Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB6: Uusi irkkiohjelma

Sivun loppuun

Merri [13.06.2005 23:29:33]

#

Eli minulla on kehitteillä uusi irkkiohjelma, kantaen tällä hetkellä nimeä Goldpanda. Tarkoituksena olisi tehdä ohjelma, joka tekee hyvin ne asiat joissa mIRC on huono (monikielisyystuki, monipalvelinkäyttö, graafinen käyttöliittymäpuoli...). Julkaisin eilen ensimmäisen kehitysnäyteversion ja (jo vanhentunut) lähdekoodikin on saatavilla.

http://goldpanda.merri.net/development/

Planet Source Code

Lähinnä siis häiritsen siinä toivossa, että kiinnostusta löytyy. Lisenssi tulee olemaan joko Open Sourcea tai hyvin lähellä sitä, en ole ehtinyt tarkasti tutustua avoimen lähdekoodin eri lisensseihin. Joka tapauksessa ohjelma on ilmainen ja lähdekoodi on muokattavissa (toistaiseksi sillä ehdolla, että muokkaukset lähetetään minulle, jotta voin harkita niiden käyttöä lopullisessa ohjelmassa).

Ainakin seuraavat asiat ovat vielä avoimia, eli joihin en ole ehtinyt paljoa keskittyä: DCC, SSL, mahdollinen skriptaustuki (en sitä itse ainakaan koodaisi, koska en tarvitse skriptausta irkissä, ts. en sitä itse tee), irkkitekstilaatikko (yksinkertainen versio on toki jo olemassa, mutta siinä ei pahemmin mIRC-värejä näytellä) ja muitakin asioita. Visio on kyllä vahva ja inspiraatiota on tullut mm. Firefoxista ja Thunderbirdistä.

Ja jep, ensimmäinen viesti täällä kun tänne ohjattiin. En ole pahemmin suomalaisissa ohjelmointiympyröissä pyörinyt vaikka basicia olen jo suunnilleen viisitoista vuotta käyttänyt.

Jakezu91 [13.06.2005 23:49:53]

#

Aika hieno, vielä ei tosin tästä ole hyötyä, koska millään kanavalla ei ole vielä ketään..=)

Merri [13.06.2005 23:53:53]

#

Mitä tarkoitat? Irkkaan tuota käyttäen ihan tälläkin hetkellä :)

Heikki [14.06.2005 06:42:45]

#

Jakezu91 kirjoitti:

Aika hieno, vielä ei tosin tästä ole hyötyä, koska millään kanavalla ei ole vielä ketään..=)

Tuohan riippuu vain siitä, mille palvelimelle on yhdistänyt. Se EI riipu siitä, mitä asiakasohjelmaa käyttää.

Merri [14.06.2005 08:01:28]

#

Oletuspalvelimena on tosiaan irc.theonering.net, jolla on vain pari vähän isompaa kanavaa. En oikein voinut IRCnet-palvelintakaan laittaa kun a) IRCnet ei tykkää tuosta ohjelmasta jostain vielä tuntemattomasta syystä ja b) IRCnetillä on n^10 palvelinta, joista kaikki eivät toimi. Toinen palvelin jolla on ongelmia on QuakeNet. Kaikille muille palvelimille olen ohjelmalla päässyt. Vanhempi ohjelmani yhdistää noihin molempiin, joten täytyy setviä että mikä mättää. Low level -ongelmat on aina yhtä ihania :D

nomic [15.06.2005 16:38:34]

#

mitä ohjelmasi herjaa, kun ei päästä ircnetiin?
mulla toimii loistavasti oma clientti. quakenet tuotti ongelmia kun siellä jotkut asiat toimivat vähän eritavoin.

tesmu [15.06.2005 18:15:44]

#

Mää kyllä pääsen quakenettiin ihan hyvin tuolla ohjelmalla

Latska [15.06.2005 18:23:37]

#

Saanko esittää kysymyksen tästä ohjelmasta? Onko tästä olemassa linux-versiota?

