Mikä olisi hyvä ilmainen PHP kääntäjä?
(Älkää vaan sanoko että Dev-PHP... :D Yritin sillä, eikä todellakaan tuntunut parhaalta mahdolliselta :) )
PHP:tä ei käännetä, se on skriptikieli. Jos editoria tarkoitat, niin siihen tarkoitukseen Crimson Editor (taas se sota alkaa).
Sitten Apache ja PHP asennetaan myös, jotta voit testata skriptejä omalla koneella.
Editoria tarkoitin. PHP on asennettuna, mutta kelpaisiko palvelinohjelmaksi Abyss? Asensin sen pari viikkoa sitten.
Basic 6.0 kysyä kirjoitti:
mutta kelpaisiko palvelinohjelmaksi Abyss?
Kyllä se ihan hyvin käy. :)
Kiitti! Nyt vain asentelemaan...
Offtopic:
Mielenkiinnosta haluasin tietää, miksi asentaa Abyss? Osaako se käsitellä .htaccess-tiedostoja, jotka nyt ovat ainakin omissa sovelluksissa aika oleellisessa osassa?
Osaa. Abyssiin on muutenkin helppo asentaa kaikki tuet sun muut.
Otsikon kysymykseen sanottakoon että itse olen käännellyt PHP-skriptit tarvittaessa PriadoBlenderillä:
http://www.priadoblender.com
tuomas kirjoitti:
Osaa. Abyssiin on muutenkin helppo asentaa kaikki tuet sun muut.
Ihmettelen tosissani jos osaa, mutta vasten parempaa tietoa en voi vastaankaan väittää. .htaccess-tiedostothan ovat juuri apachen määrityksiä, eikö? Vai onko esimerkiksi mod_rewrite joku webbiservereiden käyttämä standardi?
Edit: Pieni googletus ja vilkaisu Abyssin dokumentaatioon tukee näkemystäni.
Kyllä mä vaan muistelisin et se ois niitä osannu käytellä :P Tai ainakin jokin samantapainen järjestelmä tms.
No, ei ole ollut pitkään aikaan tuokaan omalle koneelle asennettuna, joten on myös mahdollista, että muistan väärin.
PHP/HTML/XHTML/CSS/muut kääntäjäkseni olen valinnut EditPadLiten...... okei, css:ään käytän TopStyleLiteä. Ja kaiken muun pahan lisäksi olen vielä noobie.
Ei noita (paitsi php:n voi) käännetä, ne tulkataan. Ja kyse oli editorista nyt sinulla.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.