Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: QB: Tartteis hiirtä...

Sivun loppuun

Jorgga [14.07.2005 19:08:28]

#

Nyt tartteis sellasen koodin jolla saa hiiren käyttöön qbasic 7.1:sessä (mahdollisimman yksinkertainen) ja mielellään ilman call interdupt tai call absolute käskyjä jos mahdollista ja kaikki muutkin vinkit noiden putkan 11kpl:llän toimintaankin olisivat hyödyksi (miten käynnistää qbasic 7.1 parametrillä /L kun se ei kysy sitä?)

Latska [14.07.2005 19:17:33]

#

Muistaakseni "Properties" tai "Ominaisuudet" -välilehdellä oli parameters (tms.) kohta. Sinne kirjoita tuo.

EDIT: Ja varma en ole.

Gaxx [14.07.2005 21:05:47]

#

Tee .bat tiedosto samaan kansioon kun qbx.exe sijaitsee ja laita sen sisällöksi seuraavaa:

qbx.exe /L

Parametrejä voi laittaa enemmänkin tähän tapaan:

qbx.exe /L /ah /Es

Jorgga [15.07.2005 12:31:47]

#

Gaxx kirjoitti:

Tee .bat tiedosto

juu mutta minkä niminen?

Heikki [15.07.2005 14:41:25]

#

Jorgga kirjoitti:

Juu mutta minkä niminen?

Voit itse päättää nimen kunhan se on samassa hakemistossa qbx.exen kanssa (tai sitten korvaat qbx.exe:n tiedoston absoluuttisella hakemistopolulla tyyliin C:\qb\qbx.exe /L).

Antti Laaksonen [15.07.2005 18:21:00]

#

Hiirtä käytetään keskeytysten kautta, minkä takia CALL ABSOLUTE - tai CALL INTERRUPT -komento on tarpeen. Mutta edellä olevien ohjeiden avulla saat varmaan kirjaston ladattua ongelmitta.

Jorgga [15.07.2005 23:42:17]

#

mä en kyl tajuu mulla se ei vaan onnistu ja en tiiä miks :S aika hankkii uus kone varmaan ja joku ystävällinen sielu (jos jaksaa) vois kirjottaa sen listauksen miten sen bat filun saa muokkaan sitten sen kaikkien omien juttujeni mukaan tai sitten voi mesessä lähettää koko sen filun :D

Antti Laaksonen [15.07.2005 23:57:41]

#

Kokeilepa käynnistää QBasic valitsemalla Start->Run... (kaiketi Käynnistä->Suorita...) ja kirjoittamalla "C:\QB71\QBX.EXE /L" ilman lainausmerkkejä. Vaihda kuitenkin hakemisto siksi, jossa QBasic on omalla koneellasi.

Jorgga [16.07.2005 11:13:09]

#

kiitti nyt toimii kun vaihdoin vähän sen qbasic kansion sijaintii ja voi olla että ne muutkin vinkit olis toiminu jos olisin vaihtanut kansioo (omaa tyhmyyttäni...)

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta