Eli, miten saan tiedettyä montako riviä on tietyssä tekstitiedostossa? (Tekstitiedosto on siis ihan tavallinen .txt-files)
Lue tiedosto kokonaan ja laske rivinvaihtoja tarkoittavat merkkiyhdistelmät. ASCII-muotoinen lukeminen kannattanee parhaiten, koska sitten voit LINE INPUT -komennolla lukea rivi kerrallaan, kunnes saavutetaan tiedoston loppu.
Öö...et millään jaksaisi vääntää mulle koodia?
Ja tarkoitin nyt kyllä vb:tä enkä qbasiccia.
(Tai mielestäni ainakin tuo line input-komento kuulostaa ihan qbasicilta, en ole varma...)
Kuinkahan monta kertaa tätäkin lienee kysytty? No vastataan sitten taas (vaikka haulla olis löytynyt).
Open "blaa.txt" For Input As #1 Do Input #1, luerivi rivi = rivi + 1 Loop Until EOF(1)
EDIT: mutta en ole varma oisiko sitten haulla löytynyt
Jaa, tuo ei kyllä toimi, rndprogy. Onko tuo jotain qbasiccia?
Nyt tuossa on toimiva koodi.
Dim rivi As String Dim rivei As Integer rivei = 0 Open "teksti.txt" For Input As #1 Do Until EOF(1) Line Input #1, rivi rivei = rivei + 1 Loop MsgBox("Tiedostossa on "& rivei & " riviä.") Close #1
Edit: Hidas minä..
Edit2: Kooditagit.
Edit3: Osaan taas..
miiro kirjoitti:
Öö...et millään jaksaisi vääntää mulle koodia?
Ja tarkoitin nyt kyllä vb:tä enkä qbasiccia.
(Tai mielestäni ainakin tuo line input-komento kuulostaa ihan qbasicilta, en ole varma...)
Line Input löytyy myös VB:stä. Erona pelkään Inputiin on siis se, että se lukee koko rivin, eikä pysähdy erotinmerkkeihin, kuten pilkkuihin ja välilyönteihin.
Edit: Kuulosti ehkä QB:ltä kun kirjoitin sen isolla. ;)
Joo kiitti
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.