Minä tein semmoisen chatin,mutta se vain herjauttaa tämmöstä:Compile Error:Method or data member not found
Ja sitten se värjää tämän localhostname kohan!
Koodi on tämmönen
Private Sub Form_Load() 'osote meijjän osotteeks osoote.Text = WS(0).LocalHostName End Sub
Niin mikä on vikana?
Kai sulla on Microsoft Winsock control formilla ja sen index-arvona 0? Kyllä ton pitäs kai muuten toimia. Ei oo tullu vähään aikaan väännettyä VB:llä, että ei muistu ihan heti mieleen mitään muuta.
Edit: Jeps, sulta puuttuu winsock kontrolli.
Eli Ctrl+T ja sitten valitset Microsoft winsock control 6.0:n Sitten vaan lykkäät sellasen formille, nimeks WS ja indexiks 0.
Joo,on mulla se Winstokki
Ja muuten kun mä yritän ettiä tota localia niin ei koodilistalta löydy.Ja mulla on muuten VIsual Basic 6 Professional Edition
onko sen winsockin nimi määritelty ws:ksi ja onko sen index-arvo 0 ?
On se määritelty WS:ksi ja index arvo on:0
Neuvokaa vaan lisää...
Miksikäs sen indexin arvo pitäis olla 0 :D?
Oletko nyt ihan varma, että sulla on nimenomaan winsock controlli? En haluaisi aliarvioida taitojasi, mutta vähän epäilyttää sillä ainoa kaino, jolla sain toistumaan tuon virheilmoituksesi oli se, että laitoin vaikkapa nyt tekstilaatikon formille ja nimeksi WS sekä indexiksi 0. Sillä nimellä ja indexillä ei ole niin väliä kunhan muutat ne koodiin samalla tavalla.
Edit. Tuo virheilmoitus on suomeksi, että metodia tai tietojäsentä ei löydy. Viittaa siis vahvasti siihen, että sulla on väärä controlli.
Nitros kirjoitti:
Miksikäs sen indexin arvo pitäis olla 0 :D?
Koska koodissa kutsut WS-nimisen kontrollitaulukon nollaindeksissä olevan kontrollin palveluita (WS(0).LocalHostName).
Jos siinä ei ole mitään indeksiä, niin ota se (0) pois.
Gaxx:ille ja keikille muilekkin sanon että kyllä minulla on se Winsock Control 6.0
No,sanokaas nyt mitä on väärin??
Taitaa olla parasta, että laitat koko projectin(kaikki tiedostot vaikkapa .zip pakettina) nettiin ladattavaksi niin voidaan sitten katsoa ja sanoa, mikä oikein on vialla.
... Tai jollekkin sähköpostissa. Aika moni täällä kummiskin hallitsee winsockin käytön jotenkuten, ainaskin niin, että xätin osaa tehdä. Eli jollekkin postissa menemään.
pistäkää mieluummin johonkin pastebiniin. esim tänne: http://tumpi.ath.cx/tbasco/
ei kun soodan pastebiniin :)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.