Deewiant [15.06.2005 18:37:39]

#

Latska kirjoitti:

Saanko esittää kysymyksen tästä ohjelmasta? Onko tästä olemassa linux-versiota?

Eiköhän se sanota aika selvästi.

Latska [15.06.2005 18:45:09]

#

Ai niin. Miksi se muuten olis tällä alueella. :)

meika [18.06.2005 11:56:18]

#

IRCnettiin ei päästä varmaan sen takia että siellä on käytössä IDENTD-palvelu. Olen itse tehnyt IRC Botin (C#), ja törmäsin tuohon samaan ongelmaan.

Merri [20.06.2005 05:57:38]

#

Voi ehkä johtua siitä; ongelmana vain, että KontuIRC (joka on vanhempi käytössä oleva irkkiohjelmani) pääsee IRCnetiin eikä siinä ole identdiä. Toisaalta vika voi olla siinä, ei siitä tiedä tahtooko IRCnet jostain syystä Goldpandan kohdalla identdin. Katsoo jos jaksaa koodata identdin, ollut koodailu paussilla viikonlopun kuluttua Goldpandan sijasta FreeBasiciin tutustumiseen ja VB6wikin kirjoittamiseen.

Lumi-ukkeli [20.06.2005 14:37:49]

#

kannattaa laittaa XP-ulkoasu tuolle ohjelmalle.
Se onnistui manifestillä jonka laittamisesta löytyy ohjeet http://www.allapi.net

sooda [20.06.2005 14:45:55]

#

Milläs tavalla ircnet ei tykkää tosta?

Merri [20.06.2005 15:23:07]

#

Eipä erillinen manifesti kiinnosta.

IRCnet ei vain päästä sisään, eli sieltä tulee jokin tarkistusviesti (020) kun yhteys on muodostettu. Sitten aikaa vain kuluu ja lopulta tulee kait timeoutti. En ainakaan vielä ole kertaakaan sisään päässyt.

sooda [20.06.2005 15:32:40]

#

Kai lähetät serverille heti yhteyden muodostamisen jälkeen kunnolliset NICK- ja USER-käskyt?

Merri [20.06.2005 16:44:29]

#

Identtiset mIRCin kanssa ja identtinen entisen ohjelman kanssa. Ainoa ero se, että vanha ohjelma käyttää Winsock OCX:ää ja Goldpanda käyttää aavistuksen kustomoitua cSocketMasteria, jonka löytää PSC:stä.

Ja eihän tuolla pääsisi melkein minnekään jos USER ja NICK eivät olisi kunnollisia :)

ZcMander [24.06.2005 22:12:14]

#

no toi 020 ei taija olla identti, ainakin mulla se on viesti: Please wait while we scan you for security.

Merri [27.06.2005 20:51:48]

#

Niinhän se sanoo, mutta eri asia sitten se mitä se tarkoittaa; voi ihan yhtä hyvin tarkoittaa muun muassa identdin tarkistamista.

En ole ehtinyt kehittää ohjelmaa nyt viikkoon: ensin alkoi työt kunnolla ja sitten Juhannus, nyt sitten päänsärky (toim. huom. en juonut kuin kolmasosapullon jotain 5.5%:sta)

Niko [27.06.2005 22:57:29]

#

toi tarkoittaa että se tarkistaa onko avoimia proxyjä sun muita ainakin...

Tekijä [28.06.2005 01:10:16]

#

Vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta ja tukemisen arvoiselta projektilta. Täytyy ruveta seuraamaan kehitystä.

Vaikuttaa siltä, että osalla kommentoineista (esimerkiksi minulla) QuakeNet-serveri toimii täysin normaalisti. Itselläni myös IRCnet toimii vaivatta (serverilllä irc.kolumbus.fi). Oletko kenties korjaillut ohjelmaa vai johtuuko se jostain muusta?

Merri [28.06.2005 15:35:52]

#

En ole korjannut ongelmaa tai tehnyt uutta korjattua versiota, eli ilmeisesti toimivuus riippuu käytetystä palvelimesta ja omasta palveluntarjoajasta ja siitä, että onko ollut kiltti.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta