Keskutelualueen etusivulla listataan sisälläolijat aakkosjärjestyksessä. Minusta parempi tapa olisi listata käyttäjät viimeisen sivunlatauksen perusteella. Mitäs muut sanoo ja mitä sanoo Laaksonen? Ei ainakaan pitäisi olla vaikea toteuttaa.
Ihan hyvä idea.
Minusta se on ihan turhaa. Käsittääkseni listalla näkyvät vain ne, jotka ovat olleet aktiivisia tietyn ajan (puolen tunnin?) sisällä, ihan turha niitä nimiä on hypyttää ympäriinsä latausten perusteella. (Sitä paitsi tuo saattaisi aiheuttaa ylimääräistä latailua, kun joku peelo haluaisi pysuä listan kärjessä.)
Aakkosjärjestyksessä on semmoinen etu, että näkee yhdellä silmäyksellä, onko tietty henkilö paikalla. Ehkä paras ratkaisu olisi laittaa lajittelutapa valittavaksi asetuksiin. :)
lainaus:
Ehkä paras ratkaisu olisi laittaa lajittelutapa valittavaksi asetuksiin. :)
Hyvä idea!
...ja ei-rekisteröityneet (tai ei sisällä olevat) voisivat vaihtaa asetusta nimien vieressä olevasta linkistä ja se asetus tallentuisi cookieen.
Tai sillai, että aakkosjärjestyksessä ne jotka on ladannut 1 päivän aikana, 2 päivän, viikon, kuukauden jne.
Tuleekohan tuollainen systeemi vaikuttamaan miten paljon kaistan käyttöön? Otsikon nähtyäni ekana hyppäsi mieleen peelot jotka haluavat pitää itsensä kärjessä... Omasta mielestäni putka on ihan tarpeeksi hidas ilman turhia lisukkeita. Nimittäin onko tuollaisella käytännön kannalta mitään merkittävää hyötyä (paitsi että voi arvioida että saako ehkä joltain tietyltä henkilöltä vastauksen pian, kannattaako jäädä odottamaan...) ?
jcd3nton kirjoitti:
ekana hyppäsi mieleen peelot jotka haluavat pitää itsensä kärjessä...
Ei tämä mikään irc-galleria ole.. ;) noei. Mutta siis, minulle on ainakin ihan sama näkeekö joku olenko online. Mielummin vaikka piilottaisin koko toiminnon.. :D Tai samalla voisi tehdä valinnaiseksi sen, että näkyykö onko paikalla vai ei.. en muista onko semmoinen jo.
Kysehän on siis vain jo olemassa olevan listan järjestelystä. Oudon usein tämmöisiä juttuja suunnitellessa pelätään "peelojen" tekosia, vaikka todellisuudessa likimain kaikki sivuston tunnuksenhaltijat ovat järkevää väkeä.
Olenko ymmärtänyt jotain väärin, vai miksi joku haluaisi pitää nimensä listan kärjessä? Siis kysehän on tuosta keskusteualueen etusivun alareunan pienestä listasta, joten meni myös tuo ville-v:n kommentti hieman ohi... Noh, miten vaan. Mielestäni tuo olisi hyvä siksi, että
a) se kertoo totuudenmukaisemmin, ketä oikeasti sivuja latailee, sillä 15 minuutissa minä kerkeän jo 20 kilometrin päähän tästä päätteestä ja olen silti vielä "Online"
b) kun olen kirjoittanut jollekkin henkilölle vastauksen, voin päätellä suoraan keskustelun etusivulta koska tämä henkilö mahdollisesti on lukenut viestin.
joo, pyöräytä antti vaan idle-toiminto, sellainen olisi ihan kiva.
Ei kiitos, ei pidempiä latausaikoja sivuille jonkin idle-asetuksien takia...
no mitäs tuomas veikkaisit, montako millisekuntia lisää tuo idlen tekeminen lisäisi latausaikaan...?
Liikaa.
No ei ne millisekunnit haittaa. IMHO asetuksista päälle saatava idle on hyvä asia.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.