita =)

juhaz [11.08.2005 13:35:54]

#

50euroa on vähän liikaa minun budjetilleni :/

nipasenmaki [11.08.2005 13:38:58]

#

Niin, luuletko että Googlen pitäjä pääsee halvalla? =)

juhaz [11.08.2005 13:44:40]

#

lol... no tuskinpa vain ja taisivat aika pitkälti tehdä systeemit itse... tosin on siinä varmaan paljon paljon enemmän koodia kuin tähän tulisi varmaan koskaan. No täytyy yrittää kehitellä jokin oma viritelmä :/

Itseasiassa... unohtakaa koko homma...

Mazuli [11.08.2005 17:26:06]

#

jaa mä olisin voinut tehä tollasta vaikka ihan ilmaseks...
=/ ... jos kiinnostaa

juhaz [11.08.2005 19:36:45]

#

No ilmaisesta ei kieltäydytä koskaan :P

Mazuli [11.08.2005 20:40:25]

#

onks sul mysql käytös

juhaz [11.08.2005 20:58:53]

#

Serverillä kyllä on mysql asennettuna ja faijalla on phpbb foorumi. Itselläni ilmeisesti ei ole tällä hetkellä oikeuksia sen käyttöön, mutta sen pystyy varmaan järjestämään kuitenkin.

Minulla tosin on myös freesql.org:ssa tunnukset, joten kaipa minulla on :P

Mazuli [11.08.2005 21:31:40]

#

jaa no kyllä onnistuu ilmankin ;) onkosta sulla messengeria niin vois jutella vähän helpommin

juhaz [11.08.2005 21:51:18]

#

juu messenger-osoitteeni on jhak1988@hotmail.com

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta