Elikkä tarvisin taas kerran apua. Tarvitsisi tietää, että miten saan C++-ohjelmassa kuvakkeen tonne tehtäväpalkkiin. Niinku kaiki anti-viirukset... Tarvitsisin koodia joka kääntyisi ainakin Dev cpp :llä.
Kiitos jo etukäteen.
Sen verran sain selville, että Winapin Shell_NotifyIcon -funktio auttaa. Putkassa on aiheesta koodivinkki VB:lle: https://www.ohjelmointiputka.net/koodivinkit/
Hmm... En oikee tiiä käytinköhää tät oikee oikein mut laitoin WM_CREATE message jutskaa tälläasen coodin:
Shell_NotifyIcon(NIM_ADD,0);
Ja sitte se kyl kääns sen ihan ilosesti mutku mä ajoin ohjelman ni sain vain että mun ohjelma on tehny virheen jne. VB:eetä en valitettavasti osaa =( ... No ainakin tiedän nyt mistä etsiä =).
Tarvit ton nollan tilalle täytetyn PNOTIFYICONDATA -struktuurin.
wxWidgetsillä niin toimii myös Linuxissa.
edit: miten vitussa toi [link]-tagi toimii?
edit2: miten vitussa toi [link]-tagi toimii?
edit3: missä vitussa on linkit ohjeisiin?
edit4: jaahas, se olikin linkki-tagi, prkl
edit5: jaahas, sillä on joku ihan outo syntaksi
Eli siis mitähää mun pitäs nyt tehä? Miten tot PNOTIFYICONDATA structure pitää kyttää? Tietäiskö joku jotai netis olevaa examplea tai jotain? Sellast mikä kääntys devcpp:llä. Ku yksää example mitä oon netsi hakennu tähänpulmaa ei oo toiminnu =[.
Ja sit onks wxWiddings joku c++ kääntjä vai mikä se on?
Tää olikii vaikeempi juttu ku luulin...
Jarkko-C++ kirjoitti:
Ja sit onks wxWiddings joku c++ kääntjä vai mikä se on?
Tää olikii vaikeempi juttu ku luulin...
WxWidgets on kirjasto jota voit käyttää millä tahansa C++-kääntäjällä. Sitä käyttäessäsi mm. luot ikkunan jollain WxWidgetsin funktiolla etkä WinAPI:n funktiolla mitä käytät nyt. Tästä on se hyövy, että koodistasi tulee alustariippumatonta ja sen voi kääntää Windowssin lisäksi myös mm. Linuxille ja MaxOS:lle.
Ok. Kiitos tiedosta. Pitäneekii kokeilla miten se toimii.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.