Mistä johtuu ettei kaikissa peleissä pysty ottamaan kuvakaappausta (print screen)? {tulee vaan musta ruutu} Olen itse käsittänyt että se johtuis siitä, että peli käyttää jotain rajapintaa kuten opengl, joka muodostaa kuvan näytönohjaimes...mutta kyllä ainakin osa opengl:lällä tehdyistä peleistä toimii.
Peleissä, joissa tämä ominaisuus toimii, on se käsittääkseni ohjelmoitu pelin koodiin eikä sillä ole mitään tekemistä Windowssin kanssa.
Kuinka tälläisen ominaisuuden saisi sitten tehtyä? lähinnä tahtoisin estää etähallintaohjelmaa näkemästä ruudulla olevan tiedon sammuttamatta itse etähallintaohjelmaa. Käytän vb6 (joten periaatteessa tän voisi siirtää eri alueelle), mutta c++ opettelu on kuitenkin edessä jossakin vaiheessa...
Windows mediaplayerhän ei taida näkyä etähallinnassa? Samaa tekniikkaa lienee mahdollista käyttää tuossakin.
Joo epäinen kanssa ettei näy, mutta mitä tekniikkaa se käyttää?
Kun siitä ottaa kuvan ja liittää painttiin, niin painttiin tulee liikkuva kuva (kuva päivittyy kokoajan), kunnes mediaplayerin sulkee. Tv-korttini ohjelma tekee samoin...
Siinä on overlay päällä, eli tieto menee ilmeisestikin suoraan näytönohjaimelle, eikä siten näy Windowsin Printscreen-systeemissä. Overlayn saa kyllä asetuksista pois päältäkin, mutta se käsittääkseni nopeuttaa videon toistamista.
Mutta miten kyseisen jutun voi itse toteuttaa?
Joissain peleissä on "Take screenshot" (HL(2) F5, Morrowind joku F myös :D) Kannattaa niitä käyttää jos voi.. HL2 pakkaa ne vaan huonosti JPG:ksi, että tulee ruma kuva, HL1 taas pistää suoraan BMP ni voi pistää millaiseksi haluaa
totaa?!? no mä alotanki uuden aiheen tuol vb:n puolella.
Toimiiks noi etähallintaohjelmat sit just ton Printscreenin avulla muka?
Tuskinpa, mutta varmaan samalla tavalla sen kuvan nappaavat kuin printscreen.
LeX69 kirjoitti:
Joissain peleissä on "Take screenshot" (HL(2) F5, Morrowind joku F myös :D) Kannattaa niitä käyttää jos voi.. HL2 pakkaa ne vaan huonosti JPG:ksi, että tulee ruma kuva, HL1 taas pistää suoraan BMP ni voi pistää millaiseksi haluaa
Öhm... HL2:dessa voi säätää konsolista jpg:n laatua. Laita laaduksi 100 (norm. 80 kait) ni on hyviä ne kuvat.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.