Joo, eli mulla olisi sellainen n. 350 x 700 kokoinen kuva kotisivuilleni, ja se on tavuina liikaa (Se rajoitushan on kai 30 kt tms.). Eli, miten mä sen kuvan saisin näkymään kotisivuillani?
Enkä mä haluaisi pilkkoa sitä kuvaa kolmeen osaan...
Vaihtamalla sivutilantarjoajaa.
Avaa kuva kuvankäsittelyohjelmassa ja tallenna uudelleen. Laita jpeg:n laatuliukurista vaikka 45 prosenttia. Jopa pienenee tiedostokoko. Kuvan laatu saattaa hieman heikentyä, mutta useissa tapauksissa tuskin ratkaisevasti.
Yksi tapa on pienentää kuvan oikeaa kokoa ja sitten sivuilla kuvan width ja height määrityksillä venyttää se haluttuun kokoon. Kuvan laatu tietenkin tässäkin tempussa heikkenee.
Aika arseesta on tarjoaja, jos on tommosia rajoituksia :P
foobat kirjoitti:
Yksi tapa on pienentää kuvan oikeaa kokoa ja sitten sivuilla kuvan width ja height määrityksillä venyttää se haluttuun kokoon. Kuvan laatu tietenkin tässäkin tempussa heikkenee.
Se on totta, mutta sekään ei auta! Laitoinpa vaikka 20 x 20, se ei toimi, teen muuten kotisivujani EditPlussalla, jos siitä on mitään apua...
Editori tuskin vaikuttaa asiaan. Jos kuva on rajoituksen (?) mukainen, pitäisi sen latautua. Onhan toki mahdollista, että img tagissa on jotain vikaa.
Olisiko hieman koodia, tietoa sivutilantarjoajasta ja jopa mahdollisesti linkki tuleville sivuille? Olisi helpompi sanoa jotain järkevää...
Mutta eihän tuo hyödytä mitään jos muuttaa width ja height atribuutteja pienemmiksi, koska se kuva vain pienenee sivulla, mutta silti se on samankokoinen kuva!
TGunner:Minä ymmärsin että kuvaa pienemmäksi ja widht ja height atribuutit isommiksi, että kuva venyy.
Värejä vähentämällä kuva pienenee, ainakin ite olen sen huomannut
FooBat kirjoitti:
Yksi tapa on pienentää kuvan oikeaa kokoa ja sitten sivuilla kuvan width ja height määrityksillä venyttää se haluttuun kokoon.
Tämä nyt ei välttämättä ole hyvä idea.
http://www.htmlhelp.com/reference/html40/
lainaus:
Authors can also specify different dimensions for the WIDTH and HEIGHT attributes, in which case browsers should scale the image. Percentages, relative to the horizontal or vertical space available (not relative to the image's natural size) can also be specified, though these are not as widely supported as pixel lengths. Since browsers typically do a poor job of scaling images, authors should avoid using WIDTH and HEIGHT for this purpose as much as possible.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.