Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Hävinneet putkalaiset?

Sivun loppuun

Lammas [05.05.2005 21:01:25]

#

Tuli tässä mieleen tällainen aihe, että ketä putkalaisia täältä on vuosien varrella hävinnyt? Tarkoitan nyt sellaisia, jotka eivät ole aikoihin kirjoittaneet mitään foorumille yms. Mahdollisesti niitä 2002-2003 tyyppejä. 2004-2005 rekisteröityneet lasken uusiksi jäseniksi.

Joistakin tyypeistä olen kuullut, kuten Blaze, Gwaur yms. jotka ovat olleet täällä jo pidempään. Tietysti Laaksonen ja kumppanit ovat myös olleet kauan.

Ketkä ovat juuri sinulle jääneet parhaiten mieleen ja keitä jopa kaipaat?

edit: tarkoitan siis foorumilta kadonneita - en niitä jotka mahdollisesti vielä irkkaavat tms.

Latska [05.05.2005 21:14:27]

#

No ZeBeä on periaatteessa jäänyt ikävä. Hän toki tekee comebackin aina puolen vuoden-vuoden välein. Se on hauskaa.

arcatan [05.05.2005 21:15:35]

#

Mä olen vissiin aika pitkälti täältä hävinnyt :(

Gwaur [05.05.2005 21:16:33]

#

Ensimmäisenä tuli mieleen ZeBe. :) Myöskin jouku/saarioinen -yhdistelmää olen pitkän aikaa muistellut, sekä tietenkin myös Tatu Peltolaa.

Puhveli [05.05.2005 21:16:56]

#

ZeBehän irkkaa kyllä ankarasti, tosin vaan #sorsalammessa btw. Mutta eiköhän kaikkien vakiokalustoon kuuluvien statuskäyrät muistuta enemmän tai vähemmän siniaaltoa...

tuomas [05.05.2005 21:19:58]

#

Zebe. Se taiskin hiljattain käydä irkkailmessa myös #ohjelmointiputka kanavalla. Itselläki on tainnut alkaa viestit aika lailla vähemään, ainakin kun tuota profiilisivun käyrää katsoo.

Lammas [05.05.2005 21:39:24]

#

Ihmeellinen ikävä ZeBeä kaikilla. Tosin aika moni vastaajista on tätä "uutta" kaartia, jotka eivät edes tunne AITOJA putkalaisia. :)

Puhveli [05.05.2005 21:45:17]

#

Lammas kirjoitti:

aika moni vastaajista on tätä "uutta" kaartia, jotka eivät edes tunne AITOJA putkalaisia. :)

Siellähän ne vanhat putkalaiset yhä on jossain vanhemmissa topiceissa. Voi niiden poissaolot siitäkin huomata.

Lammas [05.05.2005 21:48:21]

#

Puhveli kirjoitti:

Siellähän ne vanhat putkalaiset yhä on jossain vanhemmissa topiceissa. Voi niiden poissaolot siitäkin huomata.

Tarkoitin vain, että hankala näiden uusien putkalaisten on tietää jotain tyypeistä, jotka eivät ole pariin vuoteen kirjoittaneet mitään.

mikko [05.05.2005 22:43:22]

#

Yllättävän usein tulee näitäkin foorumeita vielä silmäiltyä vaikka kirjoittaminen onkin jäänyt. Osasyynä varmaan sekin, että ohjelmointi ei enää kiinnosta samalla tavalla kuin esimerkiksi kolme vuotta sitten. Ja sinikäyrä ei ihan taida toteutua :)

mikeful [05.05.2005 22:55:50]

#

Pitäisi varmaan käydä täällä vähän useaamin... Tosin olen unohtanut QBasicilla koodailun, joka piti minut täällä ja olen alkanut käyttää enemmän CoolBasicia.

arcatan [06.05.2005 09:29:49]

#

Lammas kirjoitti:

Ihmeellinen ikävä ZeBeä kaikilla. Tosin aika moni vastaajista on tätä "uutta" kaartia, jotka eivät edes tunne AITOJA putkalaisia. :)

