Kertoisitteko kaikki, joilla kokemusta on, että kummalla on helpompi aloittaa, opengl:llä vai directx:llä? Ja sitten, että löytyisikö jostain visual basic -opasta opengl-ohjelmointiin? Etsiskelin sellaista n. tunnin, enkä löytänyt...
http://nehe.gamedev.net/ siel on monissa niistä tutoriaaleista myös vb:lle ne koodit..
Joo, tuon osoitteen tiedän, ja onkin paras löytämäni, mutta sitten muita, jossa opengl-ohjelmoinnissa keskityttäisiin vb:llä tekemiseen.
DirecX Visual Basicilla:
Tarvitset tämän...
DirectX 8.1b Software Development Kit (sisältää Microsoftin DirectX-komponentit):
http://msdn.microsoft.com/downloads/default.asp?
Microsoftin DirectX-sivut (löytyy myös OpenGL tietoa):
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?
Että siitä voit sitten katsella kumpi on mielestäsi helpompaa...
DirectX SDK:ssa on paljon valmiita esimerkkejä, helppejä ja ym.
lainaus:
Joo, tuon osoitteen tiedän, ja onkin paras löytämäni, mutta sitten muita, jossa opengl-ohjelmoinnissa keskityttäisiin vb:llä tekemiseen.
Sinänsä opengl-ohjelmoinnissa ei eri kielillä ole paljoakaan eroa. Lähinnähän erot ovat itse käytännön ohjelmoinnissa eli C++:ssa teet loopit "for(c=0;c<foo;c++)" ja vb:ssä "for c=0 to foo".
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.