Heittelenpä tässä taas vaan ideana, että foorumille olisi todella positiivinen lisäys Viime käyntisi jälkeen kohta, jonka kautta heti näkisi viime käynnin jälkeen tulleet viestit.
Kun en foorumin rakennetta tiedä, niin en osaa sanoa olisiko sellainen hankala toteuttaa, mutta kunhan heitin asian ilmaan(toivottavasti nyt ei ole niin että ominaisuus on, enkä vain ole sitä huomannut)..
Itse Mureakuhan systeemiin tottuneena olen myös havainnut Putkan systeemin hieman hankalaksi. Itse kun käyn sivuilla usein monelta eri koneelta yhden päivän aikana, ja tällöin pitää aina muistella että mitä ketjuja sitä onkaan tullut jo tänään luettua. Mureakuhan koodihan on suhteellisen vapaata riistaa (mikäli oman systeemin rakentaminen ei innosta), joten mikäli muutosoperaatio ei ole hirveän suuri, olisi moinen parannus tosi hyvä juttu :)
Olisihan se kiva, kun tulee ties missä käytyä Putkassa, mutta jos se on liian hankala toteuttaa, niin ei sitten.
Ei se muistelu niin suuri urakka ole. Itse muistan lukemani ketjun niin että muistelen mikä ketju oli ylinnä silloin kun luin jotain aluetta ja sen viestimäärän. Tosin, tietenkään kaikilla ei voi olla hyvää lähimuistia, mutta sitten optimoidaan sen käyttöä :-D
-Grey-
Juu, kyllähän minäkin ne ketjut muistan kun hetken mietin, mutta Kuhan systeemi helpottaa kyllä elämää mielettömän paljon.
Uudet viestit tunnistaa linkin väristä, mutta useammalla koneella tämä ei tosiaan toimi. Minä en ole moista toimintoa edes osannut kaivata, mutta siitä olisi ilmeisesti hyötyä. Toteutuksessa on hankaluutena lähinnä se, että jokaista kävijää kohti pitäisi tallentaa tieto kaikkien aiheiden tilasta. Pelkkä viime käyntikerran jälkeen tulleiden viestien näyttö ei nimittäin vielä kerro paljon.
Antti Laaksonen kirjoitti:
Toteutuksessa on hankaluutena lähinnä se, että jokaista kävijää kohti pitäisi tallentaa tieto kaikkien aiheiden tilasta. Pelkkä viime käyntikerran jälkeen tulleiden viestien näyttö ei nimittäin vielä kerro paljon.
Eikö tuon voisi tehdä vain siten, että tekee mahdollisuuden listata tietyn ajanhetken jälkeen lähetetyt viestit? Tällöin tosin käyttäjän kontille jää muistaa milloin hän viimeksi oli sisässä.
Kuten Antti juuri sanoi, pelkkä lähetysaika ei vielä kerro kaikkea. Jokaista uutta aihetta ei aina tule kahlattua läpi ensimmäisellä käynnillä. Tietyn ajan jälkeen lähetetyt viestit saa näkyviin keskustelun haulla.
En ole itse perehtynyt kuhan systeemiin sen tarkemmin, mutta tästä threadista löytyy perusidea siitä miten homma on siellä toteutettu. Kannatukset täältäkin systeemin toteuttamiselle.
Tietysti voisi olla samalla tavalla kuin bbs foorumeissa että tieto tulee mailiin jos on tullut vastauksia omiin kysymyksiin
Edit:
Heh enpä oo ennen huomannut että profiili asetuksista saa sillätavalla =D vasta äsken ekan kerran niitä säädin
tesmu kirjoitti:
Heh enpä oo ennen huomannut että profiili asetuksista saa sillätavalla =D vasta äsken ekan kerran niitä säädin
Profiilin asetuksista saa säädettyä käsittääkseni sitä, että pistetäänkö ilmoitusta sähköpostiin, kun omiin oppaisiin/koodivinkkeihin on tullut uusia kommentteja.
tesmu kirjoitti:
Säädä sitten vielä ikäsi kohdalleen ;D
Harrastelija kirjoitti:
tesmu kirjoitti:
Säädä sitten vielä ikäsi kohdalleen ;D
juu katos vaan olin 2004 vuotta vai mitä olinkaan ^^ perkele ku näppiksen 7 ja sift näppäin välillä temppuilee :F ^^
tesmu kirjoitti:
juu katos vaan olin 2004 vuotta vai mitä olinkaan ^^ perkele ku näppiksen 7 ja sift näppäin välillä temppuilee :F ^^
Olet kyllä vieläkin.. :P
Ikä asetetaan ilman pisteitä ;)
Antti Laaksonen kirjoitti:
Toteutuksessa on hankaluutena lähinnä se, että jokaista kävijää kohti pitäisi tallentaa tieto kaikkien aiheiden tilasta. Pelkkä viime käyntikerran jälkeen tulleiden viestien näyttö ei nimittäin vielä kerro paljon.
Minusta taas olisi helpompaa tallentaa jokaista aihetta kohti lista sen lukeneista kävijöistä.
tkarkkainen kirjoitti:
Minusta taas olisi helpompaa tallentaa jokaista aihetta kohti lista sen lukeneista kävijöistä.
Voit laskeskella huviksesi tietokannan kokoa vaikkapa kahden vuoden päästä jos tuohon lähdetään... :) Kuhassa tuo on tosiaan toteutettu fiksusti ja ajv:n linkistä löytyy tuo selventävä threadikin.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.