Minä olen aidoista putkiksista AIDOIN! Kaikkien kuuluu tuntea ainakin minut! Syy tähän viestiin on se, että haluan kertoa, miksi en enää juuri selaile näitä foorumeita. Syynä olette te kaikki. Ohjelmointiongelmanne ovat vaihtoehtoisesti liian tylsiä, jotta jaksaisin auttaa teitä tai liian vaikeita, jotta kukaan osaisi auttaa teitä. Lisäksi yleensä joku on jo kerrennyt vastaaman ennen minua. Ja tulikin jo mainittua se toinen tärkeä syy. Jos minulla on ohjelmointiongelma, googletan ja luen manuaalia. Jos en saanut ongelmaa ratkaistuksi, yleensä se on niin vaikea, että ette osaa auttaa.

Tämä taitaa muuten olla ihan yleinen "ongelma", Kuhassakin joku muistaakseni valitteli tässä jonkin aikaa sitten samaa.

(edit: ai niin, nyt kun päätin tämän todeta, niin sanottakoon samalla, että monet teistä ilmeisesti ovat aivan tampioita. Toistan: aivan tampioita. Miksi? Siksi, että niin monet kysyvät asioita, jotka jokaisen kohtuullisilla älynlahjoilla varustetun pitäisi pystyä ymmärtämään. Esimerkkinä tästä rogueliken törmäystunnistus seinien kanssa yksinkertaisimmillaan. Ongelmat ovat välillä sitä luokkaa, että teinä jättäisin ohjelmoinnin kokonaan ja keskittyisin johonkin muuhun, missä tarvitaan erilaista lahjakkuutta - tuskinpa te kaikki aivan lahjattomia voitte olla. (ken tästä loukkaantuu, on vielä 13,37 kertaa enemmän tampio))

Janezki [06.05.2005 11:59:31]

#

No empä ole itsekään hirveästi enää kirjoitellut, mutta kukapa minua kaipaisi? :)

Harrastelija [06.05.2005 14:01:44]

#

No syynä varmaan osittain että joko ovat löytäneet paremman ohjelmointisivuston (en todellakaan tarkoita että tämä on huono!) tai sitten luopuneet koko ohjelmoinnista iän myötä...?

sqwiik [06.05.2005 14:08:09]

#

Viestinkirjoitustiheyteni laskee yleensä keväisin roimasti, kun kurssien lopputentit koittavat... Kyllä täällä silti porskutetaan. Mukana jo vuodesta 2002 (eri tunnuksella, tosin).

Heikki [06.05.2005 14:41:01]

#

Kun rupesin miettimään ensimmäisenä tuli mieleen HtH jota ei ole paljon keskusteluissa viimeaikoina näkynyt (profiilin mukaan -03 näkynyt viimeksi). En sitten muista kuinka aktiivinen hän oli, mutta muistan pelanneeni röökimatoa (eikös se ollut HtH:n ja jonkun muun projekti?) ja irkkailleeni hänen kanssaan joskus.

Olisihan niitä varmaan muitakin jos miettisi.

Mutta niin pitkällä ei olla että ketään olisin jäänyt kaipaamaan :)

En tiedä sitten poistumisen syistä, mutta ainakin omalta osaltani Ohjelmointiputkan tietokannasta löytyy melko kattavasti ohjelmointihistoriaani QB:n alkeiskysymyksistä jonkintasoisiin C++-hommeleihin. Eli enpä itse viitsi jättää sivustoa joka on opettanut minulle ohjelmoinnin perusteet (toki muuaaltakin on täytynyt opiskella) ja jota olen käyttänyt koko ohjelmointihistoriani.


Ps. Onkos tuo kovinkin uusi ominaisuus että profiilissa näkyy ensimmäisen viestin päivämäärä? En ole ennen huomannut.

hunajavohveli [06.05.2005 14:46:31]

#

Statistiikkojakin lukemalla huomaa, että ennen aktiivista porukkaa todella on kadonnut. Itsekin tulin tänne tosin vasta 2003 syyskuulla, joten en kuulu ihan ensimmäisiin putkalaisiin. Koodivinkeistä mieleen on jäänyt kuitenkin mm. sellainen nimi kuin snakari. Mikähän mahtaa hänen tilanteessa olla?

