Haluaisin tehdä sellaisen sivun, jossa näkyisi vaikka tietyltä IRCNet kanavalta 20 viimeisintä viestiä. Voisitteko väsätä minulle tällaisen PHP koodin, olen aloittelija. Vastausmahdollisuutta koodiin en tarvitse.
Valmiin koodin pyyntö, hmm.. Paljonko maksat?
Mutta toteutus periaatteesta: tämä on helpointa toteuttaa niin, että irkissä istuu joku erillinen botti tms, joka logittaa tiedostoon. Sitten PHP:lla luetaan tiedostosta 20 viimeistä riviä ja ulostellaan.
jaa... no sitten taitaa mennä turhan hankalaksi. Ei sitten, mutta kiitos.
Vaikeaa? Vaikka Mircin pistät pyörimään kotiserveriin ja laitat sen logittamaan, sen jälkeen ei montaa riviä PHP:tä tarvitakaan. Itse tein viime vuonna juurikin vastaavan ja loistavasti toimi, tosin puolen vuoden logit vie melkoisesti tilaa :)
JTS kirjoitti:
Itse tein viime vuonna juurikin vastaavan ja loistavasti toimi, tosin puolen vuoden logit vie melkoisesti tilaa :)
Offtopikkina sen verran, että mIRC:ssä pystyy laittamaan logitiedostoihin autotrimmin päälle (Options -> IRC -> Logging -> Trim log files to: -kohtaan maksimikoko logitiedostoille).
JTS kirjoitti:
Vaikeaa? Vaikka Mircin pistät pyörimään kotiserveriin ja laitat sen logittamaan, sen jälkeen ei montaa riviä PHP:tä tarvitakaan. Itse tein viime vuonna juurikin vastaavan ja loistavasti toimi, tosin puolen vuoden logit vie melkoisesti tilaa :)
No eihän täsä tosiaan liene muuta ongelmaa, kuin esimerkiksi se, että kaikilla ei kotiserveriä tai muuta ole käytössään.
Niin ja eihän se mIRC ilmainen suinkaan ole, 30d ja -> $30 lisenssi?
arcatan kirjoitti:
JTS kirjoitti:
No eihän täsä tosiaan liene muuta ongelmaa, kuin esimerkiksi se, että kaikilla ei kotiserveriä tai muuta ole käytössään.
no sitten kannattaa ajella sitä vaikka shellissä... (vaik irssiä)
tsuriga kirjoitti:
Niin ja eihän se mIRC ilmainen suinkaan ole, 30d ja -> $30 lisenssi?
josta tosin ei käytännössä tarvitse välittää kun se pelittää sen kuukauden jälkeenkin ihan hyvin.
Ja onhan noita muitakin clinettejä. Itse olen havainnut HydraIrc-nimisen kehittyvän varsin mukavaan suuntaan.
-> HydraIRC <- Client for people who like to annoy others with advertisements!
Kodomo: Pelittää pelittää, mutta tämä on taas näitä omantunnon kysymyksiä.
Niinno.. jos välttämättää haluu siitä maksaa, niin en mä ainakaa mee estää..
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.