Elikkä tarkotus olis että tehtäis QB ohjelma joka asenttaa esim jostakin zipistä ottaa kaikkelaista dataa ja tekee omat kansiot ym.. Liian vaikeaa? No kyllä te kuiteskin ymmärsitte
Jos itse tekisin tuollaisen asennusohjelman laittaisin mukaan PKUNZIP-ohjelman, joka hoitaa zip-tiedoston purkamisen - QBasicilla ZIP-funktioita ei ole kovin järkevää alkaa tekemään. Muun osan asennusohjelmaa sillä kyllä voi tehdä.
mites asennus onnistuis muuten? qbllä siis
Ensinnäkin kannattaisi varmaan etsiä tietoa tuosta zip-tiedoston pakkauksesta. Yksi hyvä osoite ainakin on http://www.wotsit.org , en kylläkään katsonut, löytyykö tuolta zippiä, mutta eiköhän.
lainaus:
...pakkauksesta...
Ääh! Eikun rakenteesta piti tietenkin sanomani...
No eihän siinä asennuksessa paljon muuta tehdä kuin puretaan paketit oikeisiin hakemistoihin. Jos nyt kaikista helpoimmalla haluaa päästää niin tekee vaikka jollain ohjelmalla (WinRAR) itsestään purkautuvan EXE-tiedoston. Yleisesti ottaen noista QB-asennusohjelmista ei ole oikein mitään hyötyä. Toisaalta tuli tässä juuri mieleen että tietysti se asennusohjelma voisi vaikkapa generoida jonkun taulukon tai jotain ohjelmankäyttöä varten, jos generoiminen olisi hidasta puuhaa.
Olen itsekin tuollaista asennusohjelmaa miettinyt. Täytyypä yrittää keksiä joku systeemi...
Olen itsekin tuollaista asennusohjelmaa miettinyt. Täytyypä yrittää keksiä joku systeemi...
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.