Kun yritän laittaa ikkunan liukumaan ruudulle WinApi funktiolla
AnimateWindow frmMain.hwnd, 1000, AW_SLIDE Or AW_VER_NEGATIVE
ikkuna muuttuu mustaksi. Vain kontrollit näkyvät oikein. Ikkunan refreshaaminen animoinnin jälkeen korjaa asian, mutta miten saisi ikkunan käyttäytymään oikein animoinnin aikanakin. Ikkunan AutoRedraw=true
Api ei ole minulle ainakaan ennestään tuttu, mutta kokeile etsiä esimerkkikoodia täältä: http://www.mentalis.org/apilist/apilist.php
Eipä tuo example paljoa auttanut kun noin juuri olin sitä käyttänyt...
Purkkana voisi tietenkin heittää ikkunan pohjalle uuden nappulan / paneelin / jotakin, borderit pois näkyvistä ja kooksi ikkunan koko.
Toinen kikka: jos AutoRedraw aiheuttaa tuon mustumisen, ota se pois päältä animaation ajaksi.
Oletko kokeillut muilla animointilipuilla, muuttaako nekin ikkunan mustaksi? Testaa noilla esimerkin lipuilla...
lainaus:
AW_VER_POSITIVE Or AW_HOR_NEGATIVE Or AW_HIDE
Kokeilin muilla lipuilla ja taas sama. Kokeilin laittaa ikkunan "taustaksi" napin. Nappi ei mustunut, mutta se tietenkin peittää kaikki muut kontrollit ja tietenkin klikattaessa "painuu" mikä ei oikein näytä kivalta. AutoRedraw:illa ei ollut vaikutusta. Pitääkö vain jättää tämä animointi ja tehdä joku purkkaefekti itse liikuttelemalla formia?
EDIT:
Kun piilotan formia lipuilla: AW_SLIDE, AW_VER_POSITIVE, AW_HIDE formi jättää peräänsä mustan "jäljen" joka katoaa kun formi häviää kokonaan näkyvistä.
Kyllähän sen napin saa laitettua taustalle niin, että se ei peitä muita (siis muiden taakse), ja sen saa myös pois käytöstä niin, että sitä ei voi painaa.
Aloin miettimään, että jos virhe on siinä, että yrität feidata ikkunan pois. Planetsourcecode:n esimerkissä formi tuodaan esiin, jolloin animoinnit toimii ongelmitta (jos ei huomioida sitä, että animoitavan formin Load:ssa ja Unloadissa ajetaan animointiin liittyvää koodia...).
Joo kyllä sen saa sinne taustalle ainakin osittain (label:it jäävät sen alle kuitenkin) mutta kun ohjelmaa ajaa niin se pomppaakin päälimmäiseksi.
EDIT: Eikun ZOrderillahan sen saakin taustalle... Toimii, mutta jättää sen "rannun" peräänsä kun liukuu alaspäin.
tupla EDIT: Kun klikkaa jotain muuta nappia formilla niin se nappi siellä taustalla pomppaa päälimmäiseksi. Kokeilin timerillä laittaa sitä kokoajan Zorder 0 mutta ei auttanut. Taidanpa jättää tämän animoinnin ja liikuttaa formia itse.
EDIT: Oho nyt toimii kun muuttelin formia vähän. Otin taustakuvan pois ja muutin formin reunattomasta reunalliseksi. Laitoin myös AW_ACTIVATE lipun. en sitten tiedä vaikuttaako se.
EDIT: eiku ei toimikkaan. Olin vain täyttänyt koko formin niin että siinä ei ollut tyhjää. Mustuu edelleen ne tyhjät kohdat nyt kun muuttelin taas.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.