Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: C++ Kuvake tehtäväpalkkiin kellon viereen, miten?

Sivun loppuun

Jarkko-C++ [29.07.2005 20:05:22]

#

Elikkä tarvisin taas kerran apua. Tarvitsisi tietää, että miten saan C++-ohjelmassa kuvakkeen tonne tehtäväpalkkiin. Niinku kaiki anti-viirukset... Tarvitsisin koodia joka kääntyisi ainakin Dev cpp :llä.
Kiitos jo etukäteen.

Zach [29.07.2005 21:28:28]

#

Sen verran sain selville, että Winapin Shell_NotifyIcon -funktio auttaa. Putkassa on aiheesta koodivinkki VB:lle: https://www.ohjelmointiputka.net/koodivinkit/23642-vb6-kuvakkeen-lisäys-systemtray-hin

Jarkko-C++ [29.07.2005 23:06:34]

#

Hmm... En oikee tiiä käytinköhää tät oikee oikein mut laitoin WM_CREATE message jutskaa tälläasen coodin:
Shell_NotifyIcon(NIM_ADD,0);
Ja sitte se kyl kääns sen ihan ilosesti mutku mä ajoin ohjelman ni sain vain että mun ohjelma on tehny virheen jne. VB:eetä en valitettavasti osaa =( ... No ainakin tiedän nyt mistä etsiä =).

Blaze [30.07.2005 10:51:58]

#

Tarvit ton nollan tilalle täytetyn PNOTIFYICONDATA -struktuurin.

Linkku [30.07.2005 11:20:13]

#

wxWidgetsillä niin toimii myös Linuxissa.

edit: miten vitussa toi [link]-tagi toimii?
edit2: miten vitussa toi [link]-tagi toimii?
edit3: missä vitussa on linkit ohjeisiin?
edit4: jaahas, se olikin linkki-tagi, prkl
edit5: jaahas, sillä on joku ihan outo syntaksi

Jarkko-C++ [30.07.2005 16:01:01]

#

Eli siis mitähää mun pitäs nyt tehä? Miten tot PNOTIFYICONDATA structure pitää kyttää? Tietäiskö joku jotai netis olevaa examplea tai jotain? Sellast mikä kääntys devcpp:llä. Ku yksää example mitä oon netsi hakennu tähänpulmaa ei oo toiminnu =[.
Ja sit onks wxWiddings joku c++ kääntjä vai mikä se on?
Tää olikii vaikeempi juttu ku luulin...

Heikki [30.07.2005 17:59:39]

#

Jarkko-C++ kirjoitti:

Ja sit onks wxWiddings joku c++ kääntjä vai mikä se on?
Tää olikii vaikeempi juttu ku luulin...

WxWidgets on kirjasto jota voit käyttää millä tahansa C++-kääntäjällä. Sitä käyttäessäsi mm. luot ikkunan jollain WxWidgetsin funktiolla etkä WinAPI:n funktiolla mitä käytät nyt. Tästä on se hyövy, että koodistasi tulee alustariippumatonta ja sen voi kääntää Windowssin lisäksi myös mm. Linuxille ja MaxOS:lle.

Jarkko-C++ [30.07.2005 22:51:08]

#

Ok. Kiitos tiedosta. Pitäneekii kokeilla miten se toimii.

Linkku [31.07.2005 15:26:22]

#

Mureakuhan wxWidgets opas

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta