Mikä olis hyvä php edittori (mulle riittää kun värjää tektin hyvin)?
Nonniin, ja sota on alkanut :)
Ei ole suosikkia, gedit, pico linukassa. En edes muista windowsini editorin nimeä, mutta siinä on semmoinen erikoisuus, että se vihjaa kirjoitettaessa, mitä parametrejä php:n funktiot ottavat ja missä järjestyksessä. Ehdottoman hyvä ominaisuus ja säästänyt monta hetkeä, kun ei tarvinnut alkuaikoina koko ajan rampata manuaalissa.
Muistinpas: Maguma Studio
Ah, editorisodat on aina yhtä hauskoja ^_^
Mut joo, taisi olla iso paha viznut, joka kehoitti opiskelemaan yhden editorin hyvin, ja käyttämään sitä sitten kaikkeen, mikä on täysin loogista: miksi opetella 20 erilaista IDE:ä, kun voi opiskella yhden, jolla sitten pärjää. Oma suositukseni tuollaiseksi all-around -editoriksi on Vim.
Edit: aiheesta irkistä poimittua :)
00:48 < Latska> Viittiikö vastata tohon editorikyssään KimmoKM_än puolesta. :)
00:48 < Latska> _ = :
00:49 <@Blaze_> "Emacs! Sillä voi pelata NetHackia!" :P
00:49 < Latska> Täsmälleen. :)
00:49 < Latska> Annan sen vastata ite. :)
Jahas. Pyysin toisessa ketjussa, ettei siitä tehtäisi editorisotaa, joten se siirrettiin tänne :) Mutta käytä hyvä mies hakua, löydät n kappaletta vastaavia viestiketjuja. Ei näitä jaksa kahkota aina joka 2 kuukauden välein.
Mutta jottei pääsisi unohtumaan,
Crimson Editor! :)
Crimson Editoria iteki tosiaan windowsissa käytin. Paras winukkaeditori mitä oon käyttänyt, suosittelen. Linuxia nykyää käytän, ois kiva opetella vimin käyttö mutta laiskuudessani käytän Katea yleensä.
Katoin vähä hakua, mutten jaksanu sit sen enempää :)
Joo edittorien nimet riittää, ku en kuiteskaan kaikkia jaksa koitella...
Nojoo, mun mielestä nää on hauskoja keskusteluja aina välillä, mut mainittakoon et itekäytän sitä notepad2, ehlposti muokatavissa kun on oppinut käyttämään, ja ei mitään ylimääräisiä.
ajv, Maguma Studio on kaupallinen? Näin ainakin pikaisella googletuksella näyttäisi. Korjaa jos olen väärässä.
Notepad2:sta käytän. Samapa siitä on vähän kertoakin (mitä voisitta muutkin tehdä, tuskin Axuu paljoa siitä tiedosta kostuu että te käytätte Picoa tai VIMiä).
Eli Notepad2 on lyhyesti seuraavanlainen editori:
Erittäin kevyt ja vakaa, näyttää ulkoisesti Windowsin notepadilta. Kuitenkin sisältää värikoodauksen kaikille tärkeimmille kielille (PHP, Css, C++, Java, Python jne). Lisäksi tietenkin kunnolliset replace, upper/lowercase, rivinumeroiden näyttö ja muut tärkeimmät toiminnot löytyvät. Mitään erikoisempia toimintoja, kuten koodin sisällön tarkistusta ei kuitenkaan ole.
Jos jotain negatiivistä ohjelmasta voi sanoa, niin ohjelma tunnistaa vain tärkeimmät PHP:n funktiot. Eli se kyllä värjää oikein foreach:in, if:in, print:tin ja niin edelleen, mutta array_slice näkyy ihan vain mustana. Eli sikäli jos ei ole varma kirjoitusasusta voi joutua ravaamaan manuaalissa tarpeettomastikin, suhteessa esimerkiksi Crimson Editoriin.
Ohjelma on myöskin stand-alone, open-source ja siitä on saatavilla myös suomennettu versio. Vain Windows käyttöjärjestelmille.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.