Heikki kirjoitti:

Ps. Onkos tuo kovinkin uusi ominaisuus että profiilissa näkyy ensimmäisen viestin päivämäärä? En ole ennen huomannut.

Jos muistat vielä sellaista aihetta kuin "Suuri joukko ehdotuksia", jonka perustin jo aika kauan sitten, niin siinä ehdotin tuota, ja se lisättiin.

Heikki [06.05.2005 15:08:14]

#

Yllätyinpäs tuosta snakarin tilasta, kun tarkistin statistiikat edellistä viestiäni varten, tarkistin tietysti samalla oman sijoitukseni viestimäärissä :) Siinähän snakari oli aivan kannassani kiinni, mutta viestisi lukemisen jälkeen katsoin hänen profiiliaan, eipä ole näemmä paljoa näkynyt. Tuttu nimi kyllä on, voisin hänet lisätä omaan listaani 'hävinneistä'.

Muistan toki aiheen "Suuri joukko ehdotuksia", ja muistan myös kun liittymispäivä haluttiin näkyviin, mutta olin tähän asti luullut että Antti ei ole sitä syystä tai toisesta toteuttanut.

Blaze [06.05.2005 15:29:35]

#

Heikki kirjoitti:

ja muistan myös kun liittymispäivä haluttiin näkyviin, mutta olin tähän asti luullut että Antti ei ole sitä syystä tai toisesta toteuttanut.

Jooh, liittymispäivää ei ole toteutettu ihan siitä syystä, että sitä ei ole tallennettu tietokantaan.
Nykyisin profiilissa näkyvä päivämäärä on siis ensimmäisen viestin lähettämisen, mikä saattaa poiketa varsinaisesta liittymisestä.

Minä [06.05.2005 21:50:52]

#

Happonen tais olla aika hauska setä. Vai pätkiikö mulla muisti?

ZcMander [07.05.2005 10:15:34]

#

No minä ainkaan en ole ollut pitkään aikaan "äänessä", koska ei ole yksinkertasesti tarvinnu. Zebeä on tosiaan tullu ikävä, tosin kyllä se joskus tulee takasin, samoin saarioinen.

hunajavohveli [07.05.2005 10:41:46]

#

Ensimmäisen viestini taisin muuten kirjoittaa saarioisen aiheeseen. :) Sen koommin en tosin ole häntä nähnyt enkä kyllä hänestä paljon tiennytkään.

TeeVee [08.05.2005 15:28:49]

#

HtH on sellainen, jonka koodivinkkejä kaipaisin. Hänen vinkeissään on aina laatua ja ripaus jää koodivinkin lukijalle itselleen tulkittavaksi.

Itse olen nähnyt ensimmäisen putkan ja seurannut siitä asti sivusta tätä juttua, en oikein ole aina jaksanut kirjoittaa tänne mitään, ei ole ollut oikein mitään sanottavaa.

Antti Laaksonen [09.05.2005 17:28:11]

#

Kävijäkunnan muuttuminen on ihan luonnollinen asia. Mutta monet nykyään aktiiviset keskustelijat ovat olleet mukana jo hyvän aikaa. Tällaiset kävijät ovat sivuston tukiranka. Yksistään muutamien pitkäaikaisten keskustelijoiden nimi takaa, että viesti on hyvää luettavaa.

LeX69 [12.05.2005 10:19:12]

#

fawkz ainakin, se oli niin pro :(

efteri [12.05.2005 15:44:24]

#

LeX69 kirjoitti:

fawkz ainakin, se oli niin pro :(

Eihän ole näkeehän sen jo profiilistakin katoso vaikka

Profiili kirjoitti:

Viimeksi sisällä: 09.05.2005 12:57


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta