Niin että,kun koitin sillä tota ohjelmoitiputkan oppaasta olevaa c ohjelmaa,joka tulostaisi c ohjelmointi on kivaa tai jotain,niin kun suoritan sen,niin se tekee semmoisen hiten nopeen laatikko vilahuksen eikä tulosta mitään!
Mikä on syynä?
koska se on dos ohjelma ja ne pitäisi ajaa komento kehotteessa... mutta sen vilahtamisen pystyy estämään muutamalla tavalla... itse käytän funktiota system("PAUSE") juuri ennen return0 kohtaa
Milloin täällä kukaan oppii käyttämään hakua?!? Löytyy jo kymmeniä tällaisia. http://pp.kpnet.fi/blaze/codefaq/#justflashes
ohjelmointiputka jumittaa taas? minun viestini on ennen Metabolixin omaa ja silti KESKUSTELUALUE: kohdassa lukee pätkä minun viestiä eikä Metabolixin.
Cc kirjoitti:
ohjelmointiputka jumittaa taas? minun viestini on ennen Metabolixin omaa ja silti KESKUSTELUALUE: kohdassa lukee pätkä minun viestiä eikä Metabolixin.
Noissa lähetysajoissa on ainaki samat ajat:
Cc [15.06.2005 21:55:32]
Metabolix [15.06.2005 21:55:32]
jospa johtuu siitä
Joo tosiaanki ne ohjelmat kannattaa käynnistää komentoriviltä.
Jos sul on vaikka C:\ohjelmat se ohjelma ni mee komentoriviin ja kirjota
cd C:\ohjelmat\ ja sit enter, ja sit kirjotat ohjelman nimen ja enter.
Eikös se riipu ihan Windowsin versiostakin, että sulkeeko se niiden ohjelmien ikkunat sitten, kun suoritus on loppunut? Ja muistaakseni jostain tiedoston asetuksistakin sai tuon automaattisen sulkemisen pois päältä. Voisi tosin tämäkin olla melko hankala tapa, jos pitäisi aina muokata jokaista käännettyä ohjelmaa.
Mulla on Windows XP Pro
Kun ajan siis sen ohjelman Run:ista,niin se laittaa nopeesti jotain ja pois,eli se lopettaa sen melkein heti.
Neuvokaa lisää!
Ja mistä saa ton komentorivi jutun?
aha,löyty
Mutta neuvokaa vielä toi,että miks se sulkeutuu.
Neuvonpa ensin, että kannattaa käyttää tuota muokkaus-toimintoa eikä lähettää neljää viestiä peräkkäin.
Ja se sulkeutuu, koska Windows sulkee sen kuten tuossa jo äsken sanoinkin.
Yksinkertaisesti: Ohjelma on loppu, joten se suljetaan.
Jos laitat ohjelman loppuun esim. system("PAUSE");, niin ohjelma jää vielä näkyviin odottamaan (tämä mainittiin jo tuossa 1. vastausviestissä).
Cc ja acorn kirjoitti:
system("PAUSE")
System pausse toimii vain windowsissa. Itse suosittelen getchar(); funktion käyttöä. Eli ennen returnia tai jossei main ole palauttava niin ennen viimeistä }-merkkiä.
no,ymmärsin nyt
Mutta hunajavohveli.Minä en pysty muokkaamaan,mulla on "Lainaa" sen voi käyttää muttei muokkaa
Kannattaa ehkä kirjautua sisään, niin pääsee muokkaamaan viestejään.
Minä olen kirjautunut sisään,miten muuten kirjoittelen?
Oletko varma? Tähän nääs pystyy kirjoittamaan ilman sisäänkirjautumistakin